Tips voor goeie skibril

Hallo wintersporters!

Helaas is mijn skibril aan vervanging toe. Heeft iemand tips voor een goeie skibril? Ik ga dit jaar weer als skileraar op pad, dus zoek een goeie bril waarbij ik kan wisselen met verschillende lenzen.

Groet,

Kirsten

Anon M4 of M4s.

Welk merk helm heb je?

Ik heb een giro eave/agent met drie lenzen, en een Julbo Skydome 0-4 en een Alpina Pheos S 1-2 uit mn hoofd. De Giro en Julbo passen perfect met mijn giro helm. Met de Julbo alleen nog indoor ervaring en dat is perfect. De Giro heel fijn in de bergen.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wat voor glazen kan je nou het beste dragen als het sneeuwt? Zodat je nog wat ziet en niet gedesoriënteerd raakt?

Ik volg even.
Vorig jaar heb ik een helm met vizier gekocht met “all weather” glazen. Nu is zicht altijd al een dingetje voor me, maar vorig jaar had ik zelfs moeite met schaduw aan het eind van de dag.

Ik sta ook open voor tips.

Categorie 1 of 0 als je die kan vinden :)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

S0 is voor als het écht belabberd zicht is, maar dan kan je al bijna beter thuis blijven

Zorg dat je in ieder geval een S1 hebt. Let ook op de kleur /techniek van de bril, je hebt brillen met versterkt contrast waardoor je de sneeuw beter kan lezen. Maar hangt wel een prijskaartje aan.

Ik ben zelf fan van de julbo reactiv techniek https://julbo.us/pages/reactiv-photochromic-lens-technology…

Maar er zijn ook andere merken met vergelijkbare techniek

Julbo natuurlijk.

Smith 4dmag hoopaaaa

Hoe Hoger Hoe Beter

Oakley prizm , zoals flight deck , flight tracker of fall line:)

Zelf zeer tevreden met Oakley Prizm.

Hier ook oakley
Net m’n hi pink glas binnen

Ik kan de Smith I/0 mag chromapop zeker aanraden, ski er nu 3 jaar mee en nog steeds super tevreden! Je krijgt er standaard 2 glazen bij, eventueel kan je nog een 3e glas bij halen, maar is niet per se noodzakelijk.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

@SuzannaE ❤️😍 hi pink !!

Heb een Oakley Prizm en een Smith Chromapop skibril. Heb ze in verschillende VLTs dus ik kies de bril afhankelijk van het weer. De stormlens van de Smith vind ik zelf iets fijner, maar tussen de normale glazen heb ik eigenlijk geen voorkeur.

Zou gaan voor een bril met een VLT van tussen de 20 en 30%, met een extra stormlens. Brillen die dichter bij de 10% zitten vind ik zelf alleen fijn als er geen wolkje te zien is in de lucht.

Als je het geld er voorover hebt: Anon M3 of M4. Geweldige brillen. Komt vaak met twee verwisselbare lenzen met een superfijn magnetisch systeem. Bonus: ze hebben ook magnetische buffs die je aan de onderkant van de bril kan vastklikken. Blijft goed zitten en is top voor de koude dagen.

Mooi topic.
Ik zoek ook een nieuwe bril, liefst met magnetisch systeem om lenzen te wisselen. De Anon die ik nu heb is echt verschrikkelijk om bij snel veranderend weer te wisselen van lens.
Daarbij ook fijn om een 4 lens (heb ik er nu standaard inzitten, spiegelend) en een 1/2 lens voor sneeuw/whiteout weer te hebben. De keuze is reuze maar daarom des te moeilijker. Ik lees dus graag mee en blijf zoeken tot ik een mooie prijs-kwaliteit bril heb gevonden.
Ik houd me aanbevolen voor alle (gouden) tips.

ik heb een wat oudere adidas ID bril met een zonnige lens die over de vaste lens kan plaatsen. Vind het altijd lastig om veilig die lenzen onderweg tijdens t skien mee te nemen… ben bang dat er 1 kapot gaat bij een uitglijder.

Verder is het heeeel belangrijk om je helm mee te nemen bij het passen van een bril!

Anon natuurlijk, de M4.
Ik heb nog een M2 met 3 lenzen die in de verkoop staan, was het al bijna vergeten. ;) https://www.wintersport.be/forum/topic/529817

Bla, bla, bla.

Wat betaalbaarder, Aphex ( https://aphexgear.com/ ) misschien een optie? Magnetisch verwisselen van de lens, wordt standaard met cat.1. en 2 of cat 1. en 3 geleverd. Beetje afhankelijk van je helm en grootte van je hoofd zijn er diverse modellen.

*bericht bewerkt door brakes op 17 nov 2023 22:39

Ik heb de Uvex Athletic CV. ( S1). Prima bril en niet duur. Heb hem op bij slecht weer maar ook in volle zon. Dat wisselen van lenzen vind ik niks

*bericht bewerkt door yoguido op 17 nov 2023 22:58

Anon M4 + face mask all the way :-) + je reserve lens zit in een strak doosje dat perfect in je jas kan

Hallo wintersporters!

Helaas is mijn skibril aan vervanging toe. Heeft iemand tips voor een goeie skibril? Ik ga dit jaar weer als skileraar op pad, dus zoek een goeie bril waarbij ik kan wisselen met verschillende lenzen.

Groet,

Kirsten

KirstenK op 16 nov 2023 18:47

Beste Kirsten,
Ik weet uiteraard niet hoeveel geld je wilt gaan uitgeven. Ik heb al jaren naar volle tevredenheid een bril van Copozz in gebruik. Schrik niet, maar komt van Aliexpress. Zie link hier onder. Werkt heel gemakkelijk met magnetische bevestiging van de glazen, en blijft ook met intensief gebruik (4 weken per jaar) allemaal heel. Tip is wel om meteen een set te kopen met een donker glas en een heel lichte. Dan ben je zo’n 50€ kwijt.
groet Frank
https://nl.aliexpress.com/item/32832681662.html?spm=a2g0o.pr…

Ik heb ook een Copozz. Een oudere versie met kliksysteem. Prima bril en zit prettig. Harde lenzen die veel prettiger kijken dan de zachte lenzen die je bij goedkopere opties in de wintersportwinkel krijgt.

Ik twijfel hem alleen weg te doen vanwege het ontbrekende bewijs van UV400 bescherming. Behalve dan wat tabellen met specificaties op AliExpress. Theoretisch zou het dragen van een zonnebril zonder UV400 schadelijker dan geen zonnebril dragen. Simpel gezegd doordat je pupillen groter zijn door de getinte lens en er meer UV straling in je ogen vallen.

Voor fietsen heb ik nu een Oakley Prima zonnebril. Die heb ik afgelopen vrijdag in Zoetermeer opgehaald en deed het erg goed. Ik zou nu denk ik richting Oakley kijken.

Ik ben zelf al twee seizoenen erg blij met deze: https://nakedoptics.net/collections/skibrillen/products/the-….

Je kunt een bundel kopen met meerdere lenzen en deze zijn heel makkelijk te wisselen met een magneetsysteem (met een type 1 (sneeuw), 2 (bewolkt) en 3 (zon) ben je in principe op alle weersomstandigheden voorbereid). Al meerdere vrienden hebben in navolging dezelfde bril aangeschaft. De prijs vind ik ook erg schappelijk voor wat je ervoor krijgt en kwalitatief zijn ze ook zeer goed.

Roene Desjardijn

Ik heb ook een Copozz (met magneet) sinds 2018. Eigenlijk altijd de gele lens erin. Zit perfect. Nu aan het kijken voor een andere. Meer contrast / beter zicht. Van te voren een Smith chroma pop gehad. Aan begin het roze vond ik storend en zit minder fijn dan de goedkope Copozz.

Julbo, Adidas of Oakley … moeilijk.

fijne feestdagen.
Pat/ snowboarder

*bericht bewerkt door ruijtersfotografie op 17 dec 2023 19:24

Pat.

Anon m4 of de nieuwe m5. Absoluut de beste skibril die ik ooit had! 🤩

Ook hier grote dan van de anon. Heb zelf de m2 maar overweeg over te gaan naar de m4.

Ook hier grote dan van de anon. Heb zelf de m2 maar overweeg over te gaan naar de m4.

Jan.A op 18 dec 2023 12:28

M4 vond ik een goede upgrade.

Ik heb dit weekend de Julbo Skydome 0-4 voor het eerst buiten getest, wat een fijne bril was dat. Overgang schaduw - zon geen enkel probleem, alle richeltjes goed te zien. Vind ik het persoonlijk aan aanrader voor als je niet met losse lenzen wil skieen. (Ik heb ook noge en bril met lenzen, van Giro, maar ik ben toch altijd bang dat ik dan op de lens crash die extra mee moet)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie