Sneeuwzekerheid Januarie 2024

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Beste Wintersporters,

Het wintersportseizoen staat voor de deur, en er lijkt een positieve verwachting te zijn voor voldoende sneeuw dit jaar in vergelijking met het vorige seizoen 22/23. Natuurlijk blijft het lastig om een exacte voorspelling te doen…

Mijn vraag betreft mijn eventuele trip naar Portes du Soleil in januari (week 3). Ik maak me een beetje zorgen, gezien de intense sneeuwtekorten en zelfs sluitingen van gebieden vorig jaar. Was dat een uitzonderlijk jaar, of mogen we dit jaar op betere omstandigheden rekenen? Ik heb namelijk mijn vakantie moeten annuleren dat jaar, en wil het risico op herhaling daarvan verkleinen.

Ik waardeer graag advies van meer ervaren wintersporters in deze regio in Frankrijk.

Groet,

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 17 nov 2023 10:36: bestemming toegevoegd

Gewoon gaan, ala je annuleert loop je de vakantie zeker mis. En je gaat zo wel in 1 v/d beste weken.

Vorig jaar was week 3 ook top! De weken daarvoor was het niet best.
De glazen bol kan het je helaas vertellen.

Edit: het was week 4. Eind week 3 viel er heel veel verse sneeuw. Inmiddels 4x in januari in week 3 of 4 geweest en altijd prima omstandigheden gehad.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 16 nov 2023 22:05

Zwemboks mee en zwemmen op de piste. Hoogstwaarschijnlijk ligt er geen sneeuw. Dus ga voor ander vermaak

Hoe Hoger Hoe Beter

Beste Wintersporters,

Het wintersportseizoen staat voor de deur, en er lijkt een positieve verwachting te zijn voor voldoende sneeuw dit jaar in vergelijking met het vorige seizoen 22/23. Natuurlijk blijft het lastig om een exacte voorspelling te doen…

Mijn vraag betreft mijn eventuele trip naar Portes du Soleil in januari (week 3). Ik maak me een beetje zorgen, gezien de intense sneeuwtekorten en zelfs sluitingen van gebieden vorig jaar. Was dat een uitzonderlijk jaar, of mogen we dit jaar op betere omstandigheden rekenen? Ik heb namelijk mijn vakantie moeten annuleren dat jaar, en wil het risico op herhaling daarvan verkleinen.

Ik waardeer graag advies van meer ervaren wintersporters in deze regio in Frankrijk.

Groet,

niekder op 16 nov 2023 21:05

In zo’n week buiten de schoolvakanties zou ik met boeken last-minute wachten. Of iets boeken van je voorkeur met optie gratis annuleren, zodat je nog kunt wisselen. Kun je dan een gebied kiezen waar voldoende sneeuw ligt. Accomodaties zijn dan echt nog wel voldoende beschikbaar. Niemand zal je kunnen beloven of garanderen dat jouw week in PdS goed zal zijn.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Vorig jaar was uitzonderlijk. Maar we hebben het over januari…

Ik zou eind januari zekerheid op zekerheid stapelen en een vakantie boeken in een gletsjergebied waar op rijafstand ook nog een borstelbaan is…

ff serieus; eind januari kun je gewoon skien. Overal. Hoe dan ook.

Totales Vollidiot

Ik zou eind januari zekerheid op zekerheid stapelen en een vakantie boeken in een gletsjergebied waar op rijafstand ook nog een borstelbaan is…

ff serieus; eind januari kun je gewoon skien. Overal. Hoe dan ook.

Kdtl op 17 nov 2023 10:35

Of last minute de beste omstandigheden/ weer uitzoeken.

Ik begrijp je vraag en je zorgen vanwege vorig seizoen wel maar ik denk dat zelfs de beste weerman @Roel hier geen bindend advies over kan geven…

Ik zou lekker wachten zoals hierboven al gezegd is en last minute een gebied zoeken waar genoeg sneeuw ligt. Al denk ik dat eind januari weinig problemen zal geven wat betreft sneeuwgebrek.

🏂

Plaats een reactie