Wanneer voel je je in staat om commentaar te geven op ski's?

Je kan het ook vanuit een andere hoek bekijken. Als iemand jou vraagt om ski advies is misschien bijna niemand in staat om de perfecte ski voor te stellen. Maar mensen met een beetje ervaring zijn al wel snel in staat om te zorgen dat je niet helemaal op de verkeerde ski terecht komt. Persoonlijk leer ik ieder jaar bij over welke skis ik fijn vind, en vind ik skis die ik 7-8 jaar geleden mega chill vond nu helemaal niet meer fijn.

Echter had ik 7-8 jaar geleden op die skis zeker net zo veel plezier, en dat is de belangrijkste maatstaaf toch?

Dus misschien moeten we bij advies niet streven naar perfectie, maar vooral iemand op het juiste spoort zetten zodat hij of zij zelf verder kan uitdokteren wat chill is.

Altijd opzoek naar avontuur!

Ik acht mezelf in staat om commentaar te geven als wat ik zeg waar is:
Voorbeelden:
-Deze ski was ‘losser’ dan model X, die ik ook geskied heb
-test zus en zo vind deze ski veeleisend en niet vergevingsgezind
-ik had moeite met dit of dat op deze ski
-deze aan mij goed bekende persoon, van dit formaat en de met ski niveau en stijl zus en zo, skiet op deze ski en heeft geen problemen met dit of dat terrein

Commentaar op ski’s is altijd moeilijk ,hangt van zoveel factoren af. wat jij fantastisch vind ,kan een ander helemaal niks vinden. Maar wil je bijdehand doen zeg je gewoon Fischer F17 of 18 .

Ik vind het juist prettig dat mensen commentaar geven op ski’s. Zeker als ze wat over zichzelf erbij vertellen.
Voorbeeld is TS (asterino) die duidelijk aangeeft hoe groot hij is, hoe zwaar en hoe goed hij ongeveer skiet.
Dan zegt hij wat over de curv gt waar ik over na kon denken. Het helpt gewoon.

Waar ik niets mee kan zijn statements als
De XXX is super; die moet je nemen; ik ski er al 2 jaar op.

Zonder enige context en of omstandigheden.

Totales Vollidiot

Vnd het vaak meer een kwestie van een TS in de juiste richting sturen, dwz aangeven wat voor hem/haar in aanmerking kan komen, dan “commentaar op ski’s te leveren”.

Edwin van Riel

Ik vind het juist prettig dat mensen commentaar geven op ski’s. Zeker als ze wat over zichzelf erbij vertellen.
Voorbeeld is TS (asterino) die duidelijk aangeeft hoe groot hij is, hoe zwaar en hoe goed hij ongeveer skiet.
Dan zegt hij wat over de curv gt waar ik over na kon denken. Het helpt gewoon.

Waar ik niets mee kan zijn statements als
De XXX is super; die moet je nemen; ik ski er al 2 jaar op.

Zonder enige context en of omstandigheden.

Kdtl op 23 nov 2023 10:01

Dank je :-P… maar toch zijn er zoveel variabelen. Bijvoorbeeld de ski die je vernoemt, de fischer the curv GT (vanaf 2022 model want daarvoor was er een model dat echt anders skiede). Veel reviewers hier die 'm skieden, noemde het een een erg makkelijke ski (bv richard in onderstaand youtube filmpje)… “als je nog helemaal niets kan, kan je 't al op deze ski” of “ik heb overdreven achterin gehangen en dan doet ie het nog”.

Wel naar mijn gevoel was dat ECHT NIET het geval! Een super goede ski, maar naar mijn gevoel is de instap zeker niet beginner of zelfs gemiddelde (zeg niveau 5 of 6) skier en moet je voor korte bochten echt werken (als je rebound wilt) en zeker niet teveel naar achter hangen want dan blijft ie haken. Langs de andere (GS) kant is ie super fun, erg stabiel op hoge snelheid, een carve monster. Dit is mijn blauwe en rode brede piste ski!

Dus dan twijfel ik om te reageren wanneer het over die ski gaat (die ik wel al een 40 dagen geskied heb naast mijn dynastar speedzone 14’s met raceplaat)… ik ben helemaal niet zo’n goede skier als Richard (of andere reviewers) dus ze zullen wel gelijk hebben en de ski is makkelijker dan wat ik denk. Ik twijfelde zo hard dat ik 'm een dagje te leen heb gegeven vorig seizoen aan Paolo, mijn vaste ski maat die nog beer league skiet en die vond 'm super leuk maar wel een bijtertje zeker op steile zwarte pistes. Tja wat is het dan?

*bericht bewerkt door Asterino op 23 nov 2023 12:32

Commentaar op ski’s is altijd moeilijk ,hangt van zoveel factoren af. wat jij fantastisch vind ,kan een ander helemaal niks vinden. Maar wil je bijdehand doen zeg je gewoon Fischer F17 of 18 .

ruudsan op 23 nov 2023 09:33

Haha, ik heb Fischer F17 en vind het heerlijke ski’s. In gedachten geef ik dat vaak als antwoord…

Plaats een reactie