Verschil tussen skisokken en snowboardsokken

Ik ben toe aan nieuwe sokken en ik snowboard. Nu kan ik in de meeste winkels alleen skisokken vinden. Ergens heb ik wat gelezen dat er wel degelijk een verschil zit in snowboardsokken en skisokken, wat mij ook niet heel onlogisch lijkt omdat de schoenen ook heel anders zijn.
Soms zie ik iets geadverteerd staan als snowboardsok, maar op een andere website wordt het weer een skisok genoemd.
Iemand die licht kan schijnen op dit gebeuren? En heeft er nog iemand tips voor (bij voorkeur wollen) snowboardsokken?

Sja sommigen zeggen van wel, maar ik heb gewoon sokken die mij lekker zitten. Zijn volgens mij officieel skisokken die ik heb, maar zie ze ook staan als ik voor snowboardsokken kijk. Van X socks met merino.

Ik heb al een paar jaar sokken van Mons Royale. Snow sokken, dus lekker makkelijk kiezen. Zijn nu ook flink in de aanbieding.

Voor zover ik weet zit het beschermende dikkere deel van de sok op een andere plaats. Bij een skisok zit dat vooral ter hoogte van je scheenbeen, bij snowboardsokken aan de zijkant.

Plaats een reactie