Skiers M/V gezocht - tss. 25/47 - met goed skiniveau - weekje La Plagne Frankrijk

Hallo, deze winter zou ik graag een skiweekje in La Plagne, (Frankrijk) willen organiseren. We verblijven in een app. en kunnen kiezen voor een formule half pension ofwel kunnen we zelf koken, eens uit eten gaan, pizza afhalen, etc.
Vervoer is zoveel mogelijk gezamelijk carpoolen. Om een hechte groep samen te brengen stellen we een leeftjd grens in tussen de 25 en de 48 jaar met een goed tot zeer goed skiniveau zodat we leuke en sportieve tochten kunnen maken. Op tijd smorgens de (eerste) lift nemen, klaar voor een mooie lange tocht, smiddags samen iets eten op verplaatsing, en onze skidag afsluiten met een apres ski momentje… We mikken op een kleine groep van 4 tot 6 personen zodat het organisatorisch niet te ingewikkeld wordt. Is dit wat voor jou, stuur dan zeker een berichtje. 😉

Uhm… je hebt als skiniveau zelf ingevuld beginner. Foutje?

Uhm… je hebt als skiniveau zelf ingevuld beginner. Foutje?

DrPhil op 26 nov 2023 09:25

😂😂 Be careful what you wish for

Edwin van Riel

😂 ik heb al 3x die persoonlijke info aangepast maar dat blijkt niet te veranderen en daar klopt dus niets van… ik ski al van kindsaf dus het niveau is zeker meer dan goed 😉
ik heb me reeds ingeschreven in een andere groep die op deze site is samengesteld en daar zijn we met rustigere skiers… maar de bedoeling van deze topic is echt wel om het niveau op een bepaald minimum te zetten zodat we tochten kunnen maken waarbij er wenig moet gewacht worden en waar we veel op zwarte, losse en offpistes kunnen skien tenminste als de sneeuw het dit jaar toelaat 😉
daarmee heb ik ook een leeftijdscategorie toegevoegd, in de hoop dat we dan een hechte en vlotte groep kunnen samenstellen
ik ken het skigebied zeer goed dus weet welke mooie tochten we kunnen maken… we hebben enkel veel sneeuw nodig 😉

Als je plan is om ook off-piste te gaan skiën zou ik de omschrijving van wat je zoekt aanpassen. Dan lijkt het me dat je ook mensen zoekt met kennis hiervan en die weten hoe ze moeten omgaan met een 3 eenheid. En dan is het ook handig om te vermelden wat je eigen kennis en kunde hierin is.

Thank God summer is over!

@Lisa. en de benodigde spulletjes, die heeft niet iedereen ergens klaar liggen.

Hey Lisa, het is niet dat soort off piste zenne, dan zou ik niet bij het niveau “goed” zeggen. In La Plagne en les arcs zijn er tientallen mogelijkheden om naast de pistes in ongeprepareerde zones te skien. Net zoals ongeprepareerde stukken door bosjes. We doen dit al jaren samen met vele anderen die deze stukken ‘off piste’ nemen. Wat jij bedoelt daar is training, uithouding, veel kennis en heel veel kunde voor nodig… lijkt me wel tof maar dat is hier niet van toepassing. 😉

@andy1977
Zijn deze ongeprepareerde zones en stukken door de bosjes skiroutes?

Als dat zo is, dan ski je in het gezekerde skigebied en heb je inderdaad minder kennis, kunde en gear nodig. Zo niet, dan is dit toch echt off-piste en komt er meer bij kijken dan menigeen soms denkt.
@Sjaak27
En daarom is het dus goed om duidelijk te zijn waar je het over hebt. Dan kan iedereen zelf besluiten wel/niet mee te doen aan dit “off-piste” skiën.

Thank God summer is over!

Zonder meer goede punten van @lisa

Een beetje off-piste is net zoiets als een beetje zwanger.

Mooi stukje van Rogier bijvoorbeeld https://www.wintersport.nl/forum/topic/346643

*bericht bewerkt door evr66 op 26 nov 2023 12:47

Edwin van Riel

@andy1977
Ik ski vaak in Les Arcs en daar zijn zeker vele makkelijk te bereiken off-piste hellingen, maar dat ze makkelijk te bereiken zijn betekend niet dat ze altijd zonder gevaar zijn.
Ik heb al vaak figuurlijk in mijn haren gekrabt (met de helm op gaat dat niet zo makkelijk) wanneer ik vanop de lift bepaalde mensen zonder rugzak, soms zelfs helemaal alleen, een off-piste helling zag afdalen waarvan ik wist dat er een stukje verderop kort daarvoren nog een lawine was losgekomen.

Mijn ogen zijn de eerste keer echt open gegaan toen ik met een monitor onderderweg was en hij mij wist te vertellen dat hij met een klasje ooit was gegrepen op het bovenste stuk van de Grand Renard (verbinding vallei Arc1950/2000 naar Arc1800/La Plagne) omdat er iemand kort langs (en boven) de piste op de verkeerde dag hors-piste gegaan was. Gelukkig was toen iedereen met de schrik vrijgekomen.

on-topic: wanneer zouden jullie juist gaan? Mogelijk kan ik enkel een verlengd weekend, maar daar zou ik ook een overlap in kunnen aanbrengen.

Glide on!

Allen… graag terug de mindset op het topic wie er graag meegaat voor een sportieve week skien op uitdagende en leuke afdalingen. Concreter… er is nog geen exacte datum of appartement gekozen omdat het in samenspraak zal gebeuren met de mensen die eventueel kunnen en willen meegaan. Het plan is wel om in januari of februari te gaan. Het skigebied is zowiezo La Plagne (huisvesting in Belle Plagne) met een skipas voor het volledige domein La Plagne/Les Arcs. Het is een weekreis, dus geen weekend of dergelijke, we vertrekken samen en komen samen naar huis 😉. Mensen die zich nu nog zorgen maken over het off piste skien zoeken best een andere groep uit. Ik ken het gebied zeer goed en de flanken waar lawines kunnen veroorzaakt worden zullen met deze groep niet opgezocht worden. Het is reeds duidelijk aan bod gekomen en het is niet nodig om in deze topic nog meer tijd te spenderen aan de gevaren van off piste te skien. We gaan als het weer het toelaat zeker off piste skien maar niet op flanken waar lawines kunnen uitgelokt worden, wel op toegestane ongeprepareerde off pistes. Zware stukken zullen we zeker opzoeken waaronder steile zwarte pistes, moeilijke buckelpistes, als we geluk hebben stukjes diepsneeuw meepakken, bosweggetjes in en uit skien, etc. Deze topic is dus niet gemaakt voor mensen die snel panikeren of bang zijn, we hebben deze tochten in het verleden reeds jaren gemaakt en er waren al wel eens skiers bij die eigenlijk nog niet de juiste techniek hadden voor dit te doen maar dan helpen we elkaar en maken des te meer plezier… kortom we zijn altijd heelhuids thuisgekomen en hebben daar de mooiste herinneringen aan overgehouden.

By the way, ik heb een extra topic “OFF Piste” skien geopend omdat ik aanvoel dat er precies toch wel vraag en niewsgierigheid rond bestaat… de wintersporters die graag hier hun ervaringen willen delen of informatie over willen verzamelen… allemaal welkom.

Ik heb je een privéberichtje getuurd.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Ik vind de bovenste leeftijdsgrens een beetje raar. Alhoewel. Ik vermoed dat Andy1977 in 1977 geboren is en dan 46 of 47 jaar zal zijn…

admin, deze topic mag gesloten worden, thanks

Plaats een reactie