Nieuwe pistekaart Alpe d'Huez + Chateau Noir piste

Ik zag vandaag dat de pistekaart voor 2023-2024 van Alpe d’Huez op de website kwam en ik was een beetje teleurgesteld. Deze nieuwe pistekaart is niet meer door Pierre Novat gemaakt :(. Wat vinden jullie van het nieuwe design? Ik vind het persoonlijk wel overzichtelijker, maar gewoon veel minder mooi!

Ik zag wel dat er een nieuwe piste geopend is onder de Chalvet lift genaamd “la mine”. Dus ik ben wel benieuwd daarnaar :) toch nog een verbetering in het pisteplan dit jaar!

Omdat ik dan naar oude pistekaarten van het gebied ging kijken, zag ik de piste Chateau Noir op een kaartje van seizoen 2018-2019. Op het nieuwste kaartje staat die er jammer genoeg niet meer… Iemand die weet of dit nu een makkelijke off-piste route is om op pad te gaan?

FULL SEND

Voor de volledigheid, bedoel je dan deze?
https://www.alpedhuez.com/wp-content/uploads/2021/12/alpedhu…

Ik vind het persoonlijk een prachtige kaart.

*bericht bewerkt door Dinictus op 28 nov 2023 16:17

Zo hé, die is veel overzichtelijker.

goeie pistekaart

Ik ben benieuwd hoe ze die “la mine” piste gaan openhouden.
Daar moeten ze echt wel een e-nor-me bak sneeuwkanonnen hebben neergezet.
Dat is die helling die normaal in maart helemaal geblakerd wordt. Laag (1600-2200) en pal op de zon.

The older I get, the better I was

Ik ben benieuwd hoe ze die “la mine” piste gaan openhouden.
Daar moeten ze echt wel een e-nor-me bak sneeuwkanonnen hebben neergezet.
Dat is die helling die normaal in maart helemaal geblakerd wordt. Laag (1600-2200) en pal op de zon.

Onnem op 28 nov 2023 17:28

Inderdaad, vorige winter was ze zelfs kort na nieuwjaar gewoon dicht. Misschien niet zo verwonderlijk gezien de algemene condities toen, maar dit was toch echt wel een uithoek van het gebied waar echt helemaal geen sneeuw te bespeuren was tot op grote hoogte.

Plaats een reactie