Winterberg 1e keer tips

Mijn zoontjes en ik gaan morgen voor het eerst in Winterberg de piste op. Er zijn dan waarschijnlijk 4 pistes open.

Ik ben benieuwd waar we het beste kunnen parkeren (bij een lift die open gaat). En of ik daar vlakbij ook een snowboard kan huren. Dat laatste kan ik eventueel ook vanavond al doen.

Andere tips zijn ook welkom ;-) Ik las al dat we ons dik moeten aankleden ivm sneeuwkanonnen.

Remmeswiese 8, 59955 Winterberg, Duitsland
Toets deze bestemming in, dan kom je onder aan de piste.
Daar kun je parkeren, snowboard huren, skipas kopen, en in de lift stappen.

Ik heb nog niet gekeken welke liften open zijn, maar

Je kan bij P1 parkeren, bij de brabander, hoewel het daar erg druk kan zijn. Je hebt daar een hele gemakkelijke piste (17 e 18) waar ook veel skiklasjes beginnen. Je kan uitwijken naar 12. Je kan dan bij de Brabander meteen een lesje boeken

Nog een goede optie is P2 of P4, dan stap je zo de 10 op. Dat is een hele gemakkelijke, rechttoe rechtaan piste. Hoe het daar zit met skiles weet ik niet, maar volgens mij zit op piste 25 ook een skischool.

Qua materiaal, tja. Ik huur zelf niet, ik heb wel begrepen dat bij Winterberg veel oud spul in de verhuur zit. Dus loont wel om rond te kijken

Vergeet geen buff om te doen, anders sprayt de sneeuw zo je nek in bij de sneeuwkanonnen

https://www.skiliftkarussell.de/nl/ski/
Hier vind je alle relevante informatie.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Die bij bremberg (piste 10) bij p2 die jij noemt @LoveToBoard gaat nu nog niet open toch? Althans zo lees ik bij winterberg op hun website… maar ik moet zeggen dat ik de piste kaart / uitleg van winterberg over wat open gaat lastig te vinden vind!

Gewoon bij Remmeswiese parkeren, die piste gaat open. Daar kun je ook alles huren. Let op, aan de straat is het wel betaald parkeren tegenwoordig. Maar erg duur is het niet.

*bericht bewerkt door Robert7 op 30 nov 2023 13:06

Gewoon bij Remmeswiese parkeren, die piste gaat open. Daar kun je ook alles huren. Let op, aan de straat is het wel betaald parkeren tegenwoordig. Maar erg duur is het niet.

Robert7 op 30 nov 2023 13:06

Dankjewel! Hopelijk is de verhuur ook al open bedenk ik me ineens ;-)

Die bij bremberg (piste 10) bij p2 die jij noemt @LoveToBoard gaat nu nog niet open toch? Althans zo lees ik bij winterberg op hun website… maar ik moet zeggen dat ik de piste kaart / uitleg van winterberg over wat open gaat lastig te vinden vind!

DaphneK op 30 nov 2023 12:58

Same here,
Heb toch wat rondgezocht en kan ook niet vinden welke liften er precies open zijn bij de opening.
Toch goed om nog even te checken op de dag van vertrek!

Mindestens vier zusammenhängende Skilifte sollen zwischen Rauher Busch und Poppenberg aktiv sein.
Dus sowieso Rauher Busch, Burre Herloh en Poppenberg. Misschien ook Kleine Bure.

Als je er voor zorgt dat je bijtijds bent zou ik naar het Landal park gaan. Daar is een kleine parkeerplaats bij “bei Moppie”. Hier zit ook een verhuurwinkel en ticketshop. Deze parkeerplaatsen zijn echter beperkt en kunnen vrij snel vollopen.

Dit is aan de poppenberg, dit is altijd de eerste piste die ze openen.

De locatie op google maps:
https://maps.app.goo.gl/VyBrJDYtBaiAzqJdA

Veel plezier! Omstandigheden zijn top voor december. Ik ben er volgend weekend!

*bericht bewerkt door Alex20101990 op 30 nov 2023 19:02

Lift 10a, 5, 6 en 12 openen morgen.
Dus parkeren bij P7, P6, of P2.

Op Facebook schrijft Skliftkarussell Winterberg

Verleihe und Hütten an den geöffneten Pisten werden ebenfalls geöffnet sein.

Zou dus niet uit moeten maken waar je parkeert. Ik heb zelf ooit een snowboard gehuurd bij P7. Was prima destijds, maar dan praten we over 7 jaar geleden.

Gang is alles

Plaats een reactie