Skiles voor 3 jarige dichtbij Nederland

Hallo
Ik wil graag mijn dochter voor skiles opgeven maar zij wordt 4 in maart.
Ik heb gekeken in Winterberg omdat dit niet zo ver rijden is. Ik zie echter dat de skischolen daar pas kinderen les geven vanaf 5 jaar.
Iemand tips voor skigebied, niet te ver rijden, waar zij mee zou kunnen krijgen?

Houd er rekening mee dat de meeste skischolen pas skiles aanbieden vanaf 4/5 jaar.
Wel zijn er veel skischolen die voor de allerkleinsten iets aanbieden als skispiel (spelen in de sneeuw).

Thank God summer is over!

Hoi Lisa
Weet je of een skischool in Winterberg dat doet? Of ongeveer zelfde afstand van Nederland?

Hoi,

Mijn neefjes hebben les in Nieuwegein op de borstelbaan. Ze leren hier goed de basis en kunnen dan op vakantie verder lessen!
https://skipistenieuwegein.nl/kids

Met skiën kom je echt tot rust.

Dochter kan alleen meedoen met spelen als ze zindelijk is.

Hallo
Ik wil graag mijn dochter voor skiles opgeven maar zij wordt 4 in maart.
Ik heb gekeken in Winterberg omdat dit niet zo ver rijden is. Ik zie echter dat de skischolen daar pas kinderen les geven vanaf 5 jaar.
Iemand tips voor skigebied, niet te ver rijden, waar zij mee zou kunnen krijgen?

judithvisscher op 01 dec 2023 19:19

Der Brabander geeft les vanaf 4 jaar. Dat is echter wel echt een harde ondergrens en bij twijfel wordt legitimatie gevraagd

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Onze jongste had ‘de pech’ met 3 jr op de piste te staan. Eerlijk gezegd vooral omdat de rest wilde skiën. Naar beneden glijden ging eigenlijk best goed, maar hij had de kracht niet om de sleeplift vast te blijven houden (en mocht dan pas het skigebied in). Ideaal was het zeker niet eerlijk gezegd. Zijn ze iets ouder dan hebben ze meteen een goede ervaring en leren ze sneller (vanaf jaar of 5/6).

Ook weet ik niet of Winterberg het meest geschikt is in dit geval. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op Winterberg. Wij gaan daar vaak heen voor een dagje op en neer, voor of na de skivakantie. Maar bedenk dat het daar druk is, de sneeuw vaak wat zwaar en als je pech hebt dan valt het weer nogal tegen. Iets (oké veel) verder en je bent in de Alpen wat je kids echt een andere start en ervaring geeft.

Ik zou de borstelbaan proberen. Mijn jongste moest nog 3 worden toen ze daar begon, seizoen gelest en toen kon ze in februari de groene en blauwe pistes af.

Ik heb al vaker een kans gebroken voor les in Nederland op borstelbanen. Maar volgens mij hanteren die ook minimum leeftijden. Daarnaast moet je het volgens mij alleen doen als je kind het wil. Voorkom het opbouwen van trauma. Heb ik in mijn familie zien gebeuren.

Hallo
Ik wil graag mijn dochter voor skiles opgeven maar zij wordt 4 in maart.
Ik heb gekeken in Winterberg omdat dit niet zo ver rijden is. Ik zie echter dat de skischolen daar pas kinderen les geven vanaf 5 jaar.
Iemand tips voor skigebied, niet te ver rijden, waar zij mee zou kunnen krijgen?

judithvisscher op 01 dec 2023 19:19

Hoi,
In Arnhem kan het wel, ze bieden voor 3-4 jarige groepsles aan van 5 lessen voor de kerstvakantie en/of krokusvakantie. Dit is een binnenbaan.
Indoorski-Arnhem.nl

Onze dochter was ook gaan lessen in winterberg toen ze vier was, bijna vijf

Je moet er niet al te veel van verwachten. Vooral spelenderwijs op de groene dreumespiste met rolband. Ze vond het heel leuk, maar je zal met vijf, zes jaar meer vooruitgang zien

Onze dochter heeft met 3 jaar en 4 maanden een hele serie prive lessen gehad op de borstelbaan in Uden. Dit ging best goed. Met 3.5 jaar zijn we met de kerst naar Frankrijk gegaan en daar heeft ze bij de ESF les gehad. Ook dat ging goed. (Inmiddels skiën we 2* per jaar en is ze 9 en heeft nog steeds iedere keer les op wintersport).

Wij zijn met onze zoon toen hij 3,5 was in het skigebied van Serfaus, Fiss, Ladis (meer bepaald in Ladis) geweest. Wel niet echt dichtbij om te rijden, maar wel super met kids daar! Voormiddag leren ze skiën op een eigen domein, namiddag is er skiopvang als je wil (dan spelen ze in de sneeuw). Onze zoon had daar de smaak te pakken en skiet nu ondertussen in een racing team ;-)

Je hoort dus wisselende verhalen. De ervaringen zijn ook wisselend.
Ik heb drie kinderen. Alle drie op de borstelbaan en op de piste les gehad. De oudste ging met vier jaar de piste op. De jongste met vier. De middelste met vijf. De middelste heeft een jaar langer op de speelwiede gestaan. Vond hij het leukste.
Alleen de ouders willen meer. Kinderen (nog) niet.

Waarom zou je het niet op de borstelbaan proberen? Is nog dichtbij dan Winterberg en dan weet je of je kind het leuk vind.

Belangrijk is dat je kind zindelijk is. En voor de piste of je kind zelf kan remmen.

*bericht bewerkt door vegten op 04 dec 2023 15:20

Wij zijn met onze zoon toen hij 3,5 was in het skigebied van Serfaus, Fiss, Ladis (meer bepaald in Ladis) geweest. Wel niet echt dichtbij om te rijden, maar wel super met kids daar! Voormiddag leren ze skiën op een eigen domein, namiddag is er skiopvang als je wil (dan spelen ze in de sneeuw). Onze zoon had daar de smaak te pakken en skiet nu ondertussen in een racing team ;-)

mpauwels op 04 dec 2023 15:04

Oh wow wat gaaf zeg! Ik ga hier eens naar kijken. Bedankt!

In Nieuwegein mogen kinderen vanaf 3,5 jaar op les. Onze dochter maakt er wekelijks erg graag gebruik van. Ondertussen van de blauwe piste na +/- 9 lessen. Erg tevreden over het leraren team

Overigens. In St Johan in Tirol had zij al les met 3 jaar en 3 maanden (maxinaal 2 uur perdag) . Maar daar niet verder gegaan dan de kinderweide

Plaats een reactie