CARV ... ervaringen?

Beetje verstopt op hun site:

What happens if I cancel?
You can cancel any time and keep using Carv until your next renewal date. If you do not renew you will still be able to track your Ski:IQ, run stats, ability levels and see historic data.

The coaching content (tips, metrics, real-time audio feedback, training) and leaderboard will become dormant until you reactivate your membership.

*bericht bewerkt door Roy83 op 05 dec 2023 09:40

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@asterino, heb ik ooit nagevraagd, niet meer terug te vinden, maar inderdaad volgens mij klopt jouw inschatting wel.

Edwin van Riel

Kan iemand mjj een referral code sturen per dm? Alvast bedankt

€ 150 per jaar, dit koop je niet voor 1 seizoen ;).

Roy83 op 05 dec 2023 09:36

Ik lees een hoop enthousiasme, wat voor mij een reden zou zijn om het misschien toch eens te proberen, maar als je wist wat allemaal aan mijn schoen is versleuteld om het passend te krijgen, dan snap je dat iets extra in de schoen proppen, al is het slechts een vloeipapiertje, gewoon een no go is.

Ik leef simpelweg op te grote voet. ;)

Kan iemand mjj een referral code sturen per dm? Alvast bedankt

pahlawan op 05 dec 2023 09:54

Zie dm!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

€ 150 per jaar, dit koop je niet voor 1 seizoen ;).

Roy83 op 05 dec 2023 09:36

Ik lees een hoop enthousiasme, wat voor mij een reden zou zijn om het misschien toch eens te proberen, maar als je wist wat allemaal aan mijn schoen is versleuteld om het passend te krijgen, dan snap je dat iets extra in de schoen proppen, al is het slechts een vloeipapiertje, gewoon een no go is.

Ik leef simpelweg op te grote voet. ;)

DSvier op 05 dec 2023 10:21

Snap het…en toch denk ik dat t goed bij je past :). Maar als t niet past, dan houdt t op. Ik denk dat als je echt strak gefitte schoenen hebt, het te dik is om niets aan te hoeven passen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

€ 150 per jaar, dit koop je niet voor 1 seizoen ;).

Roy83 op 05 dec 2023 09:36

Ik lees een hoop enthousiasme, wat voor mij een reden zou zijn om het misschien toch eens te proberen, maar als je wist wat allemaal aan mijn schoen is versleuteld om het passend te krijgen, dan snap je dat iets extra in de schoen proppen, al is het slechts een vloeipapiertje, gewoon een no go is.

Ik leef simpelweg op te grote voet. ;)

DSvier op 05 dec 2023 10:21

Snap het…en toch denk ik dat t goed bij je past :). Maar als t niet past, dan houdt t op. Ik denk dat als je echt strak gefitte schoenen hebt, het te dik is om niets aan te hoeven passen.

Roy83 op 05 dec 2023 10:27

Daar heb ik ook wat schrik voor. Ze zijn nu perfect en er is anderhalf seizoen aan gesleuteld om ze perfect te krijgen. Anyway Ik denk dat ik eens ga proberen. Zien wel.

€ 150 per jaar, dit koop je niet voor 1 seizoen ;).

Roy83 op 05 dec 2023 09:36

Ik lees een hoop enthousiasme, wat voor mij een reden zou zijn om het misschien toch eens te proberen, maar als je wist wat allemaal aan mijn schoen is versleuteld om het passend te krijgen, dan snap je dat iets extra in de schoen proppen, al is het slechts een vloeipapiertje, gewoon een no go is.

Ik leef simpelweg op te grote voet. ;)

DSvier op 05 dec 2023 10:21

Snap het…en toch denk ik dat t goed bij je past :). Maar als t niet past, dan houdt t op. Ik denk dat als je echt strak gefitte schoenen hebt, het te dik is om niets aan te hoeven passen.

Roy83 op 05 dec 2023 10:27

Daar heb ik ook wat schrik voor. Ze zijn nu perfect en er is anderhalf seizoen aan gesleuteld om ze perfect te krijgen. Anyway Ik denk dat ik eens ga proberen. Zien wel.

Asterino op 05 dec 2023 10:45

regel eerst bij de bootfitter een setje bootboards voor je schoenen. iedere timmerman ziet kans om daar netjes een paar mm af te schuren. verandert er niets en blijven je schoenen gewoon origineel bruikbaar.

Edwin van Riel

Afgelopen week via Skitraining.nl een week getraind op de Kitzsteinhorn. En Carv aangehad De tips van Carv komen overeen met die van de leraar. Dus Carv is een leuke aanvulling, maar zoals @erv66 aangeeft geen vervanging.

Wel is het leuk om als je zelf skiet om de challenges te skiën om je techniek te verbeteren. Als aanvulling op de lessen.

Mocht je interesse hebben, ik kan je een “friend referral” doen toekomen dan krijg je €40,00 korting.

zeehaasje op 04 dec 2023 10:22

Hoi zeehaasje. Ik ben er nog niet uit. Maar je mag me wel zo’n referral opsturen (pm me)!

Asterino op 04 dec 2023 11:10

Staat in je inbox

To ski or not to ski, that 's not a question

€ 150 per jaar, dit koop je niet voor 1 seizoen ;).

Roy83 op 05 dec 2023 09:36

Ik lees een hoop enthousiasme, wat voor mij een reden zou zijn om het misschien toch eens te proberen, maar als je wist wat allemaal aan mijn schoen is versleuteld om het passend te krijgen, dan snap je dat iets extra in de schoen proppen, al is het slechts een vloeipapiertje, gewoon een no go is.

Ik leef simpelweg op te grote voet. ;)

DSvier op 05 dec 2023 10:21

Snap het…en toch denk ik dat t goed bij je past :). Maar als t niet past, dan houdt t op. Ik denk dat als je echt strak gefitte schoenen hebt, het te dik is om niets aan te hoeven passen.

Roy83 op 05 dec 2023 10:27

Daar heb ik ook wat schrik voor. Ze zijn nu perfect en er is anderhalf seizoen aan gesleuteld om ze perfect te krijgen. Anyway Ik denk dat ik eens ga proberen. Zien wel.

Asterino op 05 dec 2023 10:45

Top! Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik denk overigens, dat als dat voetbed (als het zo heet) nog intact in je schoenen zit, dat het met een beetje handigheid vrij simpel te fixen is, zeker door een beetje ervaren bootfitter.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

null

Dit is een terugblik op een rollerbaan les. Het geeft geen tracking weer, maar wel leuke aanvullingen. Het werkte op zich goed op de rollerbaan.

To ski or not to ski, that 's not a question

Leuke thread, ik kijk ook met een schuin oog naar Carv. Aan het begin wordt gesteld dat Carv alles met druksensoren doet maar het is ook een tracker en je edge ange wordt gemeten dus logischerwijs zit er ook GPS, gyroscoop en accelerometer op(?).

*bericht bewerkt door KrisWeer op 05 dec 2023 15:05

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

gyro en accello ja, gps niet zeker, wellicht vanuit de telefoon of zo?

Edwin van Riel

GPS haalt ie zeker uit je telefoon, de rest zit in de devices:

null

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

GPS haalt ie zeker uit je telefoon, de rest zit in de devices:

null

Roy83 op 05 dec 2023 15:19

Dat is nog wel een dingetje want mijn telefoon (meestal de nieuwste of op 1 na nieuwste Iphone) weet het met GPS aan meestal geen hele dag uit te houden. Zelfs de Apple watch met Slopes stopt er bij vriesweer na een uur of 6 mee.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Iphone Pro Max nemen. Die houdt het lang genoeg vol.

vreemd, mijn iphone xr probleemloos en mijn dochter heeft een 11, gaat ook gewoon goed een hele dag met gps in de kou. Beetje warm houden onder kleding wellicht? of een kleine powerbank in de zak. Soms toch wel lekker om een werkende telefoon bij de hand te hebben in geval van nood.

Edwin van Riel

Ik heb inmiddels een magnetische accubank gekocht die eraan kan bij nood en vanaf februari een iPhone Pro Max dus dan hopelijk geen last meer van. Voor de duidelijkheid: het ging om gebruik van Slopes, die app schijnt behoorlijk zwaar te zijn op de accu. Als ik mn huidige iPhone 13pro met slopes aanzet is het na een uur of 7 klaar. In Ischgl vorig jaar december nog eerder maar toen vroor het hele dagen streng.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Ik heb een neopreen hoes voor de iPhone 15 pro en dat werkt super, afgelopen week op de kitzsteinhorn is het goed koud geweest

Mijn I watch 9 hield het prima vol, als ik deze in de ochtend volledig oplade.

To ski or not to ski, that 's not a question

Heb 'm aangeschaft! Vandaag een dagje op de pistes, morgen opnieuw een dagje. Daarna mijn bevindingen.

Krijg wel de GPS niet goed… (hij trackt alles wat van de voetzolen komt, maar verliest constant gps verbinding, dit terwijl skitracker perfect werkt (en andere apps)). Soit berichtje gestuurd naar het CARV team en zie wel.

De rest van 't verslag volgt ws maandag ;-)

Mooi, ga je veel plezier van hebben. GPS komt van je telefoon, misschien staan niet alle toestemmingen goed? Anyway, carv support is vlot en duidelijk, komt zeker goed.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Qua accuduur: als ik mijn telefoon in mijn binnenzak doe gaat de accu echt veel langer mee. En ik heb dunne powerbank voor de zekerheid mee (bijna nooit nodig).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ok daar gaat ie. Dat ding dus aangeschaft, met dank aan Roy voor de discount code ;-). Op de website stond levering binnen 2 dagen, nu durft dat in Italie wel eens tegen te vallen, maar op anderhalve dag lag het van Ierland op mijn deurmat! Logistiek dus goede punten.

Installatie: Tja genoeg filmpjes te vinden op youtube. Installatie was een eitje (10 min werk), ook het synchen met de app lukte direct. Ik moet dus wel nog langs de bootfitter. Die 3mm is duidelijk teveel voor mijn rare voeten en perfect “gebootfitte” botten. Volgende week donderdag naar Sedico.

Achtergrond: Ik heb wel wat prive les genomen en kan redelijk carvend de berg afkomen (blauw en rood -> zwart = korte bochten en wat meer ohalala). Lang moeite gehad met A-frame en balans, daar hard aan gewerkt. Blijf een lage lander, die te laat gestart is met skieen ;-)

Eerste dag (gisteren): Ik had dit weekend 2 dagen alleen zonder “de kleine terrorist en de madame”, dus eigenlijk ideaal om eens te kijken. Naar Alpe Lusia/Bellamonte gereden, dit is een klein gebiedje (30km pistes) met 2 gezichten. De noordkant (Ronchi, Moena) is pittig, met een mooie zwarte dalafdaling, een erg steile zwarte muur (piavac), en een paar leuke rodes. Die kant blijft altijd in de schaduw, dus relatief ijzig (als je daar kan van spreken in Italie), een leuke Hyde. De Zuidkant is zonnig met brede rode en blauwe pistes… echt familie… mr Jekyll.

De Jekyll kant dus “knallen”: Batterijtjes aan de botten, app klaar en eerste run een IQ test run (is een samenraapsel van 4 parameters (balance, edging, pressure, rotary). Beneden aangekomen “pling” IQ 116. Ok… op de weg naar boven kreeg ik een tip om aan te werken. Ik merkte wel dat de GPS niet werkte (ondertussen opgelost), dus had ik alleen de voet parameters. Na een paar runs wat gespeeld met de ted Ligety training. Die werkt op een speelse manier met 4 aspecten (edge similarity = geen A frame bv), outside ski pressure, early edging en edge angle. De feedback werkte echt wel zeker als je een aantal keer dezelfde run doet. Ook krijg je als je ergens vast zit gewoon direct een link naar een video die je verder kan helpen (meerdere oefeningen).

Na een anderhalf uurtje de Jekyll kant te hebben geskied was 't tijd voor de Hyde kant. 4x de Ori Flamme (zwart naar Ronchi) naar beneden geskied. Ik ben geen DSvier, dus bij mij is dat korte bochten skieen (heb na mijn ongeval 2 jaar terug ook gewoon wat schrik gekregen voor warp speed). Daar merkte ik wel dat het echt een “carve tool” is. En dat werkt met mijn niveau niet op steilere (zwarte) stukken. Sommige parameters (balance, outside foot pressure, rotary (S vs Z bochten)) wel natuurlijk maar edge angle, etc een stuk minder. Na een dagje skieen, leek mij de ideale piste een goede rode. Op blauwe pisted moet je om verder te kunnen in het “game” stuk gewoon te hard skieen om voldoende edge angle te creeeren. Terwijl (voor mij) zwartes te veel poepoe in de broek is om dat te doen. Goede rodes dus.

's avond thuis bleek het gps probleem snel opgelost (gewoon mijn android OS updaten). Daarna keek ik even naar de uitslag en besloot ik om vandaag te spelen met “balance” (mijn slechtste waarde). De app suggereerde een aantal oefeningen die me herkenbaar voorkwamen van trainers en die ik gewoon leuk naast mij heb laten liggen vandaag op de pistes van Civetta.

2de dag (Civetta): Maar een derde vd pistes open en strakke scherpe wind. Dus maar een 19km geskied voor ik terug naar huis ging. Focus op “balance” werd een frustrerende ervaring. Zowel de balance training (die je een soort game show biep geeft als je 't goed doet per bocht) als de “fore-aft ratio monitor” (die je een waarde geeft hoever je naar voren of naar achter hangt in de bocht). De waardes waren meestal te hoog (teveel druk naar voor), en als ik probeerde het aan te passen vond ik dat ik onstabiel werd (dit op korte bochten steiler werk). Ik snap wat de app me probeert te leren (dat de druk/balans van begin bocht naar eind bocht evolueert van veel druk vooraan opbouwen en na het overschrijden van de dallijn terug meer centraal naar achter om je uit de bocht te duwen) maar ik kreeg het niet klaar. Na een tijd begonnen alle foute biepjes ook redelijk op mijn systeem te werken en ging ik er slechter door skieen :-p Klaar dus… even in “free ski” modus, de welke je met rust laat tijdens je afdaling maar wel alles registreert en je bij aankomst bij de lift het resultaat geeft en een tip voor de volgende ronde.

Al bij al kan ik hier wel mee aan de slag. Als ik eens tijd heb om een aantal keren dezelfde piste te doen kan ik echt werken aan 1 parameter, en de constante feedback helpt echt om jezelf te pushen. Dit zag ik ook aan mijn garmin, mijn hartslag tijdens die runs was een pak hoger. Echt een workout. Langs de andere kant als je het beu bent zet je 'm op freeride en trackt hij alle parameters, maar laat hij je tijdens 't skieen met rust (en krijg je alleen in de lift effe een update + werkpuntje).

Wat betreft de Ski IQ, snap ik dat het een beetje het game idee is achter de app, maar ook om een algemeen idee te geven van niveau en progressie. Alleen vind ik niet dat het IQ klopt. Zowel persoonlijk niet (ik schat mijzelf lager in dan de app mij geeft) maar ook niet wat betreft variabelen. De ene sneeuw is de andere niet, 30 cm fluf vs hard boiled ijs. 500K mensen op de piste vs de piste voor je helemaal alleen. Nu kan ik per run wel ingeven wat de omstandigheden waren, en misschien passen de de data set hier later wel weer aan aan.

PS: De batterijtjes aan de botten gaan dagen mee. Na anderhalve dag skieen nog altijd groen en 70% opgeladen. Mijn Gsm batterij vandaag zat na een halve dag op 70%, dus ook dat valt mee.

null

null

null

null

*bericht bewerkt door Asterino op 10 dec 2023 16:00

Leuk verslag! Ik zal ze ook weer eens onderbinden tijdens mijn training vrijdag op de rollenband

null

Zaterdag kort rondje zoetermeer gedaan er mee. Werkt prima, wel zonder gos info. Werk aan de winkel om die 150 te halen, mijn high-score is bij een update verloren gegaan omdat de scores opnieuw berekend werden hahaha.

Blijft een leuk systeem om een uurtje vrij skiën wat “inhoud” te geven.

Edwin van Riel

null

Gisteren op de K2 Mindbenders 89ti in ZTM, carven echt lekker ook. Ik kan ze wellicht met wat meer inzet beter carven dan mijn slalomski 🙃

Hehe mooi gedaan Sjaak! Hoe was de drukte gisteren?

Edwin van Riel

Wat betreft de Ski IQ, snap ik dat het een beetje het game idee is achter de app, maar ook om een algemeen idee te geven van niveau en progressie. Alleen vind ik niet dat het IQ klopt. Zowel persoonlijk niet (ik schat mijzelf lager in dan de app mij geeft) maar ook niet wat betreft variabelen. De ene sneeuw is de andere niet, 30 cm fluf vs hard boiled ijs. 500K mensen op de piste vs de piste voor je helemaal alleen. Nu kan ik per run wel ingeven wat de omstandigheden waren, en misschien passen de de data set hier later wel weer aan aan.

Asterino op 10 dec 2023 15:58

Ja, dit is ook wel mijn ervaring eigenlijk. Het kon wel eens frustrerend werken als de drukte of de sneeuw het niet toelieten om goed te scoren in de app. Met mooie verse sneeuw is het simpelweg veel makkelijker om mooie bochten te draaien. En dat meet die app natuurlijk precies. Vorig seizoen kun je eigenlijk aan het verloop van Ski IQ zien hoe goed de pistes erbij lagen en zag je niet echt mijn eigen progressie (als die er al was). Ik denk dat dit het beste werkt als je langdurig goede condities hebt, of echt over een langere termijn bekeken.

Aan de andere kant, men zegt wel dat er niet zoiets als slechte sneeuw bestaat, alleen slechte skiërs. Dus ja, misschien moet je gewoon beter worden en zijn je scores dan ook constanter… Ik denk op zich wel dat die app helpt om je gefocust te houden, ook tijdens slechte condities. Misschien wel belangrijker om hem dan te gebruiken en dan te leren zelfs.

Sowieso werken die trainings modussen niet zo heel lekker als je met anderen skiet. Zodra je stilstaat moet je weer opnieuw beginnen om bochtjes aan elkaar te rijgen, maar met anderen sta je nu eenmaal vaak stil. Ik liet mijn partner vaak een heel eind vooruit skiën om wat langer achter elkaar door te kunnen skiën zonder te stoppen.

Ging lekker, die ski’s zijn echt top, vandaar dat de Rossignols toch weg mogen.
Het was gisteren na 9:00 -9:30 druk, maar goed te doen.
Als de piste druk bezet is of er minder bij komt te liggen dan gaat de score omlaag, altijd carven is voor mij niet mogelijk of wenselijk dan. Maar ik ben ook niet op zoek naar perse een hoge score. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met druk op buitenbeen en edge similarity en wil scores op die punten verbeteren. Buiten op de berg staat alleen de free ski modus aan. Op vakantie geen training voor mij.

Idd, omstandigheden bepalen best veel, maar goed, voordeel van bv ztm is dan weer, dat het wel repeteerbaar is. Zaterdag andere ski’s gepakt waar ik voor het eerst op stond, was ook wel ff wennen, maar goed die ook niet hiervoor gekocht natuurlijk, gewoon grappig om eens te kijken wat het doet. De nieuwe ski’s hebben nog wel even mijn aandacht nodig zeg maar ;)

Ik moet eens aan de gang met die start of turn en topple, haha blijven flink achter bij de rest. Kerst in Cervinia, dus maar eens kijken of we daar wat tijd aan kunnen besteden.

null
null

Edwin van Riel

Plaats een reactie