Skipas 75+ gratis?

Het lukt mij niet, om betrouwbare en actuele informatie te vinden over de voor 2023/24 geldende kortingen voor ski-passen. Weet iemand hoe het nu is met de skipas voor 75 plussers? Nog steeds gratis? (De info op Wintersport.nl dateert van vorig jaar.)

Huub

Welk gebied wil je info over en welke periode?

*bericht bewerkt door SuzannaE op 06 dec 2023 14:10

Dank Suzanna. Het gaat me om Frankrijk, bij voorkeur Les3Vallees, in januari 2024, maar eventueel het hele seizoen.

Huub

… ook andere skigebieden in Frankrijk. Het ziet er wat raar uit, maar ik vind die info niet op de websites van de betreffende skigebieden en ook de tour-operators kunnen me niet verder helpen…

Huub

2x klikken op www.les3vallees.com 😉

Et à partir de 75 ans, Les 3 Vallées déroulent le tapis blanc à ses vétérans : le ski c’est à petit prix ! le Pass Vétéran 3 Vallées 6 jours est à seulement 93,70€ à partir du 23 décembre !
https://www.les3vallees.com/fr/forfaits/pass-solo-senior-sem…

In Paradiski overigens 10€ voor 75+

Kitzbuhel-Kirchberg is vanaf 80 jaar geloof ik…Kan het zo snel niet terugvinden op de site van kitzski…

Totales Vollidiot

Ik ga in februari naar Valloire. Daar krijg je een gratis skipas voor 75+.
Ik denk dat op de site van de betreffende skigebieden dat wel te vinden moet zijn.

Inmiddels heb ik alle tarieven van L3v gevonden. Inderdaad 93,70. Dank voor alle behulpzame reacties.

Huub

Nu zie ik ook, dat Paradiski echt interessant. Is. Dankjewel Geraertshoven

Huub

La Norma - Gratis vanaf 75
Aussois - 65 t/m 75 korting - gratis vanaf 75
Bonneval Sur Arc - 65 t/m 75 korting - gratis vanaf 75
Val Cenis - 65 t/m 75 korting - gratis vanaf 75
Valfrejus - Gratis vanaf 75

Nog even volhouden @piefke ;)

Met skiën kom je echt tot rust.

La Norma - Gratis vanaf 75
Aussois - 65 t/m 75 korting - gratis vanaf 75
Bonneval Sur Arc - 65 t/m 75 korting - gratis vanaf 75
Val Cenis - 65 t/m 75 korting - gratis vanaf 75
Valfrejus - Gratis vanaf 75

Nog even volhouden @piefke ;)

Leandro op 06 dec 2023 15:21

Oké @Leandro nog maar een paar jaar…🥶

75 is btw wel een leeftijd dat er weinig nog gebruik van kunnen maken lijkt mij🫣

*bericht bewerkt door Piefke op 06 dec 2023 19:17

LA NORMA😍☃️

Ach, wat heet: weinig. Ik heb plannen voor in totaal drie weken. Zie ook mijn specifieke topic.

Huub

Zijn er in Oostenrijk ook gebieden waar dit geldt?

Ach, wat heet: weinig. Ik heb plannen voor in totaal drie weken. Zie ook mijn specifieke topic.

Belleman op 07 dec 2023 18:10

Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Ik bedoel dat er in totaal nog maar weinig zullen zijn die dan skiën, de meeste haken toch al eerder af.
Maar ik vind het prachtig dat jij nog wel gaat, meerdere keren zelfs, veel plezier en geniet van je gratis rondjes skiën🥳☃️
Ik hoop het ook ooit te halen😉

LA NORMA😍☃️

Heb er vorig jaar eind januari nog een week geskied vanuit Les Menuires. Kwam minder dan een maand tekort voor 75 jaar.(22/2/48). Toen was 75 jr. nog gratis. Heb toen nog een poging gedaan voor een gratis abonnement mede omdat ik er een jaar eerder mijn heup had gebroken. De regels werden echter strikt gehanteerd. Dit jaar voor het eerst in 15 jaar niet naar LM.

Hen48

Je bent van harte uitgenodigd om aan te haken bij mijn seniorenclub i.o. Zie mijn eerder geplaatste topic.

Huub

Een combinatie van osteoporose en heupproblemen heeft me doen besluiten dit seizoen niet te gaan. Op termijn wordt het dan steeds lastiger.

Hen48

Ik ben nu 69 . Heb reeds meer dan 15 jaar 2 heupprotheses . Ben al meerdere malen gaan skieën . Geen problemen alleen bij slecht zicht omdat de coördinatie zicht en benen qua oneffenheden een heel belangrijke rol spelen in mijn geval . Het is nu weer een hele tijd geleden door omstandigheden maar ik mis het enorm .

A propos handicaps: Sinds ik als brildrager een helm met vizier draag is mijn zicht met sprongen vooruit gegaan. Vroeger was skiën bij slecht weer/zicht een straf, met die helm lukt het heel veel beter.

Huub

@Bellerman,
Een aanvulling op wat jij gevonden hebt op internet:
Voor 75 + (vétérans) is een forfait voor de vallei van Courchevel of de vallei van Méribel gratis. Op dit moment is de pas voor de Vallei van Belleville ook gratis, ik weet niet of dit na 01.01.2024 ook nog zo is
Een kaart voor alle 3 de valleien is niet gratis.

bon ski

Meribel
Seizoenspas Meribelvallei 75+ Free (3V €387,50). https://www.skipass-meribel.com/en/season-skipasses…

Courchevel
3V 6 dagen 75+ €93,70 (hoogseizoen 23-12 t/m 12-4).
Courchevelvallei 6d 75+ Free https://www.skipasscourchevel.com/en/courchevel-skipass-pric…

Je bent van harte uitgenodigd om aan te haken bij mijn seniorenclub i.o. Zie mijn eerder geplaatste topic.

Belleman op 07 dec 2023 22:41

Waar vind ik de ‘seniorenclub’?

Waar vind ik de ‘seniorenclub’
Gegroet
Hans Tijssen

Bestaat deze seniorenclub nog en gaan die ook naar Oostenrijk?

De seniorenclub is virtueel, maar bestaat echt. Voor de tweed helft van april is er een (derde) ski-vakantie in Frankrijk gepland. De seniorenclub gaat niet naar Oostenrijk. Stuur bij interesse maar een PB, dan neem ik contact op.
Groet, Huub.

Huub

Plaats een reactie