Gezelschap gezocht, week skiën in Frankrijk, buiten hoogseizoen

Na een week (3Vallées) begin januari in en/of rond maart wil ik weer weer naar de Franse Alpen. Ik ga liever niet alleen skiën, dus ben ik op zoek naar gezelschap. Mijn (bespreekbare) voorkeuren zijn: Appartement of chalet, eigen vervoer of bus, buiten het hoogseizoen. 's Morgens samen ontbijt, overdag kilometers maken, 's avonds zelf koken, samen eten en gezelligheid. Ik heb riant vervoer (camper) met ruimte voor 4 personen + veel bagage en alle comfort.

De groepsgrootte mag variëren tussen 4 en 10 personen van diverse aard, geslacht en leeftijd. Senioren skiën (bijna) gratis en zijn van harte welkom. Zelf ben ik 75, heb een voorkeur voor Les3Vallées, maar elders in de Frans Alpen zou ook prima zijn. Ik ben zeer geoefend, maar liefst ski ik blauw en bij mooi weer ook wel rood. De tijd van zwart ligt inmiddels achter me. Het tempo mag, bij goed zicht, stevig zijn.

Reageren met een PB biedt de mogelijkheid om meer informatie uit te wisselen.

Groet, Huub.

Huub

Hallo Huub,
Ik ben een mooi weer skieer,en zou best wel met een groep,in begin maart naar frankrijk willen.
Mijn leeftijd is 77,man en single,beschik over eigen vervoer,met 3 vrije plaatsen.
M.V.G.
Piet van Uffelen

Beste Piet en Huub
Ik wil.eind januari ook naar 3Vallee. Ben een een senior van 79, ervaren skiër.
Groet Nico

Na een week (3Vallées) begin januari in en/of rond maart wil ik weer weer naar de Franse Alpen. Ik ga liever niet alleen skiën, dus ben ik op zoek naar gezelschap. Mijn (bespreekbare) voorkeuren zijn: Appartement of chalet, eigen vervoer of bus, buiten het hoogseizoen. 's Morgens samen ontbijt, overdag kilometers maken, 's avonds zelf koken, samen eten en gezelligheid. Ik heb riant vervoer (camper) met ruimte voor 4 personen + veel bagage en alle comfort.

De groepsgrootte mag variëren tussen 4 en 10 personen van diverse aard, geslacht en leeftijd. Senioren skiën (bijna) gratis en zijn van harte welkom. Zelf ben ik 75, heb een voorkeur voor Les3Vallées, maar elders in de Frans Alpen zou ook prima zijn. Ik ben zeer geoefend, maar liefst ski ik blauw en bij mooi weer ook wel rood. De tijd van zwart ligt inmiddels achter me. Het tempo mag, bij goed zicht, stevig zijn.

Reageren met een PB biedt de mogelijkheid om meer informatie uit te wisselen.

Groet, Huub.

Belleman op 06 dec 2023 15:37

Na een week (3Vallées) begin januari in en/of rond maart wil ik weer weer naar de Franse Alpen. Ik ga liever niet alleen skiën, dus ben ik op zoek naar gezelschap. Mijn (bespreekbare) voorkeuren zijn: Appartement of chalet, eigen vervoer of bus, buiten het hoogseizoen. 's Morgens samen ontbijt, overdag kilometers maken, 's avonds zelf koken, samen eten en gezelligheid. Ik heb riant vervoer (camper) met ruimte voor 4 personen + veel bagage en alle comfort.

De groepsgrootte mag variëren tussen 4 en 10 personen van diverse aard, geslacht en leeftijd. Senioren skiën (bijna) gratis en zijn van harte welkom. Zelf ben ik 75, heb een voorkeur voor Les3Vallées, maar elders in de Frans Alpen zou ook prima zijn. Ik ben zeer geoefend, maar liefst ski ik blauw en bij mooi weer ook wel rood. De tijd van zwart ligt inmiddels achter me. Het tempo mag, bij goed zicht, stevig zijn.

Reageren met een PB biedt de mogelijkheid om meer informatie uit te wisselen.

Groet, Huub.

Belleman op 06 dec 2023 15:37
Pepwinde op 26 dec 2023 18:46

Hallo Huub e.a. ,
Wij zijn een koppel van 75+ en skiën vooral in Frankrijk , gezien de gratis skipassen, en vooral in de laag seizoen weken. Zaterdag 6 januari vertrekken we voor een week naar les Menuires . We zijn goede skiërs en kennen het gebied van les 3 Vallées behoorlijk goed. Is er iemand die die week in de buurt is, zouden we zeker graag af spreken om samen te skiën. Pepwinde

Hoi Huub, ik ben geïnteresseerd en hoor graag van je oproep nog actief is. Ik ben 57 jaar en woon in Den Haag, dit jaar voor het eerst solo en op zoek naar een gezellig reisgezelschap. Groeten, Marcel

Dag Marcel.

Ik verwijs naar mijn bericht/reactie van daarnet.

Huub

Huub,

Ik wil in april nog wel een weekje of een midweek skiën in Val Thorens. Ik ben een gevorderde skiër van net 72 jaar maar ik ski nog alle soorten pistes inclusief zwart. Ik woon in oost Nederland. Dit jaar al eerder geskied in Kitzbühel en in Les Arcs.
Ik heb eigen vervoer (Volvo V60) met tolbadge voor Frankrijk en het ook het Zwitserland vignet voor dit jaar, maar mee rijden met jou kan ook.
Laat mij weten of je al plannen met een groepje hebt waar ik bij kan aan sluiten of dat we iets nieuw plannen.

Groeten ,
Jos van der Heijden

Dag Jos,
In het PB, dat ik zojuist verstuurde had ik niet vermeld, dat jij de eerste bent die reageert, Mocht je ook de laatste zijn, dan gaan we met z’n tweeën. Ik heb nog niks concreet uitgewerkt of gepland, maar wil wel buiten de topdrukte blijven en heb de tweede helft van april vrij gehouden in mijn agenda.
Groeten,
Huub

Huub

Ik heb een prachtige ski-week in L2A beleefd. Aan het appartement deugde weinig, maar het weer en de pistes waren uitstekend. Veel liften/pistes gesloten, daardoor geen ruimte voor zwerftochten maar nog genoeg voor heerlijke afdalingen. Ruime pistes elke dag weer geprepareerd. De eerste dagen warm, dus blubbersneeuw in de middag en dalafdalingen steeds minder. De laatste dagen zonnig maar koud, waardoor de sneeuw veel langer mooi bleef. Aan mijn nieuwe (DAHU) schoenen moest ik eerst wennen, maar uiteindelijk ben ik dik tevreden.

We waren nu met z’n drieën, 64, 72 en 76 jaar oud. Twee van de drie hebben gratis ski-passen gebruikt. Ons plan, om half april naar een hooggelegen ski-gebied bleek te werken. Er was nog genoeg goede ski-sneeuw op de gletscher als het lager te warm werd.

Bij de recensies van in de beschrijving van Les Deux Alpes vallen de negatieve commentaren vooral op. Het is maar wat je belangrijk vindt. Mij viel op, dat de infra-structuur in L2A,dik in orde is. Wat is er mis met verouderde stoeltjes en sleepliften? Zijn de vieze toiletten echt zo bezwaarlijk en elders beter? Wat echt telt is de aanleg en het onderhoud van de pistes en dat was voortreffelijk geregeld.: nauwelijks prikken en elke nacht bijna alle pistes geprepareerd.

Volgend seizoen wil ik weer 3x gaan: Januari Les 3 Vallées, februari/maart ? en April L2A. Ik nodig veteranen, mannelijk en vrouwelijk, met name uit om mee te gaan.

Huub

Plaats een reactie