Brede voorvoet: welke schoen?

Goed. Kleine update.

In januari naar Terneuzen gebeld. Ze zouden zeker schoenen kunnen fitten, en op vrijdag was hier overdag vaak ook alle tijd voor.

Ben op een vrijdagmorgen er naartoe gegaan. Benen en voeten zijn 3d gescand, daaruit bleek dat ca. 3 schoenen zouden kunnen passen.

Heb deze alle drie gepast, één zat te ruim bij de hiel, van de andere twee zat er één net iets beter dan de andere. (Maar op punten nog altijd niet lekker).

Bij akkoord zouden de schoenen de oven in gaan en verder op maat gemaakt worden. Zonder te vragen kreeg ik 20÷ korting en was het aanbod best goed. Akkoord gegaan.

Schoenen in de oven, zowel binnen als buiten. Stikkers op de voeten en daarna in de warme schoenen. Bakje koffie erbij, prima service.

Ondertussen werden mijn ski’s en bindingen bekeken, waarbij bleek dat mijn bindingen niet geschikt waren voor de nieuwe loopvlak schoenen. Zonder meerkosten werd de onderkant van de schoenen voorzien van platte loopvlakken, en de schuine kreeg ik mee voor als ik ooit nieuwe ski’s zou kopen. Top.

Ze hadden overal de tijd voor genomen, maar daardoor kreeg ik wat tijdgebrek om de kids van school te halen.

Schoenen en mijn eigen ski’s achter gelaten. Ze zouden (ook zonder meerprijs!) de bindingen instellen zodat ik er de week erna in de hal zou kunnen proef skiën. Verkoper merkte op de ik wel de ski van wax voorzien had maar niet afgeschraapt (compliment van verkoper). Daardoor zou ik de week erna natuurlijk niet de piste op kunnen. “Weet je, ik heb achter toch nog niet opgeruimd na het waxen, ik schraap de jouwe wel even af, kan je volgende week gewoon skiën”. Wederom zonder meerkosten!

Week later de hal in, toch nog een puntje wat pijn deed. Zelfde verkoper, weer een bak koffie en schoenen gewoon weer de oven in. Geen enkel probleem.

Vorige week een week in Sölden. Een paar keer wat gevoeld, maar misschien ook door de skihouding, want andere dagen zonder problemen. Bij de lunch de schoenen ook gewoon aangehouden, dat kon ik vroeger nooit.

Wel gemerkt dat door het ruimer maken van de voor oet mijn hiel nu ietsjes losser is gekomen, dus nog wel een keer terug om te vragen of daar nog wat mee kan. De voorvoet twijfel ik bij één voet om die nog losser te maken, maar ik denk dat ik dat eerst nog jaar aanzie nadat hopelijk de hiel wat strakker zit.

Al met al: tevreden klant!

Als je twijfelt over een aanpassing zou ik die even skippen. Wordt vanzelf nog wel wat ruimer tzt. hiel wel even aan laten pakken. Moet gewoon 100% zonder “slip” vast zitten aan de achterkant

Edwin van Riel

Ja, het is één specifiek plekje, maar toch wil ik eerst de hiel vaster hebben voor ik beslis over dat plekje.
Is ook mijn enige minpunt, de hiel zat vast voor mijn gevoel tot de voorvoet breder werd, toen kreeg de hiel ook net ruimte…

Hiel kun je met een zgh heel-retainer van Nordica oplossen. Bakje zet je om de binnenschoen heen waardoor je hak er net wat strakker in zit.

Ja, maar ik ga eerst Mount Terneuzen een kans geven. Vooralsnog hebben die me top geholpen.

Volgende week vrijdag heb ik weer tijd hoop ik

Precies, klinkt sls prima service tot nu toe, ff de kans geven. Voor losse hiel zijn er wel meer trucjes, zou nu nog niet zelf gaan knutselen.

Edwin van Riel

Plaats een reactie