Restaurants

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Tijdens kerst gaan wij dit jaar met twee gezinnen voor het eerst naar Alta Badia! Erg veel zin in natuurlijk. Maar om zo veel mogelijk er van te kunnen maken zijn we alvast benieuwd naar wat tips, en dan vooral op het gebied van (betaalbare) restaurants! Wij verblijven in La Villa en zullen elke middag genieten van het heerlijke eten op de pistes. Hebben jullie wat aanbevelingen voor restaurants rond La Villa voor het avond eten, of echte aanraders op de pistes van Alta Badia om betaalbaar maar toch goed te eten tijdens de middag? Bij voorbaat dank, en we zullen jullie op de hoogte houden van onze eerste keer Alta Badia!!

Kijk even in het Dolomiti Superski topic.

Mr. Slow

L’Fana en La Tor in het dorp.

Veel keuze op de berg. Bamby is meer dan de moeite waard. Punta Trieste. Las Vegas uiteraard.

Ik laat wat open voor anderen om in te schieten. Echt, meer dan genoeg keuze aldaar.

(Betaalbaarheid overigens geen idee, ik ben daar op de een of andere manier altijd op vakantie en dan pleeg ik mij in het geheel niet bezig te houden met de prijzen)

Ik zou trouwens ook wat verder skiën dan Alta Badia… er liggen nog een paar aaneengesloten gebieden.

I tabla en Bioch zijn ook aanraders… en iets verder Rifugio Scoiattoli…

Zeker een keertje naar het kapelletje van La Crusc skiën om daar bovenin te lunchen, prachtig uitzicht vanaf het terras!

La Fraina één van mijn beste pasta’s ooit gehad. Ook zeer betaalbaar. Bamby ook goed en iets prijziger.

Don`t eat yellow snow

Zeker een keertje naar het kapelletje van La Crusc skiën om daar bovenin te lunchen, prachtig uitzicht vanaf het terras!

ankiepankie op 11 dec 2023 12:21

Als je naar La Crusc gaat is het zeker ook een aanrader om bij Lee te eten. Ligt (als je naar beneden skiet) aan de linkerkant van het liftstation halfverwege.
Ook een aanrader is https://www.saraghes.com/
Als je richting Selva gaat is Jimmy’s ook geweldig. Fantastisch uitzicht ook.

En ga je de Sella Ronda doen dan kan ik je de Friedrich August Hütte aanbevelen. Ligt precies halfverwege de tour bij vertrek uit Alta Badia.

En dan hebben we natuurlijk nog Scotoni. Ligt aan de afdaling vanaf Lagazuoi naar Armentarola. Hier hebben ze ook fantastische grill gerechten.

Ik weet niet wat jij onder goedkoop verstaat, maar bij alle hutten was het vorig seizoen mogelijk om voor €20 per persoon te lunchen (pasta of iets dergelijks met een drankje).

*bericht bewerkt door Noblesse op 11 dec 2023 13:04

Ik denk dat een opsomming van waar je niet lekker eet sneller klaar is :). Ik heb daar nooit slecht gegeten, verre van zelfs, maar vond de spareribs bij Punta Trieste echt heel lekker.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik denk dat een opsomming van waar je niet lekker eet sneller klaar is :). Ik heb daar nooit slecht gegeten, verre van zelfs, maar vond de spareribs bij Punta Trieste echt heel lekker.

Roy83 op 11 dec 2023 20:12

Punta Triëste is heel goed inderdaad. Maar als je met twee gezinnen gaat zou ik wel even reserveren.
Vorig jaar waren mijn man en ik samen en konden maar net een plekje krijgen.

Wij vinden Rifugio Bocanara, onderweg van La Villa naar Corvara ook altijd erg lekker en gezellig. Heerlijke pasta’s!

Ik denk dat een opsomming van waar je niet lekker eet sneller klaar is :). Ik heb daar nooit slecht gegeten, verre van zelfs, maar vond de spareribs bij Punta Trieste echt heel lekker.

Roy83 op 11 dec 2023 20:12

Eens, wij zaten er ook dit jaar en deelden een tafel met Italianen die special vanuit Rome daar de ribs kwamen eten. Wel druk dus idd reserveren.

Mijn tip die je niet vaak hoort is restaurant Piz Arlara aanrader

Ik denk dat een opsomming van waar je niet lekker eet sneller klaar is :). Ik heb daar nooit slecht gegeten, verre van zelfs, maar vond de spareribs bij Punta Trieste echt heel lekker.

Roy83 op 11 dec 2023 20:12

Er is een hut waar je absoluut niet moet eten! Is niet in Alta Badia maar Arabba.
Als je vanaf de Marmolada naar beneden skiet, het eerste restaurant wat je (bijna beneden) tegenkomt aan je linkerhand. Heel veel mensen ploffen daar neer als ze de Marmolada gedaan hebben, maar echt niet doen! Heel slecht voor veel te veel geld. Een klein stukje verder is nog een restaurant. Dus als je snakt naar wat eten of drinken, ga daar naar toe. Het kan gewoon niet zo zijn dat het daar slechter is.

extra tip: Pizzeria Traföi op de doorgangsweg nr Badia in Pederoa… :)

Ik denk dat een opsomming van waar je niet lekker eet sneller klaar is :). Ik heb daar nooit slecht gegeten, verre van zelfs, maar vond de spareribs bij Punta Trieste echt heel lekker.

Roy83 op 11 dec 2023 20:12

Er is een hut waar je absoluut niet moet eten! Is niet in Alta Badia maar Arabba.
Als je vanaf de Marmolada naar beneden skiet, het eerste restaurant wat je (bijna beneden) tegenkomt aan je linkerhand. Heel veel mensen ploffen daar neer als ze de Marmolada gedaan hebben, maar echt niet doen! Heel slecht voor veel te veel geld. Een klein stukje verder is nog een restaurant. Dus als je snakt naar wat eten of drinken, ga daar naar toe. Het kan gewoon niet zo zijn dat het daar slechter is.

Noblesse op 11 dec 2023 23:30

Kijk, misschien zijn dat nog wel de betere tips: wat moet je vermijden? Ik kan helaas geen tips voor die lijst geven, zelfs de selfservice is is best goed (waar ik t gehad heb).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij vinden Rifugio Bocanara, onderweg van La Villa naar Corvara ook altijd erg lekker en gezellig. Heerlijke pasta’s!

philip1991 op 11 dec 2023 20:54

En prima voor een drankje, daarna glijd je zo La Villa in.

Mr. Slow

Boven bij Piz Sorega heb je een afhaal restaurant maar ook een bedieningsrestaurant. Ik zou daar altijd kiezen voor het bedieningsrestaurant, wel even reserveren van te voren.

Ik zie hier veel berichten over dat je moet reserveren. Maken jullie echt een reservering voor de lunch? Wij zijn altijd een beetje van het skiën tot je honger krijgt en dan kijken wat er in de buurt is… :-) Is het niet lastig/beperkend om verplicht op een bepaald tijdstip bij een bepaalde hut te moeten zijn?

In Italië is het soms nodig als je op een courante tijd bij de toppers wil eten, al heb ik het in de Dolomieten nooit gedaan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zie hier veel berichten over dat je moet reserveren. Maken jullie echt een reservering voor de lunch? Wij zijn altijd een beetje van het skiën tot je honger krijgt en dan kijken wat er in de buurt is… :-) Is het niet lastig/beperkend om verplicht op een bepaald tijdstip bij een bepaalde hut te moeten zijn?

ankiepankie op 07 feb 2024 11:07

Ik heb nog nooit gereserveerd, maar bij sommige restaurants is dat wel een aanrader, zeker als je met meerdere personen bent.

Overigens maak ik meestal een route planning en is het vaak zo dat ik daarin meeneem bij welk restaurant ik wil eten. Dat komt ook weleens anders uit, en dan zien we ook wel wat het wordt.

Wij skiën met 7 personen, maar niet allemaal met hetzelfde niveau dus gaan we gedurende de dag onze eigen weg. Voor de lunch spreken we vaak dan even een punt af waar we weer bij elkaar komen. In de meeste gevallen reserveren we ook niet maar in het geval van het bedieningsrestaurant van Piz Sorega wel.

Voor wie het leuk vindt om te lezen, heb ik een blogartikel met mijn favorieten in Alta Badia gemaakt: https://www.ditisanne.nl/anne-reist-travel-blog/europa/itali…

Voor wie het leuk vindt om te lezen, heb ik een blogartikel met mijn favorieten in Alta Badia gemaakt: https://www.ditisanne.nl/anne-reist-travel-blog/europa/itali…

ankiepankie op 23 mrt 2024 17:53

Sjiek Anne, zooooo herkenbaar.😍

Born to run. B.S.

Plaats een reactie