Scheve schnall lange lx 100

Ik heb nieuwe skischoenen gekocht en merkte dit op bij de bovenste schnall. Hij trekt scheef als je hem aantrekt. Ik neem aan dat normaal gesproken het ijzer van de schnall in de plastic inkeping moet blijven zitten maar dat doet hij niet. Bij deze de vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met deze skischoenen of mensen die weten wat er scheelt. Ik heb foto’s toegevoegd.

null
null
null
null

Vermoed dat je het inbusboutje iets vaster moet trekken op de lip. Die lijkt iets te makkelijk te kunnen draaien.

Welke bedoel je? Want degene die vastzit tussen het ijzer en het plastic is geen inbus.

null
null

Zie je die 3 inkepingen aan de onderkant naast de ronde nagel? Daar zou een plaatje moeten zitten waarschijnlijk. Zit die er wel bij de andere schoen?
Hoewel, bij nader bekijken lijkt het haakstuk daar wel ingeschroefd.

*bericht bewerkt door Bennie op 12 dec 2023 12:10

Ah ok, de bovenste kun je niet losschroeven. Kun je het uitstekende deel van die metalen plaat niet in het plastic van de lip haken? Dus iets naar beneden duwen en vasthaken? Dat zou t moeten oplossen.

@Bennie, bij de andere schoen zit die ook niet en de zwarte inkepingen op het grijze metaal kan je naar voren doen door de ruimte tussen het metaal en het plastic dus het lijkt wel of dat zo hoort.

@Robert7, ja het zou de bedoeling zijn dat hij in het plastic zou blijven haken maar dat doet hij dus precies niet.

Hmm, vervelend. Is ook niet iets wat je zelf kunt oplossen anders dan m telkens bij het vastmaken erin te haken. Even garantiegevalletje met de leverancier openen.

Eventueel, zou je, mits de constructie dat toelaat, door een van die volgende gaatjes m vast kunnen zetten van achteren met een ringetje en een popnagel. Ponagels kun je toch altijd weer uitboren, dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn als je de plek hebt.

Ja, oke. Ik heb al contact gezocht met de winkel dus even afwachten maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Gewoon terug naar de winkel gaan. Als het niet normaal is zullen ze deze wel vervangen voor je.

Anders: schroef aan de andere kant losdraaien, schnal terug in het rechthoekig gat steken en schroef terug vastzetten.
Misschien is er wat speling en moet je de schnalle wat meer naar de een of andere kant duwen voordat je de schroef vastdraait.

Glide on!

Dat laatste volgens mij ook, demonteren en monteren
Die ‘getande’ kant kan je volgens mij op meerdere posities monteren (waarmee je het bereik groter/kleiner kan maken.

Als je de ladder van de bovenste schnall indrukt kan je hem naar voren schuiven. zo verleng je hem en zal de schnall zich rechter trekken. Zie afbeelding…

null

Date your skis but marry your boots

Plaats een reactie