12 in een dozijn, oftewel: Dolomiti Superski in full!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Yup col margherita… makkelijk te herkennen aan de moguls/slush hopen… zit in 't begin een muurtje waar de meeste mindere skiers effe de poep moeten dichtknijpen… vandaar de hoopjes.

Asterino op 13 feb 2024 21:06

Ja, dat was gisteren ook raak. En dan heeft iedereen zijn eigen hoopje waar die op staat met een blik van ‘wat nu’.

Ik vind het altijd zo leuk om daar op snelheid langs te skiën… ;)

Dag 40: San Asterino zijnen achtertuin.

Vandaag dus naar San Martino di Castrozza, wat voor @Asterino zijn achtertuin is. En omdat het zijn achtertuin is, is daar het gras nu eenmaal minder wit dan elders.

Het doet mij echter altijd een beetje denken aan Cortina, maar dan zonder de patsers (ja, ik ben ook een Cortina ganger, dus ik mag dat zeggen). De hotels hebben dezelfde uitstraling van vergane glorie, de liften kunnen hier en daar best een upgrade gebruiken, maar ook: prachtige omgeving. En gewoon ook leuke pistes.

Cortina is wel leuker, maar zelf snap ik niet dat iemand over de Passo Rollo rijdt om naar Bellamonte te gaan voor Alpe Lusia…

O well.

Genoeg intro. Het ontbijt start hier officieel om 7.30u, dus ik durfde het aan om te kijken of ik om 7.15 terecht kon. Ik was de tweede vandaag die aan het ontbijt begon (de gastvrijheid in dit hotel is uitstekend).

Derhalve kon ik op tijd vertrekken.

Enkele foto’s van de reis, waar sommigen wellicht ook het skigebied Passo Rolle herkennen.

null
null
null

Mijn startpunt is zoals altijd Fratazza. Van daaraf heb je een dalafdaling die rood begint en dan splitst in blauw en zwart. Nou ja, zwart… meer een excuus zwarte (mag dat nog van woke?). Maar de afdaling as such is leuk.

null

Hierna verder het gebied in. Eerst nog wat aan deze kant van het gebied blijven hangen, daarna met twee kuitenbijtertjes naar de andere kant van het gebied (tussendoor wel nog een leuke afdaling).

Aan de andere zijde heb je een paar leuke rode opties en een zwarte die ik al jaren niet meer heb geskied, want altijd gesloten. Dus nu ik zag dat deze vandaag wel open was kon ik niet wachten…

Het bleek false advertising, want hij was gewoon dicht. Waardoor je ook nog voor straf vanwege de poging terug zo’n trage lift in moet. Grrrr…

Gelukkig is de afdaling op zichzelf wel leuk.

In dit deel mijzelf vermaakt tot een uur of 13 en weer teruggekeerd naar het startdeel. Vanaf de top waar je terugkeert kun je in 1 ruk naar het dal, wat ik gedaan heb.

Overigens ook nog een lompe harry van de piste getrokken die een kind omver skiede en gewoon lekker door skiede. Kind had er weinig last van, maar mijn bloed kookt als ik zoiets zie. Had geen antwoord op mijn vraag waarom en ook al niet op mijn vraag of hij wel hersenen had. Nou ja, kennelijk niet dus.

Onderweg wederom iemand die zichzelf vanaf off piste lanceerde op de piste. 0 techniek (de bekende spin methode hanterende), maar wel hard gaan. Knalde bijna nog zijn kamaraden omver die op hem stonden te wachten (dan weet je alweer waar ze vandaan komen… al geeft het complete veronachtzamen van veiligheid het ook al weg).

Beneden aangekomen nog een keer de gewone route over zwart gedaan en nog een keer (om die ook maar gedaan te hebben) die over blauw. 13.45u, inpakken en wegwezen.

Maar eerst nog de foto’s van SMdC:

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
![]
(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2024/02/13/IMG_5903.jpeg)

Voordat je denkt: dat is wel heel vroeg: ik had de lunch overgeslagen om in te ruilen tegen de tijd nog om skischoenen aan en uit te doen plus te rijden naar Passo Rolle (in totaal 20 minuten). Je wil natuurlijk wel weer minimaal 100 km halen…

Daar aangekomen zag ik iets wat ik daar werkelijk nog nooit had gezien: een volle parkeerplaats!

Gelukkig vertrok er net iemand. Die nog ternauwernood het parkeervak uit kwam, maar daarna hield de grip van de zomerbanden (!) op en liepen zijn pogingen om vooruit te komen (lichte stijging) uit op ongeveer 10 meter achteruit terechtkomen.

Toen ik mijn skischoenen aan had zag ik dat de goede man vrij vergeefs probeerde om de sneeuwkettingen om te leggen. Zijn dochter moest erom lachen nadat ik met een blik duidelijk had gemaakt dat ik de goede man niet kon betrappen op enige kunde.

Passo Rolle dus. Ja, de parkeerplaats was vol, maar dat is dan nog steeds niet druk ofzo. Verre van. Het is een ondergewaardeerd gebiedje. Als ze daar enkele kuitenbijters (dat is de enige smaak daar naast sleepjes) zouden vervangen door snellere liften, dan zou het echt een leuk gebiedje worden waar je een dag jezelf kan vermaken. Nu is twee uurtjes zat.

Daarvoor krijg je wel rust, enkele leuke pistes en mooie vergezichten.

Wat foto’s:

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null

Al met al weer een prachtige dag. De 100 km overigens net niet gehaald. Is in deze combi gewoon net een brug te ver.

Op de terugweg nog de lift in beweging bij Predazzo:

null

(Voor de Obereggen gangers: zo ziet het er dus aan die zijde uit)

En nog een afsluitende foto:

null

Morgen naar Lupo Bianco!

Prachtig daar!

Aftellen maar!

Geweldig weer DSvier… waarschijnlijk is 't voor mij gewoon wat teveel van 't goede (of ben ik gewoon verwend)! Deze zondag weer, maar eerst donderdag Civetta.

Passo Rolle kom ik meestal alleen om wat off piste te skieen, en de ferrari lift te samplen natuurlijk :-p

Obereggen ben ik nog nooit geweest (raar eigenlijk), maar dit jaar staat het gewoon strak op de planning! Tips qua pistes die ik zeker moet doen?

Oh ja, ik weet dat je geen zomer ganger bent… maar ook in de zomer zijn de Pale de moeite ;-) (geen dode koe maar levende steenbok)

null

San Martino en Passo Rolle is echt prachtig. Binnenkort wellicht ook weer bezoeken als we in Val di Fassa zitten. Vooral San Martino heeft een geweldig panorama…

Dank voor je verslagen @DSvier…

Ik dit jaar ook maar eens een dagje naar San Martino di Castrozza.

Hoe zijn de condities? Er lijkt op hoogte wel de nodige sneeuw te zijn gevallen, zo te zien aan de bomen. Lager ook oké (door de regen)?

Heeft de lift vanuit Predazzo nieuwe gondels gekregen?

*bericht bewerkt door Quick op 14 feb 2024 13:41

Mr. Slow

Wat ik begreep zijn ze aan het onderzoeken om Passo ROlle en San Martino te koppelen. Beide vorig jaar bezocht en je bevindingen komen overeen al vond ik San Martino qua pistes en liften niet werelds. Panorama uitzichten daarentegen zeer mooi.

Wat ik begreep zijn ze aan het onderzoeken om Passo ROlle en San Martino te koppelen. Beide vorig jaar bezocht en je bevindingen komen overeen al vond ik San Martino qua pistes en liften niet werelds. Panorama uitzichten daarentegen zeer mooi.

Arjen1 op 14 feb 2024 15:58

Yup een paar serieuze kuitenbijters (en traag ook)!

Ik dit jaar ook maar eens een dagje naar San Martino di Castrozza.

Hoe zijn de condities? Er lijkt op hoogte wel de nodige sneeuw te zijn gevallen, zo te zien aan de bomen. Lager ook oké (door de regen)?

Heeft de lift vanuit Predazzo nieuwe gondels gekregen?

Quick op 14 feb 2024 13:40

Ik vind de condities prima.

Gondels Predazzo zijn volgens mij niet nieuw, maar het is ook wel lang geleden dat ik erin heb gezeten. Dus wie weet…

Dag 41: het kan altijd drukker…

Vandaag naar Lupo Bianco. Ja, opstappen op Buffaure had gekund, maar ik had geen zin in de bottleneck van de lift richting Alba.

Reden om hier naartoe te gaan was dat een van mijn beste vrienden op het laatste moment besloten had een shortski te gaan doen in La Villa, dus even een korte meetup gepland.

In de auto vrijwel direct zicht op het doel van vandaag:

null

Uiteraard was de rit naar Lupo Bianco vrij veel file rijden. Met altijd wel een trage Harry voorop. Meestal een Tsjech. Kennelijk houden die van rustig rijden. Zeker als ze schoonmoeders mee hebben… BTW: eergisteren zag ik er een rijden wiens schoonmoeder kennelijk was ontsnapt. Ik nog seinen en wijzen naar de openstaande dakkoffer, maar kennelijk was die gozer al lang blij er vanaf te zijn…

Anyway: ruim een kwartier voordat de lift open ging stond ik in de rij. Toch best een flinke stap rij voor als je zo vroeg bent:

null

In de eerste gondel had ik een bijzonder gezelschap:

null

Lief beest. Maar op zeker moment ging de gondel wel erg naar hond ruiken…

(Wasn’t me…)

Na een snelle afdaling terug naar Lupo Bianco (rij nog steeds flink) verder het gebied in. Via Plan de Gralba, Comici, Piz Sella door naar Monte Pana. Daar de zwarte tweemaal gedaan en door naar de Saslong. De Saslong lag er top bij, maar ik denk wel veel te hard/ijzig voor de meesten… De lift zelf had een aardige wachtrij.

Bovenaan de zwarte 3 naar Wolkenstein. Ook die lag er prachtig bij (lees: betonplaat…). Vervolgens naar Costabella. Tering Jantje, wat een rij! Die begon gewoon voor de trap! Dat heb ik echt nog nooit gezien…

Ook bij Dantercepies een forse wachtrij. Zodanig dat ik de piste maar heb overgeslagen. In de rij nog ruzie gekregen met een Italiaan, die zichzelf naar voren aan het wurmelen was en vervolgens vroeg of ik zijn gezin voor wilde laten, want die konden natuurlijk niet alleen…

Mijn uitleg dat dit prima op te lossen was door zelf even op hen te wachten viel niet in goede aarde. Maar een antwoord op de vraag waarom hij voorrang zou moeten hebben kwam er niet, dus hield het voor mij op.

Bij Edelweis was het wat minder extreem druk, dus daar maar wat afdalingen gedaan, alvorens ik naar Piz Sorega ging. Wat dom van mij, want achteraf bezien weet ik dat deze lift een gekende bottleneck is…

Inmiddels was mijn vriend met een deel van zijn kroost ook in het gebied, dus die kant op gegaan. Zijn kroost vindt blauw wel spannend genoeg, dus in Alta Badia wat pistes gedaan.

Lunch bij Pralongia:

null

(Het was een late lunch, dus eerst een hap genomen voordat ik een foto maakte)

Inmiddels was het 14.30u, dus ieder zijns weegs. Vanaf Pralongia niet via Corvara gegaan, maar het achterland, onder het mom dat het daar rustiger is. De rijen maakten mij duidelijk dat dit onzin is…

null

In Arabba nog een tweetal afdalingen meegepakt en daarna via de grote gondel verder.

Voor mensen die van buckelpistes houden: prima dagje. Het was ook redelijk druk met mensen die maar wat deden dus in relaxed tempo naar beneden gegaan.

Buckles bleven wel overal, tot aan Lupo Bianco. Daar was nog tijd om beide kanten te doen als afsluiting. En dat heb ik dan ook maar gedaan.

Voor diegenen die zich afvragen: is het nu druk op de Sella Ronde… volmondig: ja.

Morgen naar Carezza.

Dag 41: het kan altijd drukker…

Vandaag naar Lupo Bianco. Ja, opstappen op Buffaure had gekund, maar ik had geen zin in de bottleneck van de lift richting Alba.

Reden om hier naartoe te gaan was dat een van mijn beste vrienden op het laatste moment besloten had een shortski te gaan doen in La Villa, dus even een korte meetup gepland.

In de auto vrijwel direct zicht op het doel van vandaag:

null

Uiteraard was de rit naar Lupo Bianco vrij veel file rijden. Met altijd wel een trage Harry voorop. Meestal een Tsjech. Kennelijk houden die van rustig rijden. Zeker als ze schoonmoeders mee hebben… BTW: eergisteren zag ik er een rijden wiens schoonmoeder kennelijk was ontsnapt. Ik nog seinen en wijzen naar de openstaande dakkoffer, maar kennelijk was die gozer al lang blij er vanaf te zijn…

Anyway: ruim een kwartier voordat de lift open ging stond ik in de rij. Toch best een flinke stap rij voor als je zo vroeg bent:

null

In de eerste gondel had ik een bijzonder gezelschap:

null

Lief beest. Maar op zeker moment ging de gondel wel erg naar hond ruiken…

(Wasn’t me…)

Na een snelle afdaling terug naar Lupo Bianco (rij nog steeds flink) verder het gebied in. Via Plan de Gralba, Comici, Piz Sella door naar Monte Pana. Daar de zwarte tweemaal gedaan en door naar de Saslong. De Saslong lag er top bij, maar ik denk wel veel te hard/ijzig voor de meesten… De lift zelf had een aardige wachtrij.

Bovenaan de zwarte 3 naar Wolkenstein. Ook die lag er prachtig bij (lees: betonplaat…). Vervolgens naar Costabella. Tering Jantje, wat een rij! Die begon gewoon voor de trap! Dat heb ik echt nog nooit gezien…

Ook bij Dantercepies een forse wachtrij. Zodanig dat ik de piste maar heb overgeslagen. In de rij nog ruzie gekregen met een Italiaan, die zichzelf naar voren aan het wurmelen was en vervolgens vroeg of ik zijn gezin voor wilde laten, want die konden natuurlijk niet alleen…

Mijn uitleg dat dit prima op te lossen was door zelf even op hen te wachten viel niet in goede aarde. Maar een antwoord op de vraag waarom hij voorrang zou moeten hebben kwam er niet, dus hield het voor mij op.

Bij Edelweis was het wat minder extreem druk, dus daar maar wat afdalingen gedaan, alvorens ik naar Piz Sorega ging. Wat dom van mij, want achteraf bezien weet ik dat deze lift een gekende bottleneck is…

Inmiddels was mijn vriend met een deel van zijn kroost ook in het gebied, dus die kant op gegaan. Zijn kroost vindt blauw wel spannend genoeg, dus in Alta Badia wat pistes gedaan.

Lunch bij Pralongia:

null

(Het was een late lunch, dus eerst een hap genomen voordat ik een foto maakte)

Inmiddels was het 14.30u, dus ieder zijns weegs. Vanaf Pralongia niet via Corvara gegaan, maar het achterland, onder het mom dat het daar rustiger is. De rijen maakten mij duidelijk dat dit onzin is…

null

In Arabba nog een tweetal afdalingen meegepakt en daarna via de grote gondel verder.

Voor mensen die van buckelpistes houden: prima dagje. Het was ook redelijk druk met mensen die maar wat deden dus in relaxed tempo naar beneden gegaan.

Buckles bleven wel overal, tot aan Lupo Bianco. Daar was nog tijd om beide kanten te doen als afsluiting. En dat heb ik dan ook maar gedaan.

Voor diegenen die zich afvragen: is het nu druk op de Sella Ronde… volmondig: ja.

Morgen naar Carezza.

DSvier op 14 feb 2024 19:39

Vandaar dat ik morgen met een maat naar Civetta ga en niet Arabba ;-) ;-)… 't is carnaval… 't steekt vol… maar een stukje minder daar want de Italianen hun carnavals feest (dagen) zit er vandaag op. Ga er vanuit dat dat ook de reden is waarom jij je heil zoekt in Carezza!

5.000!

De verslagen blijven echt super leuk om te lezen!

Wij komen zondag aan in San Cassiano, hoe zijn de condities in Alta Badia verder?

5.000!

DSvier op 15 feb 2024 09:51

en 400 voor op de nummer 2!

Aftellen maar!

De verslagen blijven echt super leuk om te lezen!

Wij komen zondag aan in San Cassiano, hoe zijn de condities in Alta Badia verder?

franksplinter op 15 feb 2024 10:31

Op zich prima. Harde onderlaag, toplaag houdt zich prima. Drukke routes natuurlijk molshopen gedurende de dag, zeker nu het wat warmer is.

Dag 42: back to the start.

Wat vroeger opgestaan om de auto weer in te pakken. De laatste keer, want voor die ene nacht in Klausen heb ik slechts 1 tas.

null

Ontbijt naar binnen werken, afrekenen en op naar Carezza. Dit keer start bovenaan bij Paolina. Die vroeger opende en het eerste uur heerlijk rustig was, waardoor ik nog voor 10 uur eindelijk door de 5.000 km barrière heen kon breken. Dat had ik als zeer ambitieus doel gesteld en inmiddels zitten we alweer over de 5.100…

null

Rond een uur of 10.30u werd het toch wel druk bij deze lift, dus maar door naar Pra di Tori voor enkele afdalingen en vervolgens naar het kippehok. Daar was ik eerst om 11.15u (te vroeg, ook in deze week gaat de kok niet bewegen voor 12u, anders dan het slurpen van koffie) en om 11.50u was er geen plek meer (omdat ik alleen ben). Dus maar naar Franzin Alm.

null

Dode koe uiteraard.

Geen straf, maar toch jammer dat er niet nog 1 grill platte in zat.

Vervolgens naar Laurin om daar de kilometers te maken.

Bij de eerste dalafdaling haalde ik in de eerste bocht daar een gozer in en vervolgens even een stukje rustig achter zijn vrouw/dochter/maitresse/buurvrouw aangeskied en waar het iets breder werd er voorbij.

Beneden aan de lift even op het toilet de neus gesnoten en toen ik daaruit kwam komt die gozer opgefokt naar mij toe met de klacht dat als zij vol in de remmen was gegaan ik haar had geraakt en dat ik dus een ‘asshole’ was en ‘I hope you die’. Beetje overdreven, dus ik die gast even uitgelegd dat ik haar ook dan niet had geraakt, maar bovendien zomaar een noodstop midden op de piste maken helemaal niet mag.

Hij bleef echter maar doorgaan met roepen dat ik een asshole was, zodanig zelfs dat ik op het punt stond hem een draai om zijn oren te geven (het verstand was na twee stappen terug gelukkig) en ik heb het maar gehouden bij dat hij niet moet skiën met ‘3 sticks’ om de vragende blik te beantwoorden met ‘I am counting the one up your ass’.

Paar rondes later zat hij in een gondel en ben ik bij hem ingestapt, maar bleef hij strak voor zich uitstaren. Uit een telefoongesprek dat hij voerde was het waarschijnlijk een Tsjech. Ja, als je in een land woont waar iedereen stapvoets rijdt, dan lijkt al snel iets gevaarlijk.

(Voor de goede orde: ik denk dat velen er op het smallere stuk al voorbij waren gevlogen, dus werkelijk geen idee wat die malloot bezielde)

null
null
null

Het eindigde vandaag uiteraard weer op Paolina. Daar was het inmiddels weer uitgestorven, waardoor er weer heerlijk kon worden laaggevlogen op hooggelegen gebieden.

Bij de laatste afdaling nog wat foto’s getrokken:

null
null
null

Nu in Klausen op een 25 minuten van Plose. Morgen alweer de laatste dag. Mijn voeten zullen er blij mee zijn, want die doen inmiddels echt enorm veel pijn (ook uit de skischoenen…).

Een korter dagje, want zaterdagochtend moet ik mijn vrouw van het vliegveld halen. Is het in Nederland eigenlijk al droog?

Ga het weer missen de verslagen ;-)!!

Je komt wel veel bijzondere mensen tegen op de piste zeg

Is het in Nederland eigenlijk al droog?

Kurkdroog vandaag met 16 graden!

*bericht bewerkt door Jesper op 15 feb 2024 21:49

Gang is alles
e komt wel veel bijzondere mensen tegen op de piste zeg § Jesper op 15 feb 2024 21:48

Klopt. Deels omdat ik natuurlijk 10 keer zoveel mensen op wintersport tegenkom dan gemiddeld (aangezien ik 10x zoveel ski). Maar ook omdat ik alleen ben. En wat ook nog wel een rol speelt is mijn opvallende kleding denk ik.

Ik vergeet ook nog echt vaak dingen te vermelden, zoals gisteren dat ik in de Paolina instap met naast mijn een grote stevige man en daarnaast een zeer stijlvolle aantrekkelijke blonde dame van in de 40.

Bij het middenstation vraagt de man of wij er ook uitgaan (nee). En als hij verdwenen is kijken wij elkaar aan met zo’n blik van ‘zonde dat hij een stuk piste mist’… Kort daarop vraagt deze dame ‘is deze piste zwart?’ met een blik die enige angst verraadt…

Ik heb haar maar moed ingesproken door te zeggen dat hij donkerrood is. Het was in ieder geval haar 3e poging om een zwarte piste te doen. En ze is kennelijk beneden gekomen. Maar die blik en vraag was op dat moment toch priceless.

Of het jonge meisje (13/14) die op de dalafdaling een wedstrijd met mij aanging, door die typische skihouding van de jeugd waarbij men met de billen op de ski’s gaat zitten. Aangezien ik zeer competitief ben ingesteld ga ik dan ook op zo’n uitdaging in…

Ik denk dat je dat soort dingen alleen maar hebt als je gewoon alleen skiet.

Je komt ook meer mensen tegen omdat je 98 procent inhaalt op de piste i.p.v. erachteraan skiet.
Of 99 procent?

*bericht bewerkt door Matthieu op 16 feb 2024 15:24

Aftellen maar!

DSVier vindt zichzelf in ieder geval geweldig. En heeft bovenmatig vaak ‘ruzie’ met andere pistegebruikers of contact met zeer knappe (lift)dames. Ik neem het maar met een korreltje zout. Vermakelijk is het wel!

Mr. Slow

Nu ben ik wel erg benieuwd naar je ski kleding. Ik vermoed iets soortgelijks als deze meneer:

null

Gang is alles

DSVier vindt zichzelf in ieder geval geweldig. En heeft bovenmatig vaak ‘ruzie’ met andere pistegebruikers of contact met zeer knappe (lift)dames. Ik neem het maar met een korreltje zout. Vermakelijk is het wel!

Quick op 16 feb 2024 16:11

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Nu ben ik wel erg benieuwd naar je ski kleding. Ik vermoed iets soortgelijks als deze meneer:

null

Jesper op 16 feb 2024 17:14

Niet uit een stuk, maar verder wel iets soortgelijks.

Ook de volkl skis 😉

Nu krijg ik het beeld van een hulk op skis.

Dag 43: aan al het goede komt een eind…

Vandaag dus Plose. Een klein gebiedje nabij Brixen. Maar wel met een geweldige zwarte dalafdaling!

De opstart was niet geweldig. Mijn rechter voet heeft het helemaal gehad met de raceschoenen en zeker het eerste uur is dat pijnlijk. Daarna zorgt de beperkte bloedstoevoer dat de pijn verdwijnt (komt terug na het uitdoen van de schoenen). Vandaag zodanig dat ik mank liep. In die zin dus maar goed dat het einde is bereikt.

Hoewel de lift officieel om 8.45u open gaat bleek deze om 8.35u al open te zijn. Snel de eerste dalafdaling gedaan (en tweede), alvorens door de grote O van Plose te skiën het gebied in. Eerst even de piste daar gedaan, vervolgens van daaraf de dalafdaling (meer meters) en toen weer verder het gebied in.

Plose is een gebied waar het doorgaans wat warmer is en dat was te merken. Hoe verder ik het gebied in trok, hoe meer slush al op de vroege ochtend. Daarom niet te lang in dat deel blijven hangen.

Vanaf het clubhuis van de alpineski vereniging (bovenaan midden in het gebied) kun je in 1 stuk naar het dal skiën. Dan heb je een behoorlijk lange afdaling te pakken.

Dat gedaan en daarna vooral de focus op de dalafdaling gehouden (het was ook vrij druk in het gebied zelf).

Tijdig gestopt zodat ik om 13u kon aanrijden.

Mooi dagje, maar de pistes hier hebben het zwaar!

Foto’s:

null
null
null
null
null
null
null

En dit is waarom ze het zwaar hebben:

null

Bedankt voor het delen van je dagboek.
Leuk om weer meegenomen te worden langs de Dirty Dozen (plus 1?)

Aftellen maar!

Bedankt voor het laten meegenieten van je avonturen en de leuke schrijfswijze waarop je het brengt.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Dank voor je uitgebreide verslag! Volgende week zaterdag zelf die kant op, komt zat sneeuw aan aldus de kaarten dus heb alle vertrouwen in dat we een super week gaan beleven…

Plaats een reactie