12 in een dozijn, oftewel: Dolomiti Superski in full!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Goedemorgen DS vier

Ik vond het leuk om met je dagboek mee te lezen. Ik ben zelf 5 jaar achtereen in de Dolomieten geweest. Steeds maar 1 of 2 weken aaneengesloten. Sinds een jaar of 4 steeds in de Vorarlberg gezeten. (Is minder ver rijden vanaf Nederland).
Maar ik krijg door de foto’s en je verhalen toch wel weer heimwee naar Italië. Alhoewel mijn beleving heel anders is als die van jou. Ik ga altijd met een vrienden groep skiën en dan gaat het meer om het mooie landschap en lekker lunchen koffie drinken. We maken samen een tocht en dan gaat het niet zozeer om kilometers of snelheid maar dat we samen die tocht maken. Soms moet je dan toch wel door skiën om de tocht te halen maar we hoeven niet per se 100 km op een dag te halen. Genieten van de paardjes als je Lagazuoi bent afgeweest of lekker lunchen bij St. Croce.
Jammer dat je reis en verslag nú eindigt. Ik heb toch genoten.

Tot ziens. Bert

Dag 43.2: return to sender

Om exact 13.00 (nou ja, 1 minuut over…) vertrokken van Plose. Waar eergisteren de rit naar Klausen mij over de SS12 stuurde (de Brenner, niet de Brennerautobahn), deed ook dit keer de route het eerste stuk de Brenner aan.

Als je geen haast hebt is dat eigenlijk wel een aanrader. Ook wel bijzonder om te zien hoe de Brennerautobahn is verwerkt.

Net ten noorden van Brixen dan de Brennerautobahn op:

null

Op de Fernpass aangekomen leek het erop dat ik in Nederland was, enerzijds omdat het merendeel van de kentekens die mij tegemoet kwamen Nederlands waren, anderzijds omdat je geen 19 graden verwacht in een wintersportgebied (ook in Nederland is dat apart in Februari natuurlijk).

Waar ik had verwacht veel file tegemoetkomend te zien stond ik echter zelf vooral in de file tot en met Karlsruhe. De andere kant op leek veel minder druk (totdat ik op de A61 kwam…).

Hierdoor lag het tempo laag en heb ik dan ook alleen maar geladen tijdens het omkleden (pleeg ik altijd bij de eerste stop te doen in de auto) en aansluitend de lunch:

null

(McDonalds)

En het avondeten:

null

Burger King, want ik hoor altijd dat gezond eten ook afwisseling betekent.

Door alle vertraging uiteindelijk pas om 23.30u thuis met slechts 1 km range over. Het zit niet mee met de terugreis dit jaar (eerder al de boeren…). Ik zou bijna een klaagtopic erover openen, maar eerlijk is eerlijk, ik heb het wel eens dramatischer meegemaakt…

Snel uitgeladen, auto in de garage en het bed in gedoken want mijn vrouw moest opgehaald worden op het vliegveld.

Iemand die door heeft wat ik vergeten was?

Juist ja, laden… Met als gevolg dat ik deze ochtend wakker werd, zag dat het vliegtuig een half uur eerder zou landen en toen viel het kwartje. Dus snel aan de lader gelegd, douchen en aankleden.

Bij de auto aangekomen was de range nog steeds 0. Dat komt omdat er ook nog iets van 20 km range verstopt zit onder die 0. Nou ja, mijn vrouw laten wachten is geen optie, dus maar naar de supercharger gereden die 15 km verderop zit (educated guess…). Daar bijgeladen en nog net op tijd…

Dat was de vakantie dan weer. Er liggen flinke stapels werk op mij te wachten, dus ik gok dat ik over enkele dagen weer aan vakantie toe ben…

Dank allen voor de waardering. En ja @kelderman, ik snap heel goed dat je het anders doet dan ik. Dat is meer dat ik mijzelf dwars zit. Ik probeer mijzelf toch altijd weer te pushen en eerlijk gezegd hoop ik dat ik komend jaar dat gewoon eens niet ga doen en net wat meer rust inlas.

Gewoon weer eens lekker een kreeft eten bij Comici (oude handschoenen mee…). ;)

Al hoop ik ook ooit op een jaar dat ik zoveel tijd vrij kan maken om een keer aan het einde van het jaar op 1 te staan. Maar dan moeten de kinderen beiden het huis uit zijn, dus dat duurt nog wel even. En de vraag is of het dan fysiek nog wel gaat (wie weet, met een ski mojo…).

Ik zal zelf de eerste zijn om toe te geven dat ik op dat punt niet helemaal spoor. ;)

@DSvier, bedankt voor twee manden leesprezier. Elke dag heb ik op je nieuwe verhaal gewacht. Je verhalen bevatten vaak interessante informatie over skigebieden, nauwkeurige opmerkingen over mensen en waren in het geheel goed geschreven. En je foto’s waren vaak artistiek. Kortom, je hebt zeker meer talenten dan alleen heel snel en toch veilig skiën. Hopelijk komt er volgend jaar een nieuw seizoen van je avonturen.

@DSvier, bedankt voor twee manden leesprezier. Elke dag heb ik op je nieuwe verhaal gewacht. Je verhalen bevatten vaak interessante informatie over skigebieden, nauwkeurige opmerkingen over mensen en waren in het geheel goed geschreven. En je foto’s waren vaak artistiek. Kortom, je hebt zeker meer talenten dan alleen heel snel en toch veilig skiën. Hopelijk komt er volgend jaar een nieuw seizoen van je avonturen.

JustSnow op 17 feb 2024 19:23

We only feel sorry for the number of dead cows involved…

Plaats een reactie