Advies m.b.t. gebied met 3 jarige in april

Dag allemaal,

Komend jaar maak ik een reis met mijn gezin van een half jaar, met een buscamper. We starten in april en dachten te beginnen in de alpen. In die periode verstandig boven de 1500/2000 meter te gaan kijken.
Maar het dilemma is, met een 3 jarige zijn we wellicht wat duur uit als ze na een half uur liever wat anders gaat doen ;-) dan skiën…
Het meest ideale zou een oefenhellinkje zijn, een meter of 10-15 welke zo te betreden is. Misschien een magic carpet erbij maar hoeft eigenlijk niet eens.
En voor ons ( de ouders) dan een helling erbij om een beetje te boarden, om en om.
Voor deze situatie dus eigenlijk geen dure liftpas van €50 a 60 p.p…. Zelfs een puntenkaart zou ok zijn… of 1 dagpas die we dan afwisselen.

Het dilemma is dus, waar vind je in april nog zo’n gebied…
ik denk aan een soort situatie / tarieven zoals in Beieren bv of Sauerland.

Weet iemand iets geschikts?

Edit voor web beheerder; volgens mij staat dit bericht per ongeluk in de verkeerde categorie, excuus.

*bericht bewerkt door FreeBird op 13 dec 2023 12:01

De Burgemeister sleeplift in Königsleiten. Daar kan/kon je een strippenkaart voor kopen.
Midden in het dorp. Veel kinderen. Glooiend. En terras in de buurt.

It is an amazing world

Hoog is over het algemeen duur (in alle opzichten). Maar daarnaast maakt begin april of eind april een groot verschil. Ik zou kijken wanneer de liften in het betreffende gebied stoppen, dat zegt veel over de te verwachten omstandigheden qua sneeuw.

Plaats een reactie