Welke spullen neem je mee terug van wintersport

In de loop der jaren uit de diverse regio’s van alles meegenomen.
Zwitserland; Goede rode wijn uit de Valais, Berner rosti van de Migros, Alpenkruidenthee, gevacumeerde kazen van de lokale kaaszaak, lokale biertjes, een bij elkaar gespaard fondueset met kristallen onderkant, Tomy mayonaise, heel veel kruiden (opvallend goedkoop in het verder dure Zwitserland!) en een kookboekje van de regio Berner Oberland.
Oostenrijk: Jagertee, Alpenkruidentee, Grillsenf, Liptauer, aankleding voor onze eigen Skihut, complete set schnappsglaasjes met onderstel.
Eigenlijk altijd overal de lokale drankjes, schnapps, edelbrand.

Afgelopen jaar 3 schroeven in mijn heup…

Zwitserland: Orma Whisky van op de Piz Corvatsch (gedestilleerd op 3300 meter hoogte), Möhl Saft von fass met leuke stenen beker er bij, potten en kilo’s Caotina chocolade poeder (puur, melk en wit).
Frankrijk: altijd bier van de lokale micro brouwerijen, echt top biertjes al gevonden. Vroeger galibier worstjes, maar die zijn tegenwoordig ook hier te vinden
Italie: lokale vleeswaren vacuum verpakt, zeker zaken zoals trentino speck om dan thuis pizzas mee te beleggen of bresaola

Rösti, Spätzle, Sachertorte mix en mini grillworstjes.

Parkeerkaart van het hotel (hoef ik niet telkens een nieuwe - nee hoor, ik vergeet gewoon dat ie er nog in ligt), reserveringskaartje voor de lunchtafel (uit 2020 vlak voor alles dicht ging - in 2022 gingen we buiten de crocus en was het zo rustig dat ie niet nodig was, in 2023 met kleiner gezelschap dus ook niet nodig).
Verder kaas uit de lokale winkel, pot honing voor de buurvrouw die op ons huis past, spätzle(!) en goedkope benzine voor onderweg. In Duitsland (buiten de snelweg!) nog even hervullen.

leberkäse, wat is dat toch ongelovelijk lekker!
ik weet mensen gaan mij vervloeken, maar Smac valt hier ook goed in de smaak

ik draag dus een pet

Ja hier ook , haal hem wel eens bij de Duitse Aldi maar smaakt toch niet hetzelfde. En verse apfelstrudel net voordat ik wegrijd voor de buren (post en planten verzorging)

Pienemien

Vanuit Frankrijk meestal terrines (pate) en Oostenrijk eigenlijk alleen wat we over hebben en in Nederland niet kunnen krijgen. Verder wat pakjes kaisersmarn voor de schoonbroer. Magneten doen het ook altijd doet voor mijn zoon.

Spatzle komt standaard mee terug naar nederland, toch nog geen plek gevonden (in de buurt) waar dat te verkrijgen is.

Svenski97 op 14 dec 2023 16:32

Met de Duitse weken verkoopt de lidl spatzle. Lijkt best wel op de zaken zoals je ze ook in Duitsland kan kopen

Grote repen milka, genoeg om thuis nog een paar maanden na te genieten. Het zijn vaak toch ook andere smaken dan in Nederland te krijgen zijn. Maar niet alle repen overleven de terugreis

Uit Oostenrijk een potje Amarene van de Billa, veel goedkoper als in Nl. Vroeger ook zakjes kaisersschmarre maar daar heb ik nu een heerlijk einheimisch recept van. En zakjes Mozart kugeln op bestelling, En als laatste de vuile was dat blijft maar ;)

Dienten Die Alte schule

Skiwasser siroop van Amldudler en veel nieuwe herinneringen.

Goudsbloem zalf! En voor de hondenoppas wat lekkere dingen (Gruner Veltliner, chocola).

null

Rittersport chocolade, flesjes Almdudler en de pistekaart natuurlijk!😁

Hier geen eten, maar een potje Diana menthol-spierbalsem. Heeeerlijk spul, brand lekker op je spierpijn, aanrader ;).

null

Zoals @Martin9 mij al citeerde neem ik altijd Gurktaler mee. Alhoewel dat in Nederland ook goed verkrijgbaar is, neem ik toch altijd voldoende flessen mee.

Verder natuurlijk Milka, een stukje schinken, Haribo snoepjes met almdudler smaak, landjäger worstjes, af en toe schnapps (mits in leuk flesje) voor de sier en tot slot apfelstrudel die traditioneel gelijk bij aankomst thuis wordt opgegeten om te proosten op een goed verloop en veilige thuiskomst.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

null

Vanuit Fankrijk terug stop ik bij mijn favoriete cave en nam de laatste keer zeven dozen wijn mee.
Saucissons Sec (naturel, knoflook en pepervariant).
Potjes rouille en een fles vissoep. Fois gras.
En een doos vol croissantjes, pain au chocolat, en van die gerolde broodjes met appel. Dat doosje is onze lunch onderweg terug.

Vanuit Italië: vacuüm getrokken olijven en wat varianten pasta van De Cecco die ik hier niet vind.
Een fles limoncello (lokaal gemaakt).

It is an amazing world

Vanuit Oostenrijk altijd wc papier… nergens zo fijn wc papier als dat ik daar kan halen. En vaak wat Stiegl biertjes en een fles whisky als we door duitsland rijden die daar veel goedkoper zijn dan hier. En van die kleine worstjes, die hele dunne.

In Frankrijk… wat niet?
Minimaal 3 flessen olijfolie (in variaties) van Puget
Wasverzachter in perzik en lavendelgeur
Blikjes groente (die groene rechthoekige blikken)
Zakjes 3Riz van Intermarché (rijst)
Aanmaaklimonades van Moulin de Valdonne en Tesseire
Pasta’s
Pastasauzen in pot
Cassoulet in blik
Knijpfruit voor onze dochter
Monster munch chips
En meestal nog wel meer…

En dan rij ik ook nog eens in de x maanden naar Lille voor diepvriesdingen… o.a. croissantjes en alles wat alweer op is haha

*bericht bewerkt door LoveToSki op 19 dec 2023 12:34

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Vanuit Oostenrijk altijd wc papier… nergens zo fijn wc papier als dat ik daar kan halen. En vaak wat Stiegl biertjes en een fles whisky als we door duitsland rijden die daar veel goedkoper zijn dan hier. En van die kleine worstjes, die hele dunne.

In Frankrijk… wat niet?
Minimaal 3 flessen olijfolie (in variaties) van Puget
Wasverzachter in perzik en lavendelgeur
Blikjes groente (die groene rechthoekige blikken)
Zakjes 3Riz van Intermarché (rijst)
Aanmaaklimonades van Moulin de Valdonne en Tesseire
Pasta’s
Pastasauzen in pot
Cassoulet in blik
Knijpfruit voor onze dochter
Monster munch chips
En meestal nog wel meer…

En dan rij ik ook nog eens in de x maanden naar Lille voor diepvriesdingen… o.a. croissantjes en alles wat alweer op is haha

LoveToSki op 19 dec 2023 12:33

Heb jij 2 skiboxen op je auto? 1 voor de skis en 1 voor de boodschappen terug🤣

🏂

Vanuit Oostenrijk altijd wc papier… nergens zo fijn wc papier als dat ik daar kan halen. En vaak wat Stiegl biertjes en een fles whisky als we door duitsland rijden die daar veel goedkoper zijn dan hier. En van die kleine worstjes, die hele dunne.

In Frankrijk… wat niet?
Minimaal 3 flessen olijfolie (in variaties) van Puget
Wasverzachter in perzik en lavendelgeur
Blikjes groente (die groene rechthoekige blikken)
Zakjes 3Riz van Intermarché (rijst)
Aanmaaklimonades van Moulin de Valdonne en Tesseire
Pasta’s
Pastasauzen in pot
Cassoulet in blik
Knijpfruit voor onze dochter
Monster munch chips
En meestal nog wel meer…

En dan rij ik ook nog eens in de x maanden naar Lille voor diepvriesdingen… o.a. croissantjes en alles wat alweer op is haha

LoveToSki op 19 dec 2023 12:33

Heb jij 2 skiboxen op je auto? 1 voor de skis en 1 voor de boodschappen terug🤣

Martin9 op 19 dec 2023 14:38

Ik heb een skibox van 900 liter erop liggen, dat is wel ongeveer gelijk he hahahahaha

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Gisteren was ik in Les Sybelles, en altijd als ik uit de Franse noordalpen kom ga ik langs bij de kaasboeren daar voor: Tomme (al dan nietchevre), Reblochon en Beaufort. Soms ook wat lokale worsten. Als ik naar de Vogezen ga: Munster (wel luchtdicht verpakken) en Elzas wijn. Uit Italië neem ik wijn kaas en vlees mee. Uit Zwitserland ook vaak wijn. Alleen in Oostenrijk koop ik weinig standaard…

Click. Click. Peace

Je woont in Frankrijk, maar neemt Zwitserse erin mee? Speciale soort die je erg lekker vindt @Rogier ? Meestal toch aardig aan de prijs. Alhoewel, laatste keer in Zwitserland had ik een heel lekker betaalbaar wijntje van de migros, heb ik er ook nog 1 van meegenomen.
@LoveToSki is teisseire een stuk goedkoper dan in Nederland, dat je dat meeneemt? Of smaken die in Nederland niet verkrijgbaar zijn?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 19 dec 2023 19:05

@Tiny-M smaken vooral! Echt heel veel meer, onder andere perzik en munt, maar ook ananas, kiwi, echt heel veel! En ook niet allemaal suikervrij 😅 Frankrijk is echt een siropenland! Ook elk restaurant serveert wel Diabolo (siroop met psscht / 7up).

Qua prijs zal ik dit jaar eens kijken, volgens mij is het ook goedkoper maar beetje afhankelijk van waar je gaat. Ik haal meestal bij E.Leclerc buiten de skigebieden op de heen of terugweg mn spulletjes voor thuis.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik stop op de heenweg naar Tignes altijd even bij de SuperU in bourg st maurice, ga even speciaal voor verschillende smaakjes kijken.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 19 dec 2023 23:25

null

10 zakjes Mozart Tabletten 😋

Ik stop op de heenweg naar Tignes altijd even bij de SuperU in bourg st maurice, ga even speciaal voor verschillende smaakjes kijken.

Tiny-M op 19 dec 2023 23:25

SuperU heeft ook een fijn huismerk in glazen flessen! Het is dat wij eigenlijk niet langs een SuperU komen anders haalde ik die ook nog.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Uit Oostenrijk wat biertjes, milka… en knorr knoblauchsoep uit een pakje 🙈
Uit Frankrijk Orangina in glazen flesjes😀

Kaiserschmarnn 😂

Plaats een reactie