Gezamenlijk lunchen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij gaan eind januari naar Serfaus-Fiss-Ladis. Ik ben zelf zwanger en zal dus niet gaan skiën. Daarnaast hebben we ook een baby in ons gezelschap. Ik zou het leuk vinden om een aantal dagen gezamenlijk te lunchen op de berg. Heeft iemand tips hiervoor? We hebben een accommodatie in Ladis, maar vind het ook prima om eerst de lift naar Fiss te nemen en vanuit daar de berg op te gaan. We houden niet zo van die grote self-service restaurants. Alle tips zijn welkom!

Der Weiberkessl halverwege de blauwe piste naar Ladis. Terras met uitzicht op de piste.

Bij het middenstation van de Schonjochbahn ligt iets wat te voet bereikbaar is, kort vanaf de gondel.
Weet niet hoe mobiel jullie (nog) zijn: aantal weken zwanger en leeftijd van de baby kan nogal wat schelen, maar:
Op loopafstand van het kopstation van de nieuwe Komperdell Bahn (auto naar Serfaus…) ligt de Sportalm. Dat is zeker geen massa restaurant! Wel een stukje blauwe piste volgen cq het kinderland oversteken.

Bij het dalstation van de Komperdell/Alpkopf/Sunliner in Serfaus zit ook e.e.a, met uitzicht op de pistes.

De een zegt baby in de draagzak en gaan, voor de ander is dat niet zo makkelijk. Ligt aan meer zaken dan enkel een advies op een wintersport forum weet ik uit ervaring ;).

Veel plezier met uitzoeken wat past!

Als je toch al met de lift naar Fiss gaat kun je ook lunchen bij de Hexenalm of restaurant Krismer in Fiss. Lopend naar de Kuhalm of Frommes Alm maar dat zal een stevige wandel tocht worden in de sneeuw. Kijk eens rustig op google maps rond.

*bericht bewerkt door ducatif1 op 15 dec 2023 21:00

See Alm met de Alpkopfbahn makkelijk te bereiken via middelstation

Afgelopen maart zelf gedaan met onze zoon met prachtig weer. Rondje lopen om het meertje, kaarsje aansteken in het kapelletje en spelen in de speeltuin.

Ook voor de skiërs makkelijk te bereiken en See Alm ligt er prachtig met een terras in de zon!

En vanuit Fiss kun je erg makkelijk de Steinegg bereiken via Schonjochbahn. Hier begint ook de rodelbaan van Fiss.

Als je de Sonnebahn vanuit Fiss pakt kun je makkelijk overstappen naar de Schonjoch in Fiss.

Der Weiberkessl halverwege de blauwe piste naar Ladis. Terras met uitzicht op de piste.

ChristienB op 15 dec 2023 19:23

Dank voor je reactie! Is deze hut ook te voet bereikbaar of alleen skiënd?

Dank voor jullie reacties! Ik ga deze hutten eens opzoeken inderdaad. Ik ben dan inmiddels 32 weken zwanger, dus al behoorlijk ver. Tegen die tijd maar zien hoe mobiel ik dan nog ben.

Der Weiberkessl halverwege de blauwe piste naar Ladis. Terras met uitzicht op de piste.

ChristienB op 15 dec 2023 19:23

Dank voor je reactie! Is deze hut ook te voet bereikbaar of alleen skiënd?

Melanie1712 op 16 dec 2023 10:41

Lopend of rijdend via de weg die naar Fisser Höhe gaat vanuit Ladis. Je ziet dan rechts een boerenschuur staan. Daar kun je parkeren. Ssst… niet verder vertellen. 🤫
Je parkeert tegen de piste en hoeft deze alleen nog maar schuin over te steken.
Of je er gemakkelijk lopend komt, weet ik niet.

Plaats een reactie