skischoenen kopen voor dochter - nu of later op het seizoen

Hallo,
Ik heb laatst een goede deal kunnen doen met 2dehandse skis voor mijn 16-jarige dochter, maar nu heeft ze natuurlijk nog geen skischoenen (tot vorig jaar altijd ski’s + schoenen gehuurd).
De eerste echte skitrip met haar erbij staat pas gepland in de paasvakantie (begin april)
Nu vroeg ik me af: ga ik nu nog snel op zoek naar een overjaars paar skischoenen of wacht ik beter tot later op het seizoen (solden einde januari of nog later).
Voor tussendoor-skidagen (Landgraaf of Winterberg), die waarschijnlijk toch maar 1x zouden gebeuren omdat ze net wat minder ski-enthousiast is dan ikzelf zou ik ook nog een keer schoenen voor haar kunnen huren.

Groeten,

Glide on!

Nu, meer keuze in maten dan einde seixoen. Outdoirxl heeft nog leuke kortingen op oude modellen en best nog wat voorraad ook. Maar dan moet je een beetje geluk hebben. Evt kun je in de webshop al vast eea uitzoeken als je ongeveer weet wst ze wil en wat voor boet ze heeft.

*bericht bewerkt door evr66 op 16 dec 2023 17:59

Edwin van Riel

Altijd nu gaan omdat je nu nog keuze hebt. Je kan beter wat meer betalen voor een paar dat echt goed zit dan een koopje die niet echt lekker zit.

Ik zou in Maart gaan kijken.
Zeker bij de betere zaken nog volop keuze en iets schappelijker einde seizoensprijsjes. Maar het maakt ook weer niet heel veel uit. Ook nu is er best een goede deal mogelijk.
De echt goede aanbiedingen vind je eind augustus begin september op overjarig spul. Maar daar moet dan maar net iets passends tussen zitten.

Weet niet welke maat ze heeft en wat haar niveau is maar mijn zoons hebben Roces idea free skischoenen, deze zijn verstelbaar. Als de verwachting is dat haar voeten nog een maatje groeien dan zijn dat wel handige schoenen. Mijn zoons vinden ze ook wel lekker zitten. Nog in diverse webwinkels te krijgen en niet te duur.

*bericht bewerkt door danny.mara op 17 dec 2023 07:46

Ow en 15 procent korting bij outdoorsupply met code 2312OS15 😉

Mijn zoon(18 jaar)heeft afgelopen winter schoenen gehuurd(zo goed als nieuw) en ze bevielen zo goed dat we ze voor een prikje hebben gekocht(€150,-) .
Misschien ook een optie.

peet3972

Weet niet welke maat ze heeft en wat haar niveau is maar mijn zoons hebben Roces idea free skischoenen, deze zijn verstelbaar. Als de verwachting is dat haar voeten nog een maatje groeien dan zijn dat wel handige schoenen. Mijn zoons vinden ze ook wel lekker zitten. Nog in diverse webwinkels te krijgen en niet te duur.

danny.mara op 17 dec 2023 07:45

Die hebben mijn dochters ook. Maar ik heb begrepen dat zo rond de 14 jaar voeten volgroeid zijn. Ook de schoen zelf lijkt mij minder geschikt voor 16 jarigen.

Weet niet welke maat ze heeft en wat haar niveau is maar mijn zoons hebben Roces idea free skischoenen, deze zijn verstelbaar. Als de verwachting is dat haar voeten nog een maatje groeien dan zijn dat wel handige schoenen. Mijn zoons vinden ze ook wel lekker zitten. Nog in diverse webwinkels te krijgen en niet te duur.

danny.mara op 17 dec 2023 07:45

Die hebben mijn dochters ook. Maar ik heb begrepen dat zo rond de 14 jaar voeten volgroeid zijn. Ook de schoen zelf lijkt mij minder geschikt voor 16 jarigen.

DSvier op 17 dec 2023 10:22

Ze gaan iig tot maat 40. Als je nog wat klein bent op je 16e wellicht wel goed. Maar waarschijnlijk zal een wintersport zaak ook andere schoenen adviseren ondanks dat ze tot maat 40 geschikt zijn.

Maar bestellen passen en terugsturen kan natuurlijk altijd 😉

Plaats een reactie