Wind/ weer onderweg Franse Alpen

Ik wil komende vrijdagmiddag vanuit het noordoosten van ons land via
Duitsland, Zwitserland en Frankrijk naar de wintersport rijden. Ik heb een heel klein busje, Suzuki Carry. Met de voorspelling van veel wind weet ik niet of ik veilig de weg op kan. Mijn busje is licht en windgevoelig. Heeft iemand raad?

*bericht bewerkt door jwgroeneveld op 20 dec 2023 17:47

Zo’n wind voorspellen ze nu toch ook weer niet hè @roel dat autootjes omwaaien vermoed ik. 😉

Bla, bla, bla.

@bartvwg Daar overvraag je me. Ik heb weinig verstand van wegligging van busjes. Ik weet alleen dat het vrijdag iets minder hard waait dan donderdag.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Lekker met je mid-engined midget karren a.s. vrijdag. Kijk of je wat routes over doorrijd B-wegen in Duitsland kan pakken. Rijdt je iets meer beschut. De 31 is dan niet ideaal idd, maar met een beetje opletten toch wel te doen. Gewoon met de vrachtwagens meesukkelen en zo veel mogelijk gewicht op de bodem pakken. Ligt ie toch net ff wat beter.

  • Grappig, open ik na het lezen van deze post en antwoorden de Reddit app, zie ik een Suzuki Carry voorbij komen 😁 Coole microbusjes

*bericht bewerkt door Bennie op 20 dec 2023 18:42

Lekker met je mid-engined midget karren a.s. vrijdag. Kijk of je wat routes over doorrijd B-wegen in Duitsland kan pakken. Rijdt je iets meer beschut. De 31 is dan niet ideaal idd, maar met een beetje opletten toch wel te doen. Gewoon met de vrachtwagens meesukkelen en zo veel mogelijk gewicht op de bodem pakken. Ligt ie toch net ff wat beter.

  • Grappig, open ik na het lezen van deze post en antwoorden de Reddit app, zie ik een Suzuki Carry voorbij komen 😁 Coole microbusjes
Bennie op 20 dec 2023 18:40

Dankjewel Bennie!!!

Plaats een reactie