Welke skihelm met vizier?

Ik ben brildragend en zoek daarom een betaalbare skihelm met vizier. Het vizier gebruik ik vooral bij slecht weer (diepte/reliëf zien). Bij mooi weer gebruik ik een zonnebril op sterkte.

Nu kom ik in mijn zoektocht naar een beetje betaalbare helm de volgende exemplaren tegen:
Decathlon Wedze H350 89 euro
Sinner Titan Visor voor 129 euro
Salomon Pioneer Lt Visor Bk/Univ M.Blu 179 euro

(die laatste zie ik online nu trouwens voor 140)

Mijn gevoel bij Decathlon is mwaaah laat maar, net iets te goedkoop. De Sinner lijkt me perfect, mooie looks, maar laatst in de winkel werd mij verteld dat het toch vooral een mooi weer vizier is. Kortom, hij werkt niet. Wat denken jullie? Ik blijf hem wel mooi vinden maar daar gaat het niet echt om.

In de winkel adviseerde men toen de duurdere Salomon. Die zou wel een goedwerkende lens hebben. Vond ik wel minder mooi maargoed.

Maar nu weet ik het dus eigenlijk niet meer. Hebben jullie nog tips/ideeën in deze prijscategorie? Waar zouden jullie voor gaan?

Ik ben zelf ook brildrager, heb je wel eens gekeken naar / gehoord van specialspex? Dit is een inzetbrilletje dat je in een standaard goggle kan plaatsen https://specialspex.com/product/optische-clip-voor-jouw-eige…

Ik wil niet anders meer. Als ik zelf zou kunnen kiezen dan zou ik dit altijd boven een vizier verkiezen, omdat naar mijn mening goggles beter en comfortabeler zijn dan een vizier. Maar als je liever een vizierhelm hebt dan is dat natuurlijk ook prima

Ik heb zelf alleen ervaring met een decathlon vizier helm, en het fijne vond ik dat deze probleemloos over je bril gaat. Het minder fijne vond ik inderdaad dat het vizier niet geweldig was, hij was vrij donker dus met slecht weer was mijn zicht niet geweldig. Daarnaast bevroor/besloeg hij ook wel eens aan de binnenkant. Ik zou in jouw geval dan inderdaad eerder naar de Salomon/Sinner kijken

Tip: Als je voor een vizierhelm gaat, let er op of je het vizier kan verwisselen, bv een optie voor slecht weer, een voor mooi weer, etc. Of gebruik inderdaad een zonnebril voor mooi weer

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 28 dec 2023 13:44

Ik heb twee jaar geleden de SALOMON PIONEER LT VISOR PHOTO gekocht.
Met photochromatisch vizier dus.
Kostte me - als aanbieding - ‘slechts’ 120 euro. Bevalt me goed.

Ik heb twee jaar geleden de SALOMON PIONEER LT VISOR PHOTO gekocht.
Met photochromatisch vizier dus.
Kostte me - als aanbieding - ‘slechts’ 120 euro. Bevalt me goed.

Rene4000 op 28 dec 2023 13:46

Photochromoatisch is wel top volgens mij. Hm, toch maar eens de aanbiedingen in de gaten houden dan!

Heb al jaren de helm met vizier van de ANWB, deze heeft twee verschillende lenzen. Of ik nu met bril of zonnebril ski het vizier werkt fantastisch. Grootste voordeel van een helm met vizier is toch wel dat je altijd scherp zicht hebt en niet altijd van bril hoeft te wisselen.

We kunnen je heel veel advies geven, maar het belangrijkste advies is: “Passen, passen en nog eens passen”.
Een helm moet goed zitten, daarna komen alle andere features wel.
Dus ga naar een speciaalzaak, liefst in je regio, en koop hem daar. En anders weet je in iedere geval van welke helm(en) je de aanbiedingen in de gaten kunt houden.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik heb een paar maanden terug de Head Radar 5k Photo Mips gekocht.
Prima te verstellen tot een goede pasvorm en met fotochromatische lens die zich aanpast aan de lichtsterkte. Qua zicht ben ik net zoals jij: met mooi weer met de gepolariseerde zonnebril en anders moet de goggle op maar dat werkt gewoon niet lekker.

Voordeel van deze helm is dat het vizier niet te hard drukt en de bril er daardoor prima onder past maar er ook nog wat ventilatieruimte is; daardoor zou beslaan moeten meevallen.

Dit is de theorie: ik moet de helm nog in de praktijk testen…

Niet goedkoop, zo’n ding. Maar ik las goede recensies en heb gemerkt dat de budgetoplossingen bij mij meestal totaal niet werken.

Ik draag nu al enkele jaren een Casco sp 2 helm, Deze helm heeft een vizier dat strak op/in de helm aansluit .
Fijne helm .

null

Ik heb een Sinner Titan Visor. Zeer tevreden over, maar ik kan bevestigen dat het vizier niet ideaal is met weinig licht.
Wij waren een week geleden in Nauders, dagen zijn nog erg kort en de zon is daar ook nog eens vrij vroeg achter de bergen. Op een dichtgetrokken dag werd het na 14u30-15u00 toch “moeilijk”. Nooit echte problemen hoor, maar dan was een categorie lichter echt wel aangenamer geweest.

Dus als je ook op een (rot)slechte dag de berg wilt opgaan zou ik hem inderdaad niet aanraden. Anders verwacht ik weinig issues.

Je kan daarnaast ook eens kijken op de site van Sinner of je er geen ander vizier kan bijkopen voor slechter weer, ze wisselen vrij makkelijk (niet doorheen de dag, maar gewoon s’morgens even 5 minuten switchen).

*bericht bewerkt door mgelade op 29 dec 2023 11:16

Ik zou vooral bij een helm met vizier ook kijken naar de beschikbaarheid van onderdelen. Ik was namelijk voornemens om een helm met vizier bij Salomon te kopen, maar heb hier na contact met hun klantenservice toch vanaf gezien. Ikzelf ben nogal een kluns die in staat is om zijn lens te beschadigen en nieuwe lenzen waren bij Salomon niet beschikbaar. Ook was de levertijd onbekend. Daarnaast zijn er op de website van Salomon wat reviews die beweren dat ze al 6+ maanden (geloof ik) op reserveonderdelen wachten.

Photochromatisch is wel echt een aanrader! Ja lenzen wisselen aan het begin van de dag is geen ramp, maar des te beter als dat niet nodig is in mijn optiek. Plus het weer verandert nogal eens gedurende de dag en is onder aan de piste vaak ook net wat anders dan boven.

Weet iemand het verschil tussen de Sinner Titan Visor en de Sinner Bullit Visor?

Ik zou vooral bij een helm met vizier ook kijken naar de beschikbaarheid van onderdelen. Ik was namelijk voornemens om een helm met vizier bij Salomon te kopen, maar heb hier na contact met hun klantenservice toch vanaf gezien. Ikzelf ben nogal een kluns die in staat is om zijn lens te beschadigen en nieuwe lenzen waren bij Salomon niet beschikbaar. Ook was de levertijd onbekend. Daarnaast zijn er op de website van Salomon wat reviews die beweren dat ze al 6+ maanden (geloof ik) op reserveonderdelen wachten.

Photochromatisch is wel echt een aanrader! Ja lenzen wisselen aan het begin van de dag is geen ramp, maar des te beter als dat niet nodig is in mijn optiek. Plus het weer verandert nogal eens gedurende de dag en is onder aan de piste vaak ook net wat anders dan boven.

Skyzerox op 29 dec 2023 11:59

Ik heb een heel andere ervaring met Salomon.

Vorig jaar kocht ik een helm met vizier. Maar ik had toch wat moeite met zicht op de donkere dagen. Toen ik terug kwam in de winkel (eigenlijk om een nieuwe helm te kopen met aparte skibril) hebben zij een ander vizier voor me besteld bij Salomon.

Ik heb een heel andere ervaring met Salomon.

Vorig jaar kocht ik een helm met vizier. Maar ik had toch wat moeite met zicht op de donkere dagen. Toen ik terug kwam in de winkel (eigenlijk om een nieuwe helm te kopen met aparte skibril) hebben zij een ander vizier voor me besteld bij Salomon.

Noblesse op 30 dec 2023 14:26

Ik heb normaliter ook hele andere ervaringen met Salomon. Vandaar dat dit mij zo opviel. Ik was namelijk niet voor niets voornemens om de Salomon Drive Prime Sigma Photo Mips te kopen. Vond het best een investering, maar mijn ervaring met Salomon leert dat zij kwalitatief goede spullen maken en na heel wat helmen met vizier gepast te hebben voelde deze echt wel het beste aan. Echter het contact met de klantenservice heeft er toch voor gezorgd dat ik een andere keuze gemaakt heb. Had namelijk weinig zin om met een helm waar het vizier in zijn geheel (zover bij mij bekend) niet losgemaakt kan worden te blijven zitten wanneer ik een lens beschadig. Waardoor ik dus effectief niets meer aan de helm heb als er geen reservelenzen beschikbaar zijn. Maar goed, ieder moet daarin zijn eigen keuze maken. Kan me goed voorstellen dat wanneer je niet zo’n kluns bent als ik, deze helm wel perfect voor je is.

“Kan me goed voorstellen dat wanneer je niet zo’n kluns bent als ik, deze helm wel perfect voor je is.”

Ha ha, ik ben niet van plan om eraan te schroeven. Er zit nu een roze vizier op en als ik die niet nodig heb ski ik met mijn zonnebril.

*bericht bewerkt door Noblesse op 30 dec 2023 16:30

Ik ben hier nog niet achter:
“Weet iemand het verschil tussen de Sinner Titan Visor en de Sinner Bullit Visor?”

Ik kwam die Bullit tegen voor een mooi prijsje. Adviesprijs lijkt duurder dan de Titan. Maar vond die wel mooier eerlijk gezegd.

Ik zou maar eens uitvinden of je een rond of een ovaal hoofd hebt. Een helm met een ronde pasvorm gaat niet passen op een ovaal hoofd. Is zelfs gevaarlijk.

Ik heb de Sinner Titan Visor (129e) gepast en die zit als gegoten. Niet echt een slecht weer vizier maar denk toch hier maar voor te gaan.

Maar nu kom ik zojuist deze tegen: https://www.jumbosports.com/elrey-whistler-visor-3453346054#…

Een photochromic vizier (s1-3) voor 79e!!!
Dit lijkt een sprookje. Iemand ervaring mee?

Plaats een reactie