Studentenwintersport

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo allemaal!

Dit jaar ga ik met een grote groep studenten op wintersport (voor het eerst met de studie) waarbij er erg gelet moet worden op het budget.

Vandaar heb ik de volgende vragen aan jullie.

  • Is het bier & sterke drank in de supermarkt van Val Thorens (veel) duurder dan in Nederland?
    -Is het het waard om beleg ook al in NL te kopen? (Gaat om een groep van 60 man…)

En mocht het in Nederland goedkoper zijn waardoor we kiezen het mee te nemen: Klappen de blikken bier en knakworst open wegens het hoogteverschil/drukverschil? Of kunnen we dat gewoon meenemen?

Andere budgettips voor grote groepen?

Hoor graag van jullie!! Groetjes

Sölden en Willingen fanboy

De beste budgettip is om niet naar Val Thorens te gaan, waar alles net wat duurder is. Ja, beleg is ook (iets) duurder, maar dat is het in het dal ook. Maar ook op de berg zijn er aanbiedingen in de supermarkt.
Stappen is er simpelweg duurder dan in plekken als Deux Alpes, St. François Longchamps, Le Corbier of Risoul. (Skipassen ed ook).
De trays Kronenbourg zijn overigens goed te doen, en sterke drank is goedkoper. Aanbod b-merken voor lage prijzen is wel weer minder.

*bericht bewerkt door Bennie op 29 dec 2023 05:46

In Frankrijk is eten en drinken op wintersport duurder dan in Nederland, zowel in de supermarkt als op de piste. En daar doet ValTho nog een schepje bovenop. Tegelijk valt het in de supermarkten echt wel mee, waarbij mijn ervaring is dat de Sherpa nog wat duurder is dan de Carrefour Montagne. Ik zou daarvoor niet gaan slepen met spullen van thuis.

De hoogte leidt niet tot problemen met het openklappen van blikken. Heb wel eens meegemaakt dat de buschauffeur niet op allemaal zware tassen met flessen zat te wachten en er één zo hard uit de bus gooide dat de hele inhoud op straat lag…

Belangrijkste budgettip: zoveel mogelijk in je appartement eten en drinken, lunch mee de piste op en ergens picknicken, consumpties bij de Folie zoveel mogelijk beperken en vooral gewoon veel genieten!

Gewoon wegblijven uit Val Thorens zou ik zeggen.

Stappen is er simpelweg duurder dan in plekken als Deux Alpes, St. François Longchamps, Le Corbier of Risoul. (Skipassen ed ook).

Les Trois Vallées/Val Thorens vergelijken met Les Deux Alpes, St. François Longchamps, Le Corbier of Risoul, is appelen met peertjes vergelijken (zowel wat het stappen als het skigebied betreft).

Stappen is er simpelweg duurder dan in plekken als Deux Alpes, St. François Longchamps, Le Corbier of Risoul. (Skipassen ed ook).

Les Trois Vallées/Val Thorens vergelijken met Les Deux Alpes, St. François Longchamps, Le Corbier of Risoul, is appelen met peertjes vergelijken (zowel wat het stappen als het skigebied betreft).

danny1234 op 29 dec 2023 09:56

Qua beleving idd niet te vergelijken. TS geeft aan dat budget erg belangrijk is (zo goedkoop mogelijk), en dan is VT nou niet de eerste bestemming die boven komt drijven.

Ik zou inderdaad prefab eten meenemen (zoveel mogelijk) en neem liga’s/snelle jelle’s mee op de piste.
Daarmee kan je genoegen nemen met een kleinere lunch. Of smeer in de ochtend een extra broodje dat je meeneemt naar boven.
Als je accepteert dat je avondeten een week simpel is… pannenkoeken bakken, dagje macaroni, dagje bami, diepvriespizza, dagje soep met brood. Zo kom je een heel eind.

It is an amazing world

Spekjes en goedkope roomkaas zijn er erg lekker, dus die spinaziepasta smaakt er top. Aardappelen en wortelen zijn ook betaalbaar, net als worst. Dus een goede hutspot is zo gemaakt. Broccoli heeft vaak ook een scherpe prijs.
Aan de kant van Orelle heb je een leuke picnicplaats. Overal waar Salle hors sac staat mag je je eigen meegebrachte eten verorberen. Dat zijn die picnicruimtes.

Plaats een reactie