Niederau Oostenrijk

Dag allemaal,

Wij vertrekken 5 januari naar Niederau.
Iemand ervaringen met dit gebied?

Iemand die (toevallig) recent is geweest, of daar nu is? Hoe zijn de omstandigheden?

Gr, Gio

Leuk landelijk gebiedje, ben er enkele jaren geleden geweest. Zelf daar leren skiën hoewel er nagenoeg geen blauwe piste is. Goeie rode dalafdaling wel. Je kan (bijvoorbeeld met skibus) naar verderop gelegen Auffach, waar het rondom de Schatzberg leuk is. Ga je met jong/oud/ervaren?

Ben er nu dus niet. Lijkt een goede sneeuwstart te hebben gehad.

Niederau geen ervaring mee wel Alpbach. (ski Juwel)

Nu 2x geweest (feb 2022 en feb 2023). Feb 2022 was het leuk…feb 2023 door de beroerde sneeuw kwaliteit (en imo slechte preparatie) niet… Aanfluiting vond ik het.

Ik heb er leren skieen. Pittige pistes voor een beginner bij gebrek aan blauwe afdalingen.
Ook de andere gebiedjes van SkiJuwel vond ik toen echt lastig.
Maar dat was ook een combi van warm weer, koude nachten (ijspistes) en onervarenheid. (Mrt 2022)

Maar ik vond het wel erg mooi en knus. Staat zeker op m’n lijstje om nog een keer naar terug te gaan.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 29 dec 2023 23:23

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf nog redelijk onervaren, dus jullie info over het gebrek aan blauwe pistes benadrukt voor mij wel het belang van óók nog lessen nemen in Niederau.

Ik ben 3 dagen naar Winterberg geweest, 2 dagen in snowworld én ik heb in Nederland 10 lessen genomen op de borstelbaan.

Ik weet dat het allemaal niet bar veel is, maar het genoeg om een beetje ‘leuk’ (en bovenal veilig en verantwoord) mee te kunnen?
Wellicht lastig in te schatten, maar op de borstelbaan lukt het wel om parallel te skiën.

Jullie reacties worden gewaardeerd.

Ik ga met trouwens met een ervaren groep, ik ben de meest onervaren persoon van de groep.

Leuk landelijk gebiedje, ben er enkele jaren geleden geweest. Zelf daar leren skiën hoewel er nagenoeg geen blauwe piste is. Goeie rode dalafdaling wel. Je kan (bijvoorbeeld met skibus) naar verderop gelegen Auffach, waar het rondom de Schatzberg leuk is. Ga je met jong/oud/ervaren?

Ben er nu dus niet. Lijkt een goede sneeuwstart te hebben gehad.

Laurelin op 29 dec 2023 22:23

Ik heb er leren skieen. Pittige pistes voor een beginner bij gebrek aan blauwe afdalingen.
Ook de andere gebiedjes van SkiJuwel vond ik toen echt lastig.
Maar dat was ook een combi van warm weer, koude nachten (ijspistes) en onervarenheid. (Mrt 2022)

Maar ik vond het wel erg mooi en knus. Staat zeker op m’n lijstje om nog een keer naar terug te gaan.

SuzannaE op 29 dec 2023 23:22

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf nog redelijk onervaren, dus jullie info over het gebrek aan blauwe pistes benadrukt voor mij wel het belang van óók nog lessen nemen in Niederau.

Ik ben 3 dagen naar Winterberg geweest, 2 dagen in snowworld én ik heb in Nederland 10 lessen genomen op de borstelbaan.

Ik weet dat het allemaal niet bar veel is, maar het genoeg om een beetje ‘leuk’ (en bovenal veilig en verantwoord) mee te kunnen?
Wellicht lastig in te schatten, maar op de borstelbaan lukt het wel om parallel te skiën.

Jullie reacties worden gewaardeerd.

Leuk landelijk gebiedje, ben er enkele jaren geleden geweest. Zelf daar leren skiën hoewel er nagenoeg geen blauwe piste is. Goeie rode dalafdaling wel. Je kan (bijvoorbeeld met skibus) naar verderop gelegen Auffach, waar het rondom de Schatzberg leuk is. Ga je met jong/oud/ervaren?

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf nog redelijk onervaren, dus jullie info over het gebrek aan blauwe pistes benadrukt voor mij wel het belang van óók nog lessen nemen in Niederau.

Ik ben 3 dagen naar Winterberg geweest, 2 dagen in snowworld én ik heb in Nederland 10 lessen genomen op de borstelbaan.

Ik weet dat het allemaal niet bar veel is, maar het genoeg om een beetje ‘leuk’ (en bovenal veilig en verantwoord) mee te kunnen?
Wellicht lastig in te schatten, maar op de borstelbaan lukt het wel om parallel te skiën.

Jullie reacties worden gewaardeerd.

Ben er nu dus niet. Lijkt een goede sneeuwstart te hebben gehad.

Laurelin op 29 dec 2023 22:23

Ik heb er leren skieen. Pittige pistes voor een beginner bij gebrek aan blauwe afdalingen.
Ook de andere gebiedjes van SkiJuwel vond ik toen echt lastig.
Maar dat was ook een combi van warm weer, koude nachten (ijspistes) en onervarenheid. (Mrt 2022)
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf nog redelijk onervaren, dus jullie info over het gebrek aan blauwe pistes benadrukt voor mij wel het belang van óók nog lessen nemen in Niederau.

Ik ben 3 dagen naar Winterberg geweest, 2 dagen in snowworld én ik heb in Nederland 10 lessen genomen op de borstelbaan.

Ik weet dat het allemaal niet bar veel is, maar het genoeg om een beetje ‘leuk’ (en bovenal veilig en verantwoord) mee te kunnen?
Wellicht lastig in te schatten, maar op de borstelbaan lukt het wel om parallel te skiën.

Jullie reacties worden gewaardeerd.

Maar ik vond het wel erg mooi en knus. Staat zeker op m’n lijstje om nog een keer naar terug te gaan.

SuzannaE op 29 dec 2023 23:22

Lijkt mij wel. Met nog wat lessen daar heb je een prima basis. Laat je echter niet opjagen door de groep, maar kies je eigen tempo en focus op de techniek als je samen skiet.

Lijkt mij wel. Met nog wat lessen daar heb je een prima basis. Laat je echter niet opjagen door de groep, maar kies je eigen tempo en focus op de techniek als je samen skiet.

MiyukiJan op 30 dec 2023 12:37 Thanks voor je reactie!!

Als kind heb ik leren skiën in Niederau. In het dal heb je wel degelijk een paar korte blauwe pistes, hierop kun je het skiën prima leren.

Mocht je de mogelijkheden in Niederau te weinig vinden dan zou ik de skibus naar Auffach nemen, genoeg mogelijkheden daar.

Thank God summer is over!

Wat Lisa zegt. Niederau vind ik voor een dag als gevorderde echt wel mooi. Het is er erg rustig en het zijn heerlijke pistes om hard te gaan. Lunchen op de piste is lastig/matig voor zover wij hebben kunnen ontdekken.
De groep adviseer ik om de overige dagen naar Auffach te gaan. Voor les kun je wellicht in Niederau blijven.

Ik vond het er erg leuk. Bovenaan zit een mooie tent voor de lunch. De zwarte piste is er geweldig. Wij reden ook een paar dagen naar het grotere gebied van ski juwel.

Ik vond het er erg leuk. Bovenaan zit een mooie tent voor de lunch. De zwarte piste is er geweldig. Wij reden ook een paar dagen naar het grotere gebied van ski juwel.

Sneeuwpopje_ op 31 dec 2023 17:03

Dank! Vond je het hele lastige pistes, of?

Ik vond het er erg leuk. Bovenaan zit een mooie tent voor de lunch. De zwarte piste is er geweldig. Wij reden ook een paar dagen naar het grotere gebied van ski juwel.

Sneeuwpopje_ op 31 dec 2023 17:03

Dank! Vond je het hele lastige pistes, of?

GiovanniDior op 31 dec 2023 18:35

@giovannidior
Wij zijn echt jaren in Niederau/Skijuwel geweest.
Skiën in Niederau: klein gebied, lastige dalafdalingen (een zwarte) en 2 relatief moeilijke rode dalafdalingen. Aan het einde van de dag als beginner zijn die door de energie die het je gekost heeft om de hele dag op ski’s te staan eigenlijk niet te doen. Aan de andere kant: dan wacht er wel een mooi drankje beneden op je bij de Hexenalm of bobo’s.
Beneden zijn oefenweides en boven enkele blauwe pistes die iets steiler zijn maar goed te doen. Je kunt altijd met de gondel terug naar beneden.
Ik zou je zeker adviseren om nog les te nemen daar.

Het gebied bij Auffach is wat uitgebreider en daar is wat meer variatie en goed te bereiken met de skibus.
Vanuit Auffach kun je gemakkelijk naar Alpbach (met de gondel).

Andere optie is om met eigen vervoer naar de andere kant van de berg te gaan (hopfgarten of evt Brixen). Dat is het gebied van Skiwelt Wilder Kaiser. Daar heb je eindeloos mogelijkheden.
Je hebt dan wel een aanvulling nodig op je skipas. Maar voor een dagje zeker de moeite waard.

Al met al kun je je in Skijuwel zeker de eerste skiweken best vermaken.
Daarna vonden wij het wat beperkt worden en gebruikten we het met de Superskicard vooral als uitvalsbasis naar andere gebieden.

Veel plezier!

*bericht bewerkt door Djoosen op 02 jan 2024 11:56

Plaats een reactie