Wintersport, mrt ’24 met gezellige groep in luxe chalet

Hi, Ik heb al eerder deze post gedaan, maar nu opnieuw: we hebben nog één plek open.

Komende winter gaan we weer op pad! We hebben van 9 tot 16 maart een luxe en prachtig chalet gehuurd, op loopafstand van de piste in een groot en hoog wintersportgebied in Zwitserland. We zijn een gezellige en gevarieerde groep enthousiastelingen (rond de 50-65 jaar), skiën/boarden fanatiek en minder fanatiek, houden van lekker eten (koken) en ’s avonds spelletjes, een boek, een film of zomaar een goed gesprek.
Heb je zin om mee te gaan? We zijn nu met 11 (5 vrouw en 6 man) en hebben nog één plaats beschikbaar, bij een man op de kamer.

Meer informatie:
We organiseren dit al jaren, in een wat wisselende samenstelling, en hebben een beproefd concept voor ontbijt en diner: iedereen is één dag, samen met iemand anders, aan de beurt. Samen zorg je voor het diner en voor het ontbijt de volgende dag. Dit betekent boodschappen doen, koken, tafeldekken, opruimen van het diner en het verzorgen van het ontbijt de volgende dag. Voordeel is dat je de rest van de week niets hoeft te doen (mag wel natuurlijk). Met een beetje organiseren hoeft dit niet ten koste te gaan van je wintersportactiviteiten. Geen probleem als je nog nooit eerder voor een groep hebt gekookt: van tevoren koppelen we waar nodig de ‘koks’ aan de ‘keukenhulpen’….
En een overblijvende avond gaan we lekker lui met elkaar uit eten in La Tzoumaz.

Verder ben je de hele week vrij om te doen wat je wilt. In de praktijk trekken we in wisselende groepjes met elkaar op, afhankelijk van wat iedereen die dag wil doen.
In de groep zitten meestal geen uitbundige après-ski fanaten maar wél liefhebbers van een terras.

Het chalet ligt in La Tzoumaz. Het is een 14-persoons huis met een ruime eetkeuken, een grote woonkamer met open haard en we beschikken over een sauna, zonneterras en jacuzzi. Het heeft 6 slaapkamers met elk een eigen badkamer. Op iedere slaapkamer slapen 2 mensen. Eigen parkeerplaatsen bij het huis.
Ligging: op ruim 1500m hoogte in het skigebied Les Quatres Vallées. Vanaf het huis is het 400m tot skilift, 70m naar skibus, 250m tot piste.

Reis:

· Auto: 900 km rijden vanaf Arnhem; we kunnen zien hoe ver we komen met carpoolen.
· Trein: station Riddes ligt op 15 km afstand van het huis.

Kosten:
Alle kosten voor het huis en het eten en drinken ín het huis worden over iedereen verdeeld. Er komen geen ‘organisatiekosten’ of zo bij. Reken voor alle kosten (huis + alle inkopen), inclusief uitgebreide skipas, zonder materiaal en zonder reiskosten, op 1.100 euro pp. Wat betreft eten en drinken gaan we er vanuit dat iedereen ‘het goed moet hebben’.

Ben je enthousiast en wil je meer weten? Dan kun je hier reageren.

Babette (skiër)

Ik (ervaren skier, 53 jaar, heb een auto met winterbanden) zou mij graag aansluiten als er nog plaats is. Ik hoor het graag.

Ik stuur je een pb…

Babette (skiër)

Hoi Babette, is de laatste plaats al ingevuld?

We hebben nog één plaats…

Babette (skiër)

en we zitten vol…

Babette (skiër)

Klinkt gezellig! Jammer dat het vol zit. Mocht er nog iemand uitvallen, dan heb ik wel interesse om op de reservelijst te staan.

In het verleden ook al 2 keer op deze manier (groep met onbekende personen) meegedaan.
Man, 52 jaar, ervaren skiër. Gezin met niet-skiërs, of te druk. Houd van gezelligheid, spelletje, wijntje, maar geen echt après-ski-beest.
In bezit van ruime auto, winterbanden, dakkoffer.

bij deze…

Babette (skiër)

Plaats een reactie