Identificatie kind

Vraagje aan de ouders hier.

Hoe gaan jullie om met ID meenemen op de piste door kind?
Mijn dochter heeft een horloge om met sos functie om mij te bellen en dit jaar een skipas op naam.
Of is er nog meer nodig/handig?

Wij hebben onze zorgpas bij de skipas zitten. Altijd handig als er iets gebeurd.

Wij doen ook altijd telefoonnummers opschrijven en bij de skipas. :)

Paspoorten hebben man en ik mee, wij zijn altijd bereikbaar!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Gewoon naam en tel nummer op sticker vanachter op de helm.

*bericht bewerkt door Asterino op 30 dec 2023 20:10

Onze kids hebben zo.n “hip” gekleurd polsbandje met naam en ons tel nummer. Hebben ze altijd om, ook thuis…

Vraagje aan de ouders hier.

Hoe gaan jullie om met ID meenemen op de piste door kind?
Mijn dochter heeft een horloge om met sos functie om mij te bellen en dit jaar een skipas op naam.
Of is er nog meer nodig/handig?

SuzannaE op 30 dec 2023 19:19

Een horloge met SOS functie… kom op zeg. Gewoon ouderwets telefoonnummer op de skipas en verder een beetje opletten en vertrouwen hebben. Heeft nou niemand door hoe dramatisch dit allemaal is voor de ontwikkeling van kinderen dat ze overal gevolgd kunnen worden.

Beetje minder curling en iets meer zelfredzaamheid graag.

Toen het nog nodig was (inmiddels zijn ze 20 en 18) deden wij een kopietje van het paspoort met daarop onze telefoonnummers in de skijas.
De echte paspoorten hadden wij bij ons.

Aanhanger hier van de @marklit -lijn

Inmiddels staat de kleine prima op eigen benen, jan ze op ons passen

*bericht bewerkt door evr66 op 30 dec 2023 21:30

Edwin van Riel

Dat horloge heeft ze met een rede, dat ga ik hier verder niet toelichten. SOS klinkt wat heftig. Ze kan me bellen.
Een eigen telefoon zou ook kunnen maar is minder handig meenemen.

We zijn maar met z’n 2e en dan is t wel handig dat we elkaar kunnen bellen als je elkaar kwijtraakt. Ze is nog maar 8.

Blijkbaar zijn jullie niet continu bij elkaar, dan is het sowieso handig dat ze iets bij zich heeft waaruit blijkt wie ze is (just in case).
En mijn tip is ook nog om het bellen met het horloge een keer uit te proberen. Zodat je weet dat het werkt (ook op vakantie).

Mijn zoon is ook 8 en had afgelopen week les en op zijn helm een sticker van de skischool met telefoon nummers erop die hebben we de hele week laten zitten. Hij heeft altijd een polsbandje om of in zijn zak met telefoonnummers en we kwamen nog een briefje tegen in een andere jaszak met namen en nummers. Hij weet wat hij moet doen als we elkaar kwijtraken. Iemand om hulp vragen en ons laten bellen. Ik denk dat dat wel voldoende is.

Horloges met telefoon functies lopen de kinderen hier in de buurt ook mee rond. Die kids hier lopen ermee te klooien en te spelen en dan gaan ze hun mama bellen als er een keer onderling een beetje ruzie is over een voetbal ofzo… Dat is dus genoeg reden voor mij om zo’n ding niet te geven.

Ieder zijn redenen zeg maar, maar ik vind zo’n ding in onze situatie overdreven. Hij red zich wel.

🏂

Naam kind en telefoonnummer ouders (+31 niet vergeten) duidelijk op een stukje witte sporttape schrijven met een zwarte Edding.
Op borsthoogte voorop de jas plakken. Eenvoudig en doeltreffend.
Iemand die hulp wil verlenen, zeker als het niet iets ernstigs is zal niet per se meteen in de zakken van het kind op zoek willen gaan naar deze informatie.
Het kind kunnen aanspreken bij de voornnaam werkt geruststellend als er paniek is.

Onze zoon (nu 7) heeft al vanaf 4 jaar oud een gps tracker in zijn jas. Dat kunnen sommige mensen “curling” gedrag vinden, maar het is een vrij land hè. ;)

De tracker is puur voor de wintersport en hoeft hij echt niet mee als hij thuis gaat buitenspelen, maar nadat een bekende skileraar ons vertelde dat het met enige regelmaat voor komt dat ze een kindje kwijtraken. (Wat vervolgens wel weer opgepakt wordt door andere skileraren of liftpersoneel) vinden wij het een geruststellende gedachte. Daarnaast kunnen we af en toe van afstand even spieken hoe hij het doet.

Daarnaast een briefje in de jaszak met onze telefoonnummers.

*bericht bewerkt door rcpk op 31 dec 2023 11:41

Iedereen een chip 😜

Ik dacht dat dit topic ging over hoe je je kind kunt identificeren als je deze ophaalt bij de kidsclub en alle andere kinderen blijken er hetzelfde uit te zien.

Eerste gedachte: QR code tatoeëren in z’n/d’r nek…
🤪

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Onze zoon (nu 7) heeft al vanaf 4 jaar oud een gps tracker in zijn jas. Dat kunnen sommige mensen “curling” gedrag vinden, maar het is een vrij land hè. ;)

De tracker is puur voor de wintersport en hoeft hij echt niet mee als hij thuis gaat buitenspelen, maar nadat een bekende skileraar ons vertelde dat het met enige regelmaat voor komt dat ze een kindje kwijtraken. (Wat vervolgens wel weer opgepakt wordt door andere skileraren of liftpersoneel) vinden wij het een geruststellende gedachte. Daarnaast kunnen we af en toe van afstand even spieken hoe hij het doet.

Daarnaast een briefje in de jaszak met onze telefoonnummers.

rcpk op 31 dec 2023 11:40

Hoe kan je je kind kwijtraken bij curling? Dan let je echt niet op hoor…

🏂

Als ze nog klein zijn in plaats van een curlingsteen een kind pakken?

Ik dacht dat

Eerste gedachte: QR code tatoeëren in z’n/d’r nek…
🤪

Ferdinand op 31 dec 2023 11:46

Of gewoonweg brandmerken. 😈

Bla, bla, bla.

Ik heb geen jonge kinderen, maar zit zelf vaak alleen op de MTB.
Aan de binnenzijde van de helm een sticker met eigen naam ( kan je als ‘vinder’ vaak eenvoudiger contact maken met de persoon in kwestie ) en naam met (nood)telefoonnummer van partner/ouder(s)/verzorgers of wie dan ook.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Naam kind en telefoonnummer ouders (+31 niet vergeten) duidelijk op een stukje witte sporttape schrijven met een zwarte Edding.
Op borsthoogte voorop de jas plakken. Eenvoudig en doeltreffend.
Iemand die hulp wil verlenen, zeker als het niet iets ernstigs is zal niet per se meteen in de zakken van het kind op zoek willen gaan naar deze informatie.
Het kind kunnen aanspreken bij de voornnaam werkt geruststellend als er paniek is.

Tweetie op 31 dec 2023 11:26

Wat je zegt…voornaam kind en tel nummrr op een zichtbare plek. Meer dan genoeg.

Plaats een reactie