Waarheen voor last-minute?

Mijn vrouw en ik hebben dit jaar voor het laatst de kans om last-minute te gaan snowboarden. Ik ben de laatste weken het weerbericht aan het volgen, maar de combinatie van regen, wind, warm weer en dan weer sneeuw maakt dat ik het overzicht kwijt ben.

We vertrekken 6 januari. Waar ligt het er momenteel goed bij? Alle tips zijn welkom, lichte voorkeur voor Oostenrijk. Iemand die nu bijv. bij Arlberg zit, of Serfaus?

Veel dank!

Niet in Oostenrijk maar in Zwitserland. In Laax is de hele week alles al open. Geweldige locatie om te snowboarden en er ligt hier heel veel sneeuw. Ook in het dal. Gisteren heeft het nog flink gesneeuwd en de verwachting is dat het morgen ook gaat sneeuwen.

Momenteel in Chatel (en waarschijnlijk in de hele Noord-west Alpen) topcondities tot in het dal.
Gisteren een flinke laag verse sneeuw gevallen. https://app.webcam-hd.com/chatel/village

Ik zou de Brenner overgaan.

Ik lees even mee ;-)

Mijn vrouw en ik hebben dit jaar voor het laatst de kans om last-minute te gaan snowboarden. Ik ben de laatste weken het weerbericht aan het volgen, maar de combinatie van regen, wind, warm weer en dan weer sneeuw maakt dat ik het overzicht kwijt ben.

We vertrekken 6 januari. Waar ligt het er momenteel goed bij? Alle tips zijn welkom, lichte voorkeur voor Oostenrijk. Iemand die nu bijv. bij Arlberg zit, of Serfaus?

Veel dank!

Jmcvw op 01 jan 2024 11:40

Wij zouden ook de 6e gaan maar kiezen ervoor om de trip 4 dagen uit te stellen. Wij gaan naar SFL, dit is ook last minute, we boeken 2 dagen van te voren.

Wij zitten nu in silvretta montafon… top week tot nu, vannacht klein laagje vers sneeuw dus vandaag mooie pistes. Vanaf het weekend meer verse sneeuw.
Het dal is groen maar boven is het top…

Ik lees ook even mee, zelfde situatie!

Wij hebben intussen geboekt, het is Châtel geworden.

Ik zou de Brenner overgaan.

DSvier op 01 jan 2024 11:57

Ik ook!

Maar niet alle boarders zijn gek op de Dolomieten. Mijn schoonzoon wel, maar hij is een zeer goede boarder.

Ik ken ook iemand die minder ervaren is en die vond het een ramp daar.

Dank voor alle tips! We hebben uiteindelijk besloten om naar SFL te gaan gezien het weerbericht van vandaag (https://www.wintersport.nl/weblog/02/01/2024/in-weekend-mogelijk-veel-sneeuw), i.c.m. onze voorliefde voor Oostenrijk. Wel sneeuwkettingen oefenenen ;)

Dolomieten klinkt geweldig met mogelijke dump, maar waarschijnlijk net iets te hoog gegrepen voor mijn echtgenote qua niveau.

Mijn vrouw en ik hebben dit jaar voor het laatst de kans om last-minute te gaan snowboarden. Ik ben de laatste weken het weerbericht aan het volgen, maar de combinatie van regen, wind, warm weer en dan weer sneeuw maakt dat ik het overzicht kwijt ben.

We vertrekken 6 januari. Waar ligt het er momenteel goed bij? Alle tips zijn welkom, lichte voorkeur voor Oostenrijk. Iemand die nu bijv. bij Arlberg zit, of Serfaus?

Veel dank!

Jmcvw op 01 jan 2024 11:40

Wij zouden ook de 6e gaan maar kiezen ervoor om de trip 4 dagen uit te stellen. Wij gaan naar SFL, dit is ook last minute, we boeken 2 dagen van te voren.

marklit op 01 jan 2024 21:46

Uit interesse: wat is je overweging om de trip uit te stellen? (Wij zijn gebonden aan 6-13 januari dus we gaan gewoon)

Plaats een reactie