Zillertal met de trein - waar 1e dag skiën en bagage opslaan?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertaler Superskipass

Vanaf 20 januari zijn mijn man en ik een lang weekend in het Zillertal😃 Nu hoop ik dat jullie een paar tips hebben voor onderstaande…
We komen ‘s ochtends met de trein aan (Zillertalbahn na een overstap vanaf de Nightjet in Jenbach), verblijven in Zell am Ziller, maar kunnen pas ‘s middags in onze accommodatie terecht en onze skipas via Snowtrex gaat pas de 21e in (aankomstdag was niet bij te boeken).
Nu ben ik op zoek naar tips voor onze 1e skidag:

  • waar kunnen we het beste op onze aankomstdag gaan skiën, gelet op de nabijheid van een station/verbinding met skibus en prijs voor de dagskipas?
  • waar kunnen we onze bagage handig opslaan? In een skidepot bij een dalstation? Iemand tips voor een ruime/handige optie?

Dank alvast!

Hoi,

Ik zou contact opnemen met de accommodatie waar jullie verblijven. Uitleggen dat je 's morgens al met de trein aankomt en dan vragen of je daar alvast je spullen mag neer zetten. (Vaak is dit wel mogelijk.) Je kunt dan lekker die dag gaan skiën en als je 's middags terug komt daarvan, heb je je spullen al op de plek waar je verblijf en je kan dan meteen je kamer of appartement in.
Succes ermee.

Meestal kan je trouwens tegen de dag extra kosten je skipas verlengen. Zou dat eerst proberen voordat je een losse dagkaart koopt.

Ik was vorig jaar met de (nacht) trein naar het Zillertal. Ik had het hotel in Fügen maar omdat ik de eerste dag bijtijds was ben ik gelijk met de trein naar Mayrhofen gegaan. Ik heb voor een dag een kluis genomen bij de penkenbahn. Einde ski dag met m’n spulletjes weer gepakt en naar het hotel gegaan.

null

Plaatje van de kluis. Er zijn verschillende maten. Ik had een lange rol koffer voor m’n spullen waar naast m’n Skis ook al m’n kleding bij zat. Paste allemaal makkelijk in de kluis.

*bericht bewerkt door Stutjunior op 01 jan 2024 20:00

No whining, more play.

Hoi,

Ik zou contact opnemen met de accommodatie waar jullie verblijven. Uitleggen dat je 's morgens al met de trein aankomt en dan vragen of je daar alvast je spullen mag neer zetten. (Vaak is dit wel mogelijk.) Je kunt dan lekker die dag gaan skiën en als je 's middags terug komt daarvan, heb je je spullen al op de plek waar je verblijf en je kan dan meteen je kamer of appartement in.
Succes ermee.

EBTV op 01 jan 2024 15:11

Dit dus idd, accommodaties zijn over het algemeen niet anders gewend dat mensen vaak ‘s ochtends vroeg aankomen. Er is altijd wel ergens een plekje om om te kleden en de bagage op te bergen.

Ik was vorig jaar met de (nacht) trein naar het Zillertal. Ik had het hotel in Fügen maar omdat ik de eerste dag bijtijds was ben ik gelijk met de trein naar Mayrhofen gegaan. Ik heb voor een dag een kluis genomen bij de penkenbahn. Einde ski dag met m’n spulletjes weer gepakt en naar het hotel gegaan.

null

Plaatje van de kluis. Er zijn verschillende maten. Ik had een lange rol koffer voor m’n spullen waar naast m’n Skis ook al m’n kleding bij zat. Paste allemaal makkelijk in de kluis.

Stutjunior op 01 jan 2024 19:59

Dank allemaal! Helaas is de bagage ‘s ochtends droppen geen optie (dat was uiteraard ook mijn eerste keuze geweest), vandaar de vraag naar tips.
@Bruinsma verlengen kan bij onze aanbieder niet voor de aankomstdag helaas, alleen voor de vertrekdag.
@stutjunior thanks!! Zoiets lijkt me idd ook handig! Twijfelde alleen of de bagage er idd in zou passen.

Hoi Jorien,

Sorry ik was niet helemaal duidelijk.
Ik heb eens in het zillertal (Zell om precies te zijn) mijn skipas aan de kassa verlengd. (je gaat dan met je voucher daar je pas ophalen en vraagt of je een dag extra kan boeken en of die op die dag in mag gaan.) Je betaald dan niet voor 1 losse dag maar de meerprijs voor een extra dag.
Je moet wel even kijken of het nuttig is qua aankomsttijd, ik meen mij te herrineren dat wij vaak tegen 12 of 1 pas naar boven gingen wanneer we met de trein gingen.

Wij hebben trouwens ook goede ervaring met dat je de bagage al bij het (in ons geval) hotel kon brengen en daarna skieen tot de kamers gereed waren.

Waar je verder zou kunnen skien heb je meerdere mogelijkheden.
In Kaltenbach is het station niet zo ver bij het dalstation vandaan. Ik weet alleen niet hoe het zit met opslaan van je bagage.
In Zell is het station wel een stukje weg van het dalstation, hier heb je mogelijk de mogelijkheid voor het afgeven van je bagage en daarna met de skibus naar de lift. Bij het dalstation (in iedergeval met de blauwe gondels) zijn skilockers waar als het past je bagage in kan. De bus rijd trouwens direct vanaf het station (wel met een slinger door het dorp)
Ik zou persoonlijk niet verder het dal in gaan omdat dit uiteindelijk extra reistijd is wat van je skietijd af gaat

edit
Lees nu dat het afgeven van je bagage niet kan. Dan blijven de skilokkers bij het dal station over

*bericht bewerkt door Bruinsma op 02 jan 2024 14:39

Ik zou in dit geval ook voor Kaltenbach kiezen, prima lopend bereikbaar vanaf het station. Onderaan bij de lift zitten diverse verhuur shops met depot’s. Het zou mij vreemd lijken als je daar niet voor een paar euro je koffers bewaakt kunt onderbrengen. Misschien niet kiezen voor de grote shops maar de wat kleinere of oudere (die wat achteraf liggen) zij vaak heel klantvriendelijk.

Succes en veel plezier!

Dank weer @Bruinsma en @TimoSchoon ! @Bruinsma Dat kunnen we natuurlijk nog proberen, meteen met de voucher ‘verlengen’. Een dagpas is dik 75 euro, dus denk dat dit idd een goedkopere optie is als ze dat bij de kassa zo willen doen.
En bedoel je de skilockers in Zell? Daar staat nl onze acco, dus dat zou wel handig zijn.
@TimoSchoon Dank, goed om te weten dat het in Kaltenbach vanaf station naar de gondel te lopen is. Is obv een pistekaartje soms lastig inschatten. In Zell kun je online lockers huren, zal even kijken of dat in Kaltenbach ook kan.

Persoonlijk vind ik het leuker in Zell dan Kaltenbach, Echter is wel wat Timo aangeeft dat het station van Kaltenbach echt op loop afstand is en voor Zell je ruim 1 kilometer verder op moet zijn. (er rijd wel een gratis skibus)

Veel plezier op vakantie

*bericht bewerkt door Bruinsma op 02 jan 2024 15:48

Vandaag de reisbescheiden gekregen en we moeten onze pas ophalen bij één van de dalstations in Zell am Ziller. Na aankomst van de Zillertalbahn (die we vanuit Jenbach pakken) rijdt er een rechtstreekse skibus. We hebben daarom besloten voor de eerste dag een locker te huren bij SportArena bij het dalstation van de Rosenalmbahn, zodat we bij de kassa meteen om verlenging met een dag kunnen vragen zoals @Bruinsma tipte. Na het skiën halen we de boel uit de kluis en pakken we de bus terug naar Zell. Zin in:)

*bericht bewerkt door Jorien83 op 04 jan 2024 13:20

Plaats een reactie