Een beginner in skiën

Hallo allemaal! Ik ben een beginner in skiën en ik ben van plan om op vakantie te gaan naar de Alpen. Ik heb een aantal onderwerpen op dit forum gelezen en ik realiseerde me dat ik ski’s, schoenen en stokken moet kopen. Schrijf alsjeblieft jullie aanbevelingen.

Uitrusting huren en lessen inplannen. Einde topic, graag gedaan.

*bericht bewerkt door Elveewee88 op 02 jan 2024 09:34

Dat is het enige dat je nu niet moet kopen :). Eerst een jas, broek, helm, goggles en dan les en huren. En alles wat je eerst kan lenen is mooi meegenomen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je al iets zou willen kopen, zijn het schoenen.
Maar misschien ook alleen als bijvoorbeeld ‘lastige’ voeten hebt.

Letterlijk alles is te huur in Oostenrijk, zelfs de kleding.
Skiles zou ik wel vooraf al regelen, zodat je niet daar zonder skiles zit.

Je kan ook hier in Nederland al wat skilessen nemen, bijv. op de rollerbaan. (Daar ben ik zelf erg enthousiast over.)
Dan hoef je daar niet in de oefenwei te beginnen. Dat maakt het net wat leuker.

Verder inderdaad je materiaal ter plekke huren.
Je kan inderdaad ook kleding huren, maar ik zou wel zelf zorgen voor thermo ondergoed.

Je zal in als beginner andere eisen stellen aan je materiaal dan wanneer je gevorderd bent.

Als beginner wil je skies die vergevingsgezind zijn en niet te stijf

Die zijn zeker te koop, maar als het het goed doet groei je daar in een jaar of twee uit en kan je die weer op marktplaats zetten.

Schoenen luistert iets minder nauw, maar ook daar heb je te maken met de stijfheid van de schoen (flex), waar je ook snel behoefte zal hebben aan een hogere flex als je eenmaal bezig bent

Wij zijn ooit begonnen met kleding en spullen van de Decathlon en Lidl. Prima materiaal om mee te starten. Het eerste jaren hadden wij alle kleding mee en een helm en skibril. Skies met stokken en schoenen huurden wij (en voor een aantal in ons gezin doen wij dat 11 jaar later nog steeds).