Nieuw board, waar te waxen? (Capita boardstructuur)

Hey daar!

Krijg binnenkort een Capita Mega Mercury binnen, nu ben ik dus benieuwd waar je deze kan laten waxen i.v.m de base structuur.

Op het moment heb ik ook nog een Huck Knife, en had ik hiervoor een Jones Mountain Twin. Bij deze boards deed ik het waxen altijd zelf, maar nu twijfel ik of dat wel een slim idee is met die basestructuur :o

Nu we hier toch zijn, hoe/waar doe je dat voor Bataleon boards met 3BT? (heb er nog geen hoor, maar ik zie m hier en daar in mijn ooghoeken verschijnen haha).

Alvast hartstikke bedankt mede sneeuwfanaten! Ben hartstikke excited om de mega merc uit te testen in Les Arcs volgende week

wij waxen onze bataleons zelf. en ze gaan eens per jaar ong. naar skishop Nieuwegein - een bataleon verkoper en die weet wat hij doet qua onderhoud daarvan.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Je kunt gewoon zelf je plank waxen hoor. Eventueel na langere tijd opnieuw structuur erin.

En met 3bt inderdaad wel iemand die weet wat ie doet als je het laat doen. Maar kun je ook gewoon zelf waxen.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 02 jan 2024 22:02

Hi Ruben,

Offtopic reactie, maar ik heb zelf een Jones Mountain Twin en zit ook te kijken naar een Huck Knife omdat ik een meer freestyle georiënteerd board wil. Hoe ervaar jij die? En met name de verschillen tussen de twee boards, zijn die erg groot? Maw, is het de overstap waard?

Thanks!

wij waxen onze bataleons zelf. en ze gaan eens per jaar ong. naar skishop Nieuwegein - een bataleon verkoper en die weet wat hij doet qua onderhoud daarvan.

LoveToSki op 02 jan 2024 21:51

Top! Bedankt voor de tip, Nieuwegein is een half uurtje rijden dus dat moet wel lukken als ik een Bataleon board krijg :)

Je kunt gewoon zelf je plank waxen hoor. Eventueel na langere tijd opnieuw structuur erin.

En met 3bt inderdaad wel iemand die weet wat ie doet als je het laat doen. Maar kun je ook gewoon zelf waxen.

Tiny-M op 02 jan 2024 22:01

Mooi, ik was bang dat dit door de structuur misschien niet kon. Hoe vaak moet je zo’n structuur opnieuw erin laten zetten? Maak per seizoen ongeveer een dag of 30 (exclusief snowworld daagjes, maar daar ga ik deze mega merc niet gebruiken denk ik). En van die 30 zullen er ook nog genoeg met de Huck Knife zijn, dus ik schat het in op een dagje of 15/20 per seizoen op dit board.

Na een seizoen dan opnieuw structuur?

Hi Ruben,

Offtopic reactie, maar ik heb zelf een Jones Mountain Twin en zit ook te kijken naar een Huck Knife omdat ik een meer freestyle georiënteerd board wil. Hoe ervaar jij die? En met name de verschillen tussen de twee boards, zijn die erg groot? Maw, is het de overstap waard?

Thanks!

Marka op 03 jan 2024 15:16

Persoonlijk vond ik de Huck Knife een stuk speelser dan de Mountain Twin. Had wel een Huck Knife uit 2018 geloof ik, en inmiddels is de flex wat stijver geworden.

Ik denk zeker dat het leuk is om beide boards te hebben, maar wellicht was ik destijds ook minder ervaren met het snowboarden.

Huck Knife wel echt een heerlijk board hoor, leuk om korte snelle carves te doen, heeft veel pop en door die sidecut heb je veel grip (los van ijs). Op ijs vind ik het een verschrikkelijk board, maar verder is het echt een top board voor de prijs. Zag toevallig de Huck Knife 2023 voor 290 op Ekosport, twijfelde wel om mijn oude model te vernieuwen haha. Goede prijs vind ik.

Voor mij gaat het denk ik nu zo zijn:

Slush dagje = huck knife
Langzaam dagje met maten = huck knife
park = huck knife
Solo = mega merc (dit was dan eerst Mountain Twin)
Poeder = mega merc (dit was dan eerst Mountain Twin)
Dagje met wat snelheid erin = mega merc (dit was dan eerst Mountain Twin)

*bericht bewerkt door rubensnow op 03 jan 2024 19:08

Hi Ruben,

Offtopic reactie, maar ik heb zelf een Jones Mountain Twin en zit ook te kijken naar een Huck Knife omdat ik een meer freestyle georiënteerd board wil. Hoe ervaar jij die? En met name de verschillen tussen de twee boards, zijn die erg groot? Maw, is het de overstap waard?

Thanks!

Marka op 03 jan 2024 15:16

Persoonlijk vond ik de Huck Knife een stuk speelser dan de Mountain Twin. Had wel een Huck Knife uit 2018 geloof ik, en inmiddels is de flex wat stijver geworden.

Ik denk zeker dat het leuk is om beide boards te hebben, maar wellicht was ik destijds ook minder ervaren met het snowboarden.

Huck Knife wel echt een heerlijk board hoor, leuk om korte snelle carves te doen, heeft veel pop en door die sidecut heb je veel grip (los van ijs). Op ijs vind ik het een verschrikkelijk board, maar verder is het echt een top board voor de prijs. Zag toevallig de Huck Knife 2023 voor 290 op Ekosport, twijfelde wel om mijn oude model te vernieuwen haha. Goede prijs vind ik.

Voor mij gaat het denk ik nu zo zijn:

Slush dagje = huck knife
Langzaam dagje met maten = huck knife
park = huck knife
Solo = mega merc (dit was dan eerst Mountain Twin)
Poeder = mega merc (dit was dan eerst Mountain Twin)
Dagje met wat snelheid erin = mega merc (dit was dan eerst Mountain Twin)

rubensnow op 03 jan 2024 18:41

Ah top, thanks voor de uitgebreide reactie. Ik ga er eens goed naar kijken!

Plaats een reactie