Vervolg backprotector

Naar aanleiding van het recente bericht over rugbescherming/backrpotectors hier op de site ben ik gaan nadenken om er zelf een aan te schaffen. Nu zijn er erg veel verschillende opties. Nu lijkt mij een softshell vest het meest comfortabel, gezien de actieve skihouding die ik heb. Wat zijn jullie aanbevelingen voor een goed zittende softshell (of eventueel hardshell) backprotector?

Ter aanvullende informatie:
Ski niveau: 8/9 (gigi ski niveaus)
Leeftijd: 26
Ski stijl: Lange carvende bochten op alle pistes (ski ook alleen op de piste)
Lengte: 1,81
Gewicht: 70 kg

Alvast bedankt!

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Misschien dat iemand in een winkel hier meer van weet want ik heb er maar 1 met D3O gehad, maar daar ben ik wel heel erg tevreden over. Ik heb de Scott Airflex Polar Vest maat M (1.75, 68 kg). Mijn vermoeden is dat zo’n vest toch nog net wat beter blijft zitten dan een rugzakje, ik heb alleen een hardshell rugzakje gehad en dat vond ik een onding. Dus hoe een D3O rugzak of een hardshell vest zit/blijft zitten heb ik geen idee van.

In een winkel passen heeft trouwens verder wel beperkt zin, want dat D3O materiaal warmt op door je lichaam, waardoor het soepeler wordt en het na een tijdje nog veel lekkerder zit dan op het begin. Dat effect heb je niet in een winkel natuurlijk.

https://www.snowcountry.nl/protectie-helmen/snowboard-ski-ba…

Ik heb de Amplifi MKX Top. In de juiste maat zit dat prima. Zoals gezegd is een extra laag, maar ik ski in een shell als ook in een gevoerd skipak en bij beide zit het goed.

Ik heb vorige week de Salomon flexcell pro gekocht. Niet in de vest variant, maar met rugzakbanden. De banden zijn daarentegen wel lekker breed en worden op borsthoogte met klittenband vast gezet. De protector zit heel comfortabel met heel flexibele bescherming. Het vest kun je zelfs oprollen.

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 04 jan 2024 21:22

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ik zweer bij de Xion Freeride vest. Heel flexibel dus buigt goed mee met je lichaam. Heb m al jaren, nooit een probleem mee.

ik heb ook de xion. bevalt goed. Zit comfortabel beschermschild wordt pas hard bij impact.

Plaats een reactie