Nidecker Supermatic

Iemand al ervaring met het gebruik van de step in Nidecker Supermatic? Ik ben helemaal enthousiast geraakt. Ik ben benieuwd hoe het “erin” stappen vergaat in de praktijk. Of de straps niet teveel te lijden hebben?
Vooralsnog vind ik het er veelbelovend uitzien, evenals de step in van Burton, maar daar ben je gebonden aan schoenen die erbij moeten.
Ik vind dat zitten in de sneeuw en je straps vastmaken als 40+er niet “je van 't het” zal ik maar zeggen. T’is 1 van de redenen waarom ik terug overgestapt ben naar het skiën weer.
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Alvast vriendelijk dank.

Neen nog geen ervaring mee. Iemand die ik ken heeft de step ons en is daar tevreden mee. Ik ben zelf aan het denken aan de Clew. Ook geen andere botten nodig
.

Hallo,
Mijn vrouw en ik hebben ze en ze bevallen ons erg goed.
En hoe langer je ze gebruikt, hoe handiger je wordt met de instap.
Het enige waar je goed op moet letten bij het eerste gebruik, is het afstellen van het bandje tussen de straps.
Deze moet ruim zitten anders kom je er niet goed in.
Na een seizoen gebruik zijn is er nergens enige vorm van slijtage waar te nemen.
De schoenen hebben er ook niet onder te lijden.
Heel soms kom je ineens niet goed in de binding en ik heb daar nog steeds geen duidelijke veroorzaker van kunnen ontdekken.
Maar als je dan even de straps lost en er op de normale manier instapt dan is alles weer normaal.
De straps zet je zo vast dat je schoen niet kan bewegen en dan heb je ook een goede instap.
Ga je de straps overdreven vastsnoeren dan kom je ook moeizamer in de binding en het is niet nodig…
Misschien kan je hier ook wat mee.


Hij heeft ook nog vervolg gemaakt met vragen van kijkers.

Iemand al ervaring met het gebruik van de step in Nidecker Supermatic? Ik ben helemaal enthousiast geraakt. Ik ben benieuwd hoe het “erin” stappen vergaat in de praktijk. Of de straps niet teveel te lijden hebben?
Vooralsnog vind ik het er veelbelovend uitzien, evenals de step in van Burton, maar daar ben je gebonden aan schoenen die erbij moeten.
Ik vind dat zitten in de sneeuw en je straps vastmaken als 40+er niet “je van 't het” zal ik maar zeggen. T’is 1 van de redenen waarom ik terug overgestapt ben naar het skiën weer.
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Alvast vriendelijk dank.

Nien op 04 jan 2024 18:46

Ik ben 40+ maar de momenten dat ik zittend mijn straps vastklik zijn echt op 1 hand te tellen in een week snowboarden… Beetje meer stretchen misschien? Dat is ook nog eens goed voor een 40+lichaam merk ik😉

Met de supermatic heb ik geen ervaring, ziet er opzich wel solide uit maar net als al die fast entry systemen wordt ik er niet echt warm van.

🏂

Dit jaar nieuw aangeschaft (icm Jones Mountain Twin) en 1 dagje getest in snowworld, conclusie: ik ben er erg blij mee. In het begin is het even wat afstellen, maar daarna glij je er moeiteloos in. Twee nadelen: ze zijn best wel heel duur 😅 en ze zijn wat zwaarder.

Hier zelfs 60+… enkele jaren terug Flow step-in bindingen gekocht, en ben er super content van. Zoals anderen zeggen, het juist afstellen neemt even tijd, maar dan is het super. Was acceptabel van prijs (iets van 270 of zo).

*bericht bewerkt door Videast op 04 jan 2024 22:35

Neen nog geen ervaring mee. Iemand die ik ken heeft de step ons en is daar tevreden mee. Ik ben zelf aan het denken aan de Clew. Ook geen andere botten nodig
.

DewitDany op 04 jan 2024 19:33

Ik heb de CLEWs! Ik heb ze even kunnen testen in Snowworld (Landgraaf) en ik vond het echt een verademing. Positieve aan zowel de Nideck Supermatic als de CLEWs is dat je geen speciale boots nodig hebt voor de bindingen. Ik kwam bij de CLEWs niet altijd direct bij het verlaten van de lift de binding in. Heb wel het gevoel dat dat meer ligt aan de stugheid van de matten bij het verlaten van de lift in Landgraaf. Deze zorgde ervoor dat mijn board wat minder gleed en ik niet echt in een vloeiende beweging in kon stappen. Echter direct tijdens het skaten ging dat wel. Ook luisteren ze naar de feedback van de community en hebben ze een aantal verbeteringen doorgevoerd versus het model van vorig jaar. Wat ik alleen maar kan toejuichen. Volgende week ga ik weer een weekje naar Oostenrijk en ga ik ze daar ook nog eens stevig aan de tand voelen. Maar ik vermoed dat dat wel goed gaat komen. Ik was in het begin ook sceptisch over step-in bindingen, maar ben inmiddels verkocht! Nee het kost niet veel tijd om te strappen, maar hoe heerlijk is het als het gewoon niet meer nodig is en je direct zoals alle skiërs door kan? Zij hoeven dan ook niet meer te wachten op ons.

Bij CLEW zwerven nog diverse kortingscodes rond voor 10% korting van content creators. Alhoewel toen ik voor het laatst keek was mijn maat (Large) al uitverkocht.

*bericht bewerkt door Skyzerox op 05 jan 2024 00:30

Niet alleen Burton heeft de Boots voor Step On, maar ook DC en Nitro ! Ik ben zeer tevreden met dit systeem.

*bericht bewerkt door Wierdo op 05 jan 2024 16:49

N.a.v. dit topic en een hardnekkige arm blessure (de opdruk arm) heb ik me eens in deze binding verdiept. Na heel wat recensies op youtube bekeken te hebben deze Nidecker Supermatic aangeschaft (€450,-)
Thuis geoefend en dat ging soepel. Afgelopen weekend voor het eerst in de sneeuw uitgeprobeerd (Val di Fassa en omstreken), en ik ben (nog) niet overtuigd. Af en toe, bij een vlakke in- of uitstap ging het soepel. Maar zo gauw de piste wat helling had werd instappen, maar vooral uitstappen erg lastig. Waar je normaal in je binding losstrapt, en daarna direct uitstapt en stabiel staat, kost dat nu extra tijd door de tegennatuurlijke beweging die je moet doen om de hendel omlaag te drukken en je voet op de juiste manier uit de binding te krijgen. En i.p.v. minder was ik genoodzaakt juist meer te gaan zitten.
Ook instappen was op een helling lastig, en als het dan niet lukt kun je alsnog gaan zitten en instrappen, wat met deze binding gewoon een stuk lastiger gaat dan met normale straps.
Kortom, na 1 dag niet blij toch maar weer mijn gewone strap binding erop gezet. Om op te staan draai ik me op mijn knieen en dan kan ik pijnloos op. En meestal kan ik al blijven staan om in te strappen.
Toevallig gisteren in de gondel gezeten met een Italiaan die deze Nidecker binding op zijn snowboard had staan. Normaal had hij een flow-binding, maar nu was hij de Nidecker aan het testen voor een shop. De dag daarvoor in de losse sneeuw had hij als erg positief ervaren, maar gisteren op de pistes was hij wat minder positief (te soepel), maar nog steeds een verbetering t.o.v. de flow.
Dus misschien moet ik het nog maar eens gaan proberen voor ik ze te koop zet.

Plaats een reactie