Welk dorp voor 1 dag in zugspitzarena

Wat adviseren jullie voor 1 dag in de Zugspitzarena? Oorspronkelijke plan was om van woensdag tot zaterdag te gaan skieen in SFL. De omstandigheden worden zo mooi dat we besloten hebben een dag eerder te gaan. Nu zijn er twee opties, een dag extra in SFL of op de route erheen stoppen in Berwang of Lermoos. Klopt het dat Lermoos de leukere van de twee is? Welk gebied raden jullie aan voor 1 dag? Er zijn er zoveel daar. Deze twee liggen in ieder geval erg goed op de route.

Lermoos denk ik het uitdagendste in die ‘range’ maar als ik persoonlijk zou moeten kiezen dan werd het de ‘Ehrwalder Alm’: als ik het lees is het een opwarmdag en je vindt hier leuke brede pistes, makkelijke parking onderin en een gezellig dorpje. Maar ook in de andere twee die je noemt ga je je niet vervelen.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Het is inderdaad de opwarm dag maar heel eerlijk gezegd is normaal gesproken de eerste afdaling altijd een mooie rode en is het de rest van de dag het hele gebied door. Dus het gaat me vooral om welke van die twee de leukste is. Ik ga even op de kaarten kijken.

Is het dorpje Ehrwald gezelliger als Lermoos?

Ik zou Lermoos kiezen! Leuker dorp en mooiste deelgebied.

Is het dorpje Ehrwald gezelliger als Lermoos?

marklit op 05 jan 2024 13:33

Nee zeker niet gezelliger, als het skiën voorrang heeft en meteen rood dan zou ik idd Lermoos ook nemen.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Wat skiën betreft idd Lermoos!

Ik zou ook voor Lermoos gaan dan. Je kunt ze natuurlijk ook combineren: 's ochtends Ehrwalder alm, 's middags Lermoos ;)
Ga je je iig niet vervelen

Gang is alles

Garmisch Partenkirchen is het meest uitdagende in die hoek, maar zijn allemaal leuke opties! Geniet ervan

We hebben gekozen voor Lermoos. Over 2 weken heb ik hopelijk nog een keer een shortski trip denk dat we dan de andere dorpen pakken.

Lermoos, kwa mogelijkheden. Met Berwang kwa sfeer als goede tweede.

Plaats een reactie