Ski-huttentoch

Hoi,

Ik overweeg bij snowemotion een ski hutten toch te boeken, voor mij de eerste keer om zo’n tocht te doen.
Zijn er mensen met ervaring met de bus naar St. Christina ?
En wat voor een rugzak zouden jullie aanraden ? Er is zoveel keus namelijk.

hans

Ooit gedaan met Sunweb. Niet veel geslapen op de heenweg. De ene lukt dat wel, de andere niet. Omkleden in een soort portacabin bovenop het gebouw van het treintje, rugzak op met wat kleding, toiletspullen en lichtgewicht schoenen voor in de avond. Je normale kleding kon je daar achterlaten. Ik had toen een rugzak van 28 of 30 liter.
De rugzak moest je zelf de hele week meenemen. Doen ze aan rugzakvervoer bij Snowemotion? Dan kan je een kleine rugzak voor overdag als je wat spulletjes wilt meenemen.
Het was een onvergetelijk ervaring dus mijn tip: gewoon doen!

Aftellen maar!

Goeie keuze Hans! Zelf geen ervaring met de busreis, maar hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen.
Qua rugzak kan ik je de Orthodox Traverse 28 of 30 aanraden. Genoeg volume voor alles wat je nodig hebt op een huttentocht, handig in het gebruik (front-zipper), en (in ieder geval bij mij) een perfecte fit.

Ik heb in maart 2022 via snowemotion de skihuttentocht in Italie gedaan: op snowboard 8)

Bus: via www.interbus.nu zelf de busreis geboekt, opgestapt in Maarheze (net onder Eindhoven). Eigen auto parkeer je op een groot parkeerterrein van interbus. Bus zelf was een bus met 3 stoelen per rij; zeer ruim en comfortabel.

Rugzak: voor de huttentocht een Ortovox Peak 35 (liter) gekocht. Comfortable om te dragen (laatste lift naar boven + eerste afdaling naar beneden = zelf je rugzak dragen). Ik zou niet veel groter gaan. https://www.ortovox.com/int-en/shop/backpacks/p660626-alpine…

Op een enkele dag maakte we dik 60 piste kilometers; dat is flink gas geven (zeker op snowboard). Op ski’s zal het een iets makkelijkere tocht zijn. Maar wel aan te raden om een geoefende skieer/ zeer gevorderde snowboarder te zijn; de route is geplanned en je moet af en toe een laatste lift naar boven hebben, dus zit de snelheid er soms lekker in.

Maar je krijgt er enorm mooie uitzichten voor terug; ben je een gevorderde skieer/zeer gevorderde snowboarden; lekker gaan!

*bericht bewerkt door ArthurNL op 08 jan 2024 08:56

Zeker aan te raden; ook met busreis. Het levert je namelijk 2 extra dagen op de piste op :)

Snowemotion heeft rugzakvervoer; met de paklijst vanuit hun site heb je ook echt genoeg spullen mee.

Ik heb in maart 2022 via snowemotion de skihuttentocht in Italie gedaan: op snowboard 8)

Bus: via www.interbus.nu zelf de busreis geboekt, opgestapt in Maarheze (net onder Eindhoven). Eigen auto parkeer je op een groot parkeerterrein van interbus. Bus zelf was een bus met 3 stoelen per rij; zeer ruim en comfortabel.

Rugzak: voor de huttentocht een Ortovox Peak 35 (liter) gekocht. Comfortable om te dragen (laatste lift naar boven + eerste afdaling naar beneden = zelf je rugzak dragen). Ik zou niet veel groter gaan. https://www.ortovox.com/int-en/shop/backpacks/p660626-alpine…

Op een enkele dag maakte we dik 60 piste kilometers; dat is flink gas geven (zeker op snowboard). Op ski’s zal het een iets makkelijkere tocht zijn. Maar wel aan te raden om een geoefende skieer/ zeer gevorderde snowboarder te zijn; de route is geplanned en je moet af en toe een laatste lift naar boven hebben, dus zit de snelheid er soms lekker in.

Maar je krijgt er enorm mooie uitzichten voor terug; ben je een gevorderde skieer/zeer gevorderde snowboarden; lekker gaan!

ArthurNL op 08 jan 2024 08:55

Benieuwd welke route dat was… als het in de dolomieten was hoor ik het graag. Wil zelf zoiets in elkaar steken voor wat vrienden volgend seizoen.

Bedankt voor alle tips.
Net de reservering gemaakt voor 9 maart 2024
Wellicht zijn er nog mensen die met de auto gaan en chauffeurs zoeken.
En die rug zak : goeie tip, ik ga even zoeken en bestellen, thanks allemaal. word er helemaal enthousiast van :)

Ik heb in maart 2022 via snowemotion de skihuttentocht in Italie gedaan: op snowboard 8)

Bus: via www.interbus.nu zelf de busreis geboekt, opgestapt in Maarheze (net onder Eindhoven). Eigen auto parkeer je op een groot parkeerterrein van interbus. Bus zelf was een bus met 3 stoelen per rij; zeer ruim en comfortabel.

Rugzak: voor de huttentocht een Ortovox Peak 35 (liter) gekocht. Comfortable om te dragen (laatste lift naar boven + eerste afdaling naar beneden = zelf je rugzak dragen). Ik zou niet veel groter gaan. https://www.ortovox.com/int-en/shop/backpacks/p660626-alpine…

Op een enkele dag maakte we dik 60 piste kilometers; dat is flink gas geven (zeker op snowboard). Op ski’s zal het een iets makkelijkere tocht zijn. Maar wel aan te raden om een geoefende skieer/ zeer gevorderde snowboarder te zijn; de route is geplanned en je moet af en toe een laatste lift naar boven hebben, dus zit de snelheid er soms lekker in.

Maar je krijgt er enorm mooie uitzichten voor terug; ben je een gevorderde skieer/zeer gevorderde snowboarden; lekker gaan!

ArthurNL op 08 jan 2024 08:55

Benieuwd welke route dat was… als het in de dolomieten was hoor ik het graag. Wil zelf zoiets in elkaar steken voor wat vrienden volgend seizoen.

Asterino op 08 jan 2024 09:25

Deze route heb ik toen gevolgd. Start in St. Christina, naar Val di Fassa, Via Arraba en Alta Badia naar Cortina. Daarna naar Civetta, Marmolade en terug naar St. Christina. Hutten kan ik je op verzoek nog doorgeven.

null

Aftellen maar!

Benieuwd welke route dat was… als het in de dolomieten was hoor ik het graag. Wil zelf zoiets in elkaar steken voor wat vrienden volgend seizoen.

Asterino op 08 jan 2024 09:25

Check even bij SnowEmotion wat hun reisprogramma was: https://www.snowemotion.nl/skihuttentocht-italie/

Plaats een reactie