Koop een camper, lekker makkelijk boeken.. dachten we!!!

Sjonge jonge…
Wij hebben deze zomer een mooie camper gekocht… ik dacht: lekker makkelijk altijd wel plek op een winter camping… niet dus, wat heb ik me daarin vergist.
Tenminste, als je een beetje luxe camping wilt in oostenrijk of italie, bij een dorpje of piste kun je het nu al vergeten voor volgend jaar kerstvakantie. Vandaag 6 aanvragen gedaan en al 4 reacties dat ze vol zijn.
Nu zullen er vast nog genoeg andere mooie plekjes zijn… dus tips zijn welkom.
Ik heb gelukkig al een hele lijst campings verzameld maar gezien de tijd van het jaar (dec) is het ook wat lastig ivm sneeuwzekerheid.

Buiten dat was onze 1e camper wintersport erg goed bevallen. We stonden in st gallenkirch op een fijne camping met top sanitair. We hadden wel het weer mee dat scheelt een hoop. In ieder geval voor herhaling vatbaar. Ik probeer de komende weken nog ergens een keer te gaan. ;) buiten de topweken zal het boeken wel makkelijker zijn… hoop ik;)

Hier afgelopen zomer met de camper gestaan. Naast de lift en modern sanitair.
https://www.camping-laerchwiese.com/

campings echt aan de piste zijn net zo snel vol in het hoogseizoen als appartementen of hotels. Staan met kerst altijd op camping Cervino in Bruisson (Aosta). Veel skigebieden met skibus of auto prima bereikbaar, klein gebiedje via cabine direct aan de camping. Ook leuke plek is Bourg st maurice. Neem je de funiculaire omhoog (les ARcs 1600) of met een goed half uur Val d Isere. iets dichterbij liggen La Rosiere en Sainte-Foy-Tarentaise (nooit druk, leuk gebied aanrader). Populair (dus van tevoren boeken) Tirol Camp Fieberbrunn (altijd wel gelukt om te boeken in de voorjaarsvakantie)

Edwin van Riel

In Aschau heb ik ooit eens een appartement gehuurd op camping Aufenfeld, leek mij er toch eentje met heel veel plaatsen: https://www.camping-zillertal.at/en/

Camping in Grindelwald is ook erg mooi. En net zoals de camping in Pozza di Fassa.

''Powder to the people''

Camping Dreilandereck, Ried im Oberintal. Serfaus, Fiss Ladis en meer in de buurt.

Aftellen maar!

Kijk eens op de site Park4night…

Camping Arlberglife in Pettneu am Arlberg. Skibus stopt ieder kwartier voor de deur en brengt je in een paar minuten naar St Anton.

Camping in Pozza en Campitello di Fassa zijn prima. Die in Mazzin/Pera totaal niet. Camping in La Clusaz ligt ook goed met prima voorzieningen.

Camping Arlberglife in Pettneu am Arlberg. Skibus stopt ieder kwartier voor de deur en brengt je in een paar minuten naar St Anton.

Otto-V op 10 jan 2024 20:59

Austriapark camping am arlberg gaat het waarschijnlijk worden, met privé sanitair.

Buiten dat was onze 1e camper wintersport erg goed bevallen. We stonden in st gallenkirch op een fijne camping met top sanitair. We hadden wel het weer mee dat scheelt een hoop. In ieder geval voor herhaling vatbaar. Ik probeer de komende weken nog ergens een keer te gaan. ;) buiten de topweken zal het boeken wel makkelijker zijn… hoop ik;)

Jillcrijns op 09 jan 2024 22:23

Hebben jullie zelf WC/ douche in je camper? Je kan ook kijken naar camperplaatsen met sanitair. Zo hebben wij bijvoorbeeld in Oberstdorf met -20 op de camperplaats gestaan waar een goed sanitair was. Wel naar de WC in de camper om niet telkens door de kou te hoeven, maar ervaarde ik toen als puber ook als prima.

Veel met je mede-camperaars op locatie kletsen, daar komen vaak de beste tips vandaan!

🚌 PisteBunny 🐰

Plaats een reactie