Skibril

Kunnen jullie mij adviseren waar je het beste zicht mee hebt, als brildrager, bij koud en bewolkt weer.
Een helm met een losse skibril, of een helm met vizier.

mijn vrouw heeft een bril, zij heeft sinds vorig jaar een helm met vizier. Dat bevalt haar heel erg goed! De normale bril kan op blijven en dat zit toch het beste… blijkbaar…

Ik heb zelf een helm met vizier maar vind zeker als het sneeuwt dit geen goede oplossing. Je bril en je vizier beslaan dan nog meer als met een losse skibril. Nu is mijn helm al wel een paar jaar oud en sluiten de nieuwe vizieren wel beter af, maar het moet wel heel goed afsluiten wil het werken. Bij zonnig weer is het een ideale oplossing.
Ik heb zelf net een julbo skibril gekocht die je een stukje open kan zetten, hopelijk werkt dat goed.

Er zijn eventueel ook skibrillen te koop waar je speciale brillen in kunt zetten, die op jouw sterkte zijn afgestemd. Dat zou mij voorkeur hebben?

Of, heb je er anders ook al gedacht aan (dag) lenzen te gebruiken? (draag ik zelf ook bij het skiën)

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Helm met vizier is gewoon ideaal !

Kunnen jullie mij adviseren waar je het beste zicht mee hebt, als brildrager, bij koud en bewolkt weer.
Een helm met een losse skibril, of een helm met vizier.

marie-louise op 10 jan 2024 12:49

Als brildrager ( mutlifocaal) gebruik ik al jaren een skihelm met geel vizier. Heb ook een blauw vizier maar gebruik deze niet. Bij mooi weer draag ik een zonnebril onder mijn geel vizier.
Werkt uitstekend.
Nog nooit een beslagen vizier gehad.

*bericht bewerkt door JReekers op 30 jan 2024 16:42

Plaats een reactie