Nieuwe ski's voldoende geprepareerd?

null

Morgen in Saalbach mijn nieuwe Dynastar Speed 563 uitproberen! Het iets duurdere broertje van de door Wintersport.nl en Skicentrum Heemskerk goed getreste 363. Ik hoop dat ze iets relaxter skiën bij lastige omstandigheden dan mijn huidige sportski’s, maar met mijn 70kg toch nog wel sportief geskied kunnen worden.
Maar mijn vraag is of ik met nieuwe ski’s zo de piste op kan of dat ze toch nog wel gewaxt of misschien zelfs geslepen moeten worden? Ik heb ze online nieuw in de verpakking gekocht.

Ik heb mijn nieuwe ski’s vorig jaar meteen weggebracht om af te stellen en te waxen. Ook online aangeschaft.

In principe kun je er direct mee aan de slag.

Je kunt er gewoon mee skien. Er zit alleen niet zo gek veel wax op, dus een hele week skien zonder waxen is wat ambitieus.

Ook kun je pech hebben met de tuning, dat de kanten niet zuiver geslepen zijn. Als je skiet en het voelt raar, happerig of geen grip, dan maar ff wegbrengen voor een onderhoudsbeurt.

Wil je de binding niet even laten testen??

Ik check alles, mocht ik online kopen laat ik leveren as is. Dus dwz bindingen afstellen, DIN afstellen, kanten even checken (eventueel bij slijpen) en zowiezo gaan er een aantal laagjes was over. Maar voor mij is dat gewoon plezier en de voorpret voor ik de eerste dag ga skieen op die nieuwe ski’s.

Minimum is volgens mij: checken dat de bindingen goed zijn afgestelt en dat de DIN waarde ok is. Was kan later (na een dagje of 2 is de fabrieks was er wel af) en eventueel kanten bij slijpen (mochten ze niet goed af fabriek zijn) kan ook later.

Net terug uit Saalbach. Alles even laten checken inderdaad bij de winkel waar mijn vrienden ski’s huurden. Alles prima in orde. 4 dagen fantastisch geskied, de Dynastar’s skiede makkelijk bij lastige omstandigheden maar gaven ook vertrouwen bij hoge snelheden. Ik ben erg tevreden. Bedankt voor alle tips.

Plaats een reactie