Restaurant niet skier

Wij gaan met onze ouders naar Fiss
Zij skiën niet maar willen wel graag met ons lunchen. Nu hebben we al diverse restaurants gehad die direct aan de liften liggen.
Is er een mogelijkheid om als niet skier bij Leithe Wirt in serfaus te komen? En hoe?
En wij vragen ons af welke mooie pareltjes er misschien te voet / met de lift nog bereikbaar zijn?
Dankjewel voor de tips!

Dat kan, maar alleen vanuit Serfaus, volgens mij. Je neemt dan de Komperdellbahn naar het eerste station. Daarvandaan moet een winterwandelpad naar Leithe Wirt zijn. Misschien eerst even beneden vragen of dat pad open en goed begaanbaar is. open is. Je kunt ook helemaal naar boven met de Komperdellbahn. Daar zijn verschillende restaurants. Een ander restaurant dat ik zelf heel leuk vind, is de Hög alm. Daar kom je via de almkopfbahn, ook vanuit Serfaus. Bij het eerste station uitstappen. Daar is ook een restaurant, maar als je via het goed begaanbare wandelpad iets verder loopt, kom je bij de Hög alm. Je kunt er op ski’s komen, maar het laatste stukje moet je even prikken.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Net daar geweest afgelopen week, de leukste zijn (naar mijn mening):

-Hög Alm (Alpkopfbahn gondel, mittelstation, dan 5 minuten wandelen)
-Seealm Hög (Alpkopfbahn, direct naast mittelstation)
-Lassida (Komperdell gondel, dan direct overstap naar Lazid gondel)
-Steinegg (Schönjochbahn gondel mittelstation)

Edit: toevoeging t.a.v. winterwandelpad naar Leithe Wirt --> dat lag er afgelopen week goed bij, werd vaak gebruikt. Wel aardig lange wandeling!

*bericht bewerkt door Jmcvw op 14 jan 2024 12:38

Net daar geweest afgelopen week, de leukste zijn (naar mijn mening):

-Hög Alm (Alpkopfbahn gondel, mittelstation, dan 5 minuten wandelen)
-Seealm Hög (Alpkopfbahn, direct naast mittelstation)
-Lassida (Komperdell gondel, dan direct overstap naar Lazid gondel)
-Steinegg (Schönjochbahn gondel mittelstation)

Edit: toevoeging t.a.v. winterwandelpad naar Leithe Wirt --> dat lag er afgelopen week goed bij, werd vaak gebruikt. Wel aardig lange wandeling!

Jmcvw op 14 jan 2024 12:30

Waar start de route om te wandelen naar leithe wirt?

*bericht bewerkt door Judith_ op 14 jan 2024 13:02

Net daar geweest afgelopen week, de leukste zijn (naar mijn mening):

-Hög Alm (Alpkopfbahn gondel, mittelstation, dan 5 minuten wandelen)
-Seealm Hög (Alpkopfbahn, direct naast mittelstation)
-Lassida (Komperdell gondel, dan direct overstap naar Lazid gondel)
-Steinegg (Schönjochbahn gondel mittelstation)

Edit: toevoeging t.a.v. winterwandelpad naar Leithe Wirt --> dat lag er afgelopen week goed bij, werd vaak gebruikt. Wel aardig lange wandeling!

Jmcvw op 14 jan 2024 12:30

Waar start de route om te wandelen naar leithe wirt?

Judith_ op 14 jan 2024 13:00

Meerdere opties, zie de kaart die gedeeld is door kesman! Makkelijkste is vanaf mittelstation Komperdell.

Net daar geweest afgelopen week, de leukste zijn (naar mijn mening):

-Hög Alm (Alpkopfbahn gondel, mittelstation, dan 5 minuten wandelen)
-Seealm Hög (Alpkopfbahn, direct naast mittelstation)
-Lassida (Komperdell gondel, dan direct overstap naar Lazid gondel)
-Steinegg (Schönjochbahn gondel mittelstation)

Edit: toevoeging t.a.v. winterwandelpad naar Leithe Wirt --> dat lag er afgelopen week goed bij, werd vaak gebruikt. Wel aardig lange wandeling!

Jmcvw op 14 jan 2024 12:30

Waar start de route om te wandelen naar leithe wirt?

Judith_ op 14 jan 2024 13:00

Meerdere opties, zie de kaart die gedeeld is door kesman! Makkelijkste is vanaf mittelstation Komperdell.

Jmcvw op 14 jan 2024 13:04

Dankjewel
Ik ga die kaart nog eens bestuderen
Helaas is het een andere keer niet gelukt de route vanuit het dorp te vinden naar leithe wirt.
Nogmaals dank voor de info

*bericht bewerkt door Judith_ op 14 jan 2024 13:15

Zirbenhuette in Fiss is ook te komen. Vanaf bovenkant Schönjochbahn naar de Schöngampbahn lopen en daarmee naar beneden.

Leithe Wirt zie ik in de winter wel lopers maar die komen voor mijn gevoel vaak vanuit het dorp gelopen (hoek Hotel Bär). Zeker de zomerroute? ligt er soms wel beroerd / ijzig bij vanaf de onderkant Komperdellbahn / Sunliner. Ik zou je ouders wel echt adviseren om Yaktrax of iets soortgelijks onder hun schoenen te dragen.

De andere gemakkelijk te belopen route is de Six Senses weg vanaf Komperdell naar Hög alm. Die komt daar direct langsgelopen en is echt een mooie tocht naar beneden met prachtig uitzicht in de richting van het dal waar de Lawensbahn ook in ligt. Let op! Ik bedoel niet de Seealm Hög, die tent zou ik zelf mijden.

Verder (maar dicht bij de liften), de SportAlm en Schalberalm in Serfaus.

Een andere optie is de Kuhalm (Fiss, vanaf middelstation Schönjochbahn) daar komt volgens mij de Rodelbahn ook langs en kun je ook met ski’s komen zonder al teveel te hoeven kluunen.

*bericht bewerkt door brakes op 14 jan 2024 14:43

Plaats een reactie