Pasen kleine kindjes

Hallo

Wij zijn op zoek naar een leuk skigebied om de 2e week van Pasen te gaan skiën. We zijn met 8 volwassenen en 12 kinderen tussen 8jaar en 1jaar.
We zoeken dus:

  • een gebied hoog genoeg voor Pasen
  • een rolband/oefenweide/kinderland die ook hoog genoeg ligt, maar zeker ook gemakkelijk te bereiken is: vlak aan de uitgang van de skilift bvb. Zodat we geen honderden meters moeten ploegen door de sneeuw met een troep kleintjes en al hun materiaal.
  • veel gemakkelijke blauwe pistes voor de semi-beginners
  • niet al te ver rijden indien mogelijk.

Alvast bedankt!
Groetjes

Tignes, wel redelijk ver rijden, maar verder voldoet het aan al je eisen.
Qua pistes dan vooral de groene doen. Veel rode piste zijn er al wel vrij pittig.
Anders naar 3 Vallee.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 jan 2024 21:30

Je zou beter de eerste week van de paasvakantie gaan ergens in Frankrijk. Ze hebben dan geen vakantie. Maar dat zal wel niet mogelijk zijn zeker?

Les Karellis is een (lelijk) betondorp dat zich volledig op gezinnen richt. De buildings liggen allemaal aan de liften, dus veel zeulen met materiaal valt mee. Gericht op ieder niveau: je kan afdalen met groene, blauwe of rode pistes.

1600m, ligt op het noorden. Uiteraard pap in de namiddag, het is paasvakantie. Maar is zeker het overwegen waard. https://www.youtube.com/live/2qc7Ty6ITtk?si=vHIUJKCaWvc-3iG1…

Deze week is geen vakantieweek in Duitsland en Oostenrijk. Ik zou naar Stubaier Gletscher gaan en dan pendelen met de auto vanuit Neustift of tussenin. Boven op 2600m hebben ze een mooi kinderland. Sneeuw zal je langer ook nog wel vinden, maar de sneeuwkwaliteit zal hier beter zijn dan bvb hochkrimml, hochzillertal of serfaus. Hier heb je ook mooie kinderlanden maar liggen lager. Groot hoogte met heel jonge kinderen raden sommige af.

Deze week is geen vakantieweek in Duitsland en Oostenrijk.

Ral op 15 jan 2024 22:37

Duitsland wel (Hessen en Sleeswijk-Holstein), Oostenrijk niet. Ook Italië heeft in de paasvakantie geen vakantie, net als de Nederlanders (waar niet veel te skiën valt, maar als je weet waar die vooral gaan)…

2e week van paasvakantie hebben de dingues de Paris trouwens congé, lijkt me niet zo leuk om dan in Frankrijk te zitten. Als het enkel in die week gaat voor de topicstarter: Oost-Europa heeft geen vakantie en Italië heeft geen vakantie, dan lijkt het mij interessant om in het oosten van Italië te zitten. Kijk maar eens naar de prijzen dan, het is ongelofelijk hoe goedkoop Italië is in de Paasvakantie.

Ik kan wel geen aanbevelingen doen volgens de eisen van Tipsie. In tegendeel: het is zelfs ver rijden naar pakweg Zuid-Tirol.

Let op het is geen hoogseizoen en daarom zal het skischool-aanbod / opvang voor kinderen niet overal nog aangeboden worden.
Grotere skigebieden met geweldige voorzieningen in een kinderland op hoogte waar je met Pasen echt nog wel sneeuw hebt zijn bijvoorbeeld:

  • Serfaus ( Kinderschneealm)
  • Solden (Gigijoch Kinderland)
  • Zillertal 3000 (Peppi’s en Penken)
  • Schladming (Hopsiland)
  • Schruns ( Monti Lux)

Waarom Oostenrijk, tsja ze hebben het daar voor kinderen gewoon het beste voor elkaar.

Kleinere skigebieden met prima kinderlanden op hoogte direct bij het bergstation waar ze het uit eigen ervaring ook in naseizoen skilessen voor kinderen aanbieden.

  • Golm (Golmi’s)
  • Sonnenkopf (Schneemannland)

Wij zijn ooit met Pasen naar Obergurgl geweest met toen nog kleine kinderen.
Ik wilde perse sneeuw bij het naar buiten lopen, vandaar deze keuze toen.
(wel vrij prijzig)

Amai, top, heel erg bedankt voor de reacties iedereen! Ik bekijk ze allemaal eens op het gemak! :) Het wordt vast een top-vakantie mede dankzij jullie ;) Bedankt!

Livigno, vooral aan Carrosello zijde is heeeeeeel kindvriendelijk

Born to run. B.S.

Plaats een reactie