Weerstverwschting St. Johann in Tirol week 4

Ik vertrek 20-Januari richting Oostenrijk/Tirol/St. Johann voor een week.
Elke dag veranderen de voorspellingen voor week 4, nu staat er voor de gehele week neerslag met op dinsdag/woensdag toch best wat regen… Ook niet alle sites geven een eenduidig beeld aan.

Kan ik iemand die geen Leek is zoals ik mij vertellen wat de prognose is? of is een week van te voren nog te vroeg voor een enigzins correcte prognose? :)

dank!

Ja een week is te ver (3 dagen is de “max”). Het skigebied geeft meestal ook niet meer dan 3 dagen voorspelling aan.
Mijn ervaring is dat alle weersvoorspellingen van verschillende websites leuk zijn en dat daar vast een grote lijn uit te halen is, maar het weer in de bergen is t.a.t. niet 100% goed te voorspellen. Dus gewoon meemaken als je er bent en dan de weersvoorspelling bij de liftmaatschappij bekijken voor die dag. Je kunt er toch niets aan veranderen.
Dit is hoe ik het doe.

De verschillende weersverwachtingen tussen de diverse websites liggen eerder aan de gebruikte modellen. Die modellen kunnen 2 weken vooruit aardig uit elkaar lopen, maar naarmate je dichterbij komt zul je zien dat verwachtingen dichter bij elkaar komen te zitten. Voor nu hoef je je er nog niet druk om te maken, succes!

Plaats een reactie