Goedkope skivakantie pasen

Ik zoek een goedkope maar sneeuwzekere bestemming voor tijdens de paasvakantie. Online vind ik deals voor volgende gebieden: La joue du loup (La Crête du Berger), Les Chalets de Devoluy, Saint Sorlin (Les balcons de saint sorlin), La norma (La grande vallon & Le pra)

Wie is ergens al geweest? Wat is aan te raden? Wat vooral niet? We zijn geoefde skiers die zo’n 30 à 40 km doen per dag. Heeft iemand nog tips?

Dank je wel!

La Norma kom ik vaak, net als @piefke.

La norma zelf is tot 12 april 2024 open! Als je het niet erg vind om pistes vaker op een dag te doen is La Norma prima. Voordeel is dat het op een schaduw helling ligt dus iets minder zon krijgt waardoor de sneeuw beter blijft.

Met pasen kan de kwaliteit, door het weer uiteraard minder zijn. Maar dat hou je natuurlijk door heel de alpen. Met een weekpas kun je ook gaan skien in de andere gebieden in het dal. Bonneval ligt hoger en Val Cenis is vaak ook nog mooi in die periode.

Bedoel je trouwens dat je in La Norma ook in Val frejus kan skien? Want val frejus vind ik wat saai met de vele blauwe afdalingen. Wel prima voor een dagje maar voor de uitdaging zou ik zelf La Norma kiezen.

Met skiën kom je echt tot rust.

In La joue du loup ligt momenteel heel weinig sneeuw. Als je weet dat april hoofdzakelijk teert op oude sneeuw zou ik een gebied nemen waar er nu al veel sneeuw ligt. La Norma is vrij klein. Off topic: Ik zou ook eens kijken naar Val Cenis, Valloire, Flaine en Les Deux Alpes. Meestal ook wel goede deals te vinden. La Plagne en Les Arcs zullen wat duurder zijn, maar ligt er nu al veel.

Plaats een reactie