Plaatje heel lever afgebroken

Beide plaatjes om de binding open te maken zijn afgebroken van de Fischer ski z11 binding.
Dealer zegt nieuwe binding want plaatjes zijn niet te krijgen. Iemand een idee. Nieuwe binding is ook zo zonde. Heeft niets te maken met veiligheid.

null
null

Beide plaatjes om de binding open te maken zijn afgebroken van de Fischer ski z11 binding.
Dealer zegt nieuwe binding want plaatjes zijn niet te krijgen. Iemand een idee. Nieuwe binding is ook zo zonde. Heeft niets te maken met veiligheid.

null
null

EliB op 16 jan 2024 22:53

“Heeft niets te maken met veiligheid”… Stel he… Dat de rest van het plastic in deze binding in net zo’n slechte staat is? Natuurlijk hebben die dikkere plastic delen veel meer kracht nodig om te breken, dan deze plaatjes… Ik zou ze dan alsnog niet veilig noemen… Ik heb geen idee van leeftijd en opslag omstandigheden, maar ik zou ze (of de complete ski) vervangen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De ski ‘s zijn nog geen 2 jaar oud, nieuw gekocht en worden goed onderhouden. Daar ligt het dus niet aan. Ik ben zeer bereid om ski’s weg te gooien als ze oud en versleten zijn, maar dat zijn deze niet.

De ski ‘s zijn nog geen 2 jaar oud, nieuw gekocht en worden goed onderhouden. Daar ligt het dus niet aan. Ik ben zeer bereid om ski’s weg te gooien als ze oud en versleten zijn, maar dat zijn deze niet.

EliB op 16 jan 2024 23:59

Ok, dat is best bizar, maar ik zou ook de rest van het plastic (van de bindingen) niet helemaal vertrouwen in deze situatie. Waar bewaar je ze?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gewoon in huis. Het zijn worldcup sl ski s met een race binding. Ik snap ook werkelijk niet hoe het kan. 150 euro voor nieuwe bindingen vind ik echt te gek. Overweging is dus geheel nieuwe ski’s maar betreft lengte heeft ze die eigenlijk niet nodig.

trap je de binding open met je andere ski nog aan? Dan zou het wel te verklaren zijn

Dat mag ze niet uiteraard maar ik denk dat het echt van het trappen van de skischoen komt. (Zijn de ski’s van mijn dochter)

ok. ja, doet mijn dochter ook. de ene binding opentrappen met de andere voet waar de ski nog aanzit… zakgeld inleveren! ;-)

Apart, doe ik ook regelmatig (wel met enige dosering) nog nooit iets van kapot gegaan.

Edwin van Riel

Apart, doe ik ook regelmatig (wel met enige dosering) nog nooit iets van kapot gegaan.

evr66 op 17 jan 2024 07:48

Ik zie dat vrij veel. Er zijn er bij die er toch deftig op trappen. 🙄 En voor ze zich weer inklikken een paar keer met hun zool over de binding roefen. 🙄
Lijkt met toch allemaal niet zo gezond voor de binding…🙂

Bla, bla, bla.

Apart, doe ik ook regelmatig (wel met enige dosering) nog nooit iets van kapot gegaan.

evr66 op 17 jan 2024 07:48

Ik doe dat ook al mijn ‘hele’ leven. Wel gewoon met beleid, ski of schoen erop en dan open drukken. Het woord trappen is bij mij dan eigenlijk ook niet van toepassing. Ook nooit enige (overmatige) beschadigingen gezien. Heb altijd het idee dat het slechter is voor de de onderkant van die ene ski, dan voor de binding. Maar ook daar zie ik geen (extra) beschadigingen.

Maar blijft wel vervelend bij behoorlijk nieuwe ski en binding.

Apart, doe ik ook regelmatig (wel met enige dosering) nog nooit iets van kapot gegaan.

evr66 op 17 jan 2024 07:48

Ik zie dat vrij veel. Er zijn er bij die er toch deftig op trappen. 🙄 En voor ze zich weer inklikken een paar keer met hun zool over de binding roefen. 🙄
Lijkt met toch allemaal niet zo gezond voor de binding…🙂

bartvwg op 17 jan 2024 07:59

Eens, maar als je gewoon je andere ski er ff op zet en rustig intrapt zit er volgens mij weinig kwaad in. Van die skistokpunten wordt t plastic ook niet beter 😂

Spullen stuk trappen is niet heel moeilijk 😂

*bericht bewerkt door evr66 op 17 jan 2024 08:20

Edwin van Riel

Apart, doe ik ook regelmatig (wel met enige dosering) nog nooit iets van kapot gegaan.

evr66 op 17 jan 2024 07:48

Ik zie dat vrij veel. Er zijn er bij die er toch deftig op trappen. 🙄 En voor ze zich weer inklikken een paar keer met hun zool over de binding roefen. 🙄
Lijkt met toch allemaal niet zo gezond voor de binding…🙂

bartvwg op 17 jan 2024 07:59

Eens, maar als je gewoon je andere dki er ff op zet en rustig intrapt zit er volgens mij weinig kwaad in. Van die skistokpunten wordt t plastic ook niet beter 😂

evr66 op 17 jan 2024 08:19

En dan je mooie geprepareerde ski naar de knoppen helpen. Dit moet je niet doen als je graag goed glijdende ski’s wilt.

Gewoon rustig met de skistok. Daar zijn de bindingen voor gemaakt.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie