Tweedehandse ski's beginnend skiër

Hallo, Ik ben beginnend skiër en wil 2e hands ski’s kopen via marktplaats.
Nu heb ik Head C110 gevonden in de buurt van mij thuis en tegen goede prijs.
Ik kan echter niets over deze ski vinden. Is dit een juiste keuze? Heel af en toe vind ik kreten als “all mountain ski” maar volgens andere sites moet ik "allround carver/sport carver hebben. Kan iemand me helpen?

koop die maar niet, die zijn 15 jaar oud. Die kunnen spontaan uit elkaar vallen. Je zou eens kunnen kijken voor een winkel die tweedehands verkoopt, bijvoorbeeld Skischuur of Crossdock. Wellicht kan iemand anders aanvullen.

kijk hier ook eens rond: https://www.wintersport.nl/weblog/06/11/2023/skitest-2023-20…

misschien moet TS zelf eerst even zoeken op het www? Ze maakt zich er wel erg gemakkelijk vanaf

Google eens op skitesten van pak m beet 2 á 4 jaar oud, zoek daaruit een model wat bij je niveau/capaciteiten past en ga dan eens zoeken op bijv marktplaats.

Als beginner zou ik lekker even 2 of 3 seizoenen huren denk ik. Je leert vaak zo snel dat even afstemmen/aanopassen wel fijn is tussendoor.

Eerste focus (voor zover al; niet gebeurd): goed passende schoenen van jezelf. Ga niet webshoppen, maar loop gewoon een goede winkel binnen en laat je daar goed mee helpen. Beter en uiteindelijk voordeliger.

Edwin van Riel

@Sterre89
Als het die grijze uit Rotjeknor zijn, die zouden netjes onderhouden zijn, maar base staat wit uitgeslagen op de foto, lijkt me geen zomerwax. Bij geen eigen goede kijk, zou ik als beginner nog even huren. Mocht je willen investeren dan zou ik ook eerst gaan voor een goed passende schoen. Maar ook dat alleen als je echt weet er mee door te gaan.

@Sterre89
Bij geen eigen goede kijk, zou ik als beginner nog even huren. Mocht je willen investeren dan zou ik ook eerst gaan voor een goed passende schoen. Maar ook dat alleen als je echt weet er mee door te gaan.

Sjaak27 op 19 jan 2024 12:45

Dit dus!

*bericht bewerkt door Nemrah op 19 jan 2024 12:57

Als beginner zou ik lekker even 2 of 3 seizoenen huren denk ik. Je leert vaak zo snel dat even afstemmen/aanopassen wel fijn is tussendoor.

Eerste focus (voor zover al; niet gebeurd): goed passende schoenen van jezelf. Ga niet webshoppen, maar loop gewoon een goede winkel binnen en laat je daar goed mee helpen. Beter en uiteindelijk voordeliger.

evr66 op 19 jan 2024 12:37

In mijn kinderjaren heb ik altijd tweedehands ski’s gehad die we dan elk/ om het jaar omwisselden (iets bijbetaalden). Voor goedkoop hadden we dan eigen ski’s, iets wat veel goedkoper was dan huren. Daarom snap ik heel goed dat je eigen tweedehands ski’s wil.
Nu ben ik het wel met Edwin eens dat als het je eerste keer is ik wel 2/3 keer zou huren. Maar: hoe beginnend ben je? Als je al een aantal weken ervaring hebt zou ik wel overwegen te kopen. Maar wat Edwin zegt: wel in een fysieke winkel. Daar hebben ze vaak ook tweedehands staan en kunnen ze je heel goed helpen!

🚌 PisteBunny 🐰

Waar je gewoon voor moet oppassen is dat er (momenteel) erg veel zwaar overjarig spul wordt aangeboden. Iedere 100 EUR zijn er 100 te veel dan. Dus zonder verstand van zaken wegblijven bij dat soort deals.

Edwin van Riel

Als je persé graag zelf skis wil hebben. Je kan ook bij de diverse duitse en oostenrijkse webshops mooie aanbiedingen scoren :

Sport-bittl, Skitreff, XSPO, Sport Conrad, Sport Robl, usw

Paul

Waar je gewoon voor moet oppassen is dat er (momenteel) erg veel zwaar overjarig spul wordt aangeboden. Iedere 100 EUR zijn er 100 te veel dan. Dus zonder verstand van zaken wegblijven bij dat soort deals.

evr66 op 19 jan 2024 13:54

Wat evr66 zegt + kinderskieen zijn eeen heel andere categorie. De constructie is quasi altijd dezelfde onder de “cover”, en ze zijn meestal niet afgetrapt. Dus argument 2dehands kinderskis geldt minder.

kinderskis gebruikt is inderdaad minder een issue. jaren volgehouden hier. alleen niet te vroeg te lang kopen, dat levert frustraties op ;)

Edwin van Riel

Waar je gewoon voor moet oppassen is dat er (momenteel) erg veel zwaar overjarig spul wordt aangeboden. Iedere 100 EUR zijn er 100 te veel dan. Dus zonder verstand van zaken wegblijven bij dat soort deals.

evr66 op 19 jan 2024 13:54

Dit dus. Ik vind het echt bizar wat er op 2e hands facebook-pagina’s aangeboden wordt als: ‘‘2e hands, altijd goed onderhouderhouden, maar kan gerust nog een paar jaar mee’’. en dan ski’s van 18 jaar oud voor €120 euro proberen te verkopen…

Precies, dus zorg dat je een beetje onderzoek doet voor je iets koopt, maar ook bv liever via een forum als dit dan vage partijen op marktplaats of fb.

Edwin van Riel

Ik heb de mijne gekocht bij Mountainlab.be, is een bijverdienste. Advies gevraagd en gekregen en zit 1 jaar garantie op (wettelijk verplicht in België). Leek me toch iets veiliger dan van wildvreemden oud materiaal te kopen. Aanbod is ook groter dan wat ik in een straal van 25km rond mij vind en ze worden gebruiksklaar geleverd (dus niet meer waxen en slijpen).

Net iets duurder dan een weekje huren.

Zoals anderen al aangeven moet je oppassen om ze zo te kopen. Al is het wel een kwestie van geluk hebben. Mijn dochter heeft ooit in een tweede kans zaak een paar beginnersski’s voor haar vriend gekocht voor €15,= . Het waren een paar ski’s die een jaar of 5 oud waren, een aanbieding van de Makro. Zagen er goed uit. Mijn man heeft ze geslepen en gewaxt ( binding is gecontroleerd door sportzaak) en uiteindelijk heeft hij er een paar jaar prima op geskied.Het was een risico omdat je niet weet wat het binnenwerk geleden heeft. Maar voor €15,= kun je het risico nemen. Relatie is overgegaan en ze staan bij ons in de garage.

En wat dacht je van die oude bindingen
Gaan ze wel of niet op tijd openen
Ik zou die gok niet wagen @Sterre89
Lekker even een paar jaar huren wat @evr66
aangeeft.

Ik vind skies die op marktplaats staan vaak goed voor aan het plafond te hangen in bv een après-ski tent.

Zoals anderen al aangeven moet je oppassen om ze zo te kopen. Al is het wel een kwestie van geluk hebben. Mijn dochter heeft ooit in een tweede kans zaak een paar beginnersski’s voor haar vriend gekocht voor €15,= . Het waren een paar ski’s die een jaar of 5 oud waren, een aanbieding van de Makro. Zagen er goed uit. Mijn man heeft ze geslepen en gewaxt ( binding is gecontroleerd door sportzaak) en uiteindelijk heeft hij er een paar jaar prima op geskied.Het was een risico omdat je niet weet wat het binnenwerk geleden heeft. Maar voor €15,= kun je het risico nemen. Relatie is overgegaan en ze staan bij ons in de garage.

lucky2 op 19 jan 2024 17:23

Zoals anderen al aangeven moet je oppassen om ze zo te kopen. Al is het wel een kwestie van geluk hebben. Mijn dochter heeft ooit in een tweede kans zaak een paar beginnersski’s voor haar vriend gekocht voor €15,= . Het waren een paar ski’s die een jaar of 5 oud waren, een aanbieding van de Makro. Zagen er goed uit. Mijn man heeft ze geslepen en gewaxt ( binding is gecontroleerd door sportzaak) en uiteindelijk heeft hij er een paar jaar prima op geskied.Het was een risico omdat je niet weet wat het binnenwerk geleden heeft. Maar voor €15,= kun je het risico nemen. Relatie is overgegaan en ze staan bij ons in de garage.

lucky2 op 19 jan 2024 17:23

Risico van €15,- voor ski’s miniem vinden ben ik niet met je eens. De kans op serieus letsel is groot en de veiligheid van ski’s van €15,-…

Plaats een reactie