2024-peiling: Wat is hét beste skigebied?

Naar aanleiding van het zien van de lijst uit 2012 dacht ik dat het wel weer tijd werd om een nieuwe lijst te maken. Na 12 jaar is er een hele hoop gebeurd in de skigebieden, dus:
Wat is jullie favoriete skigebied? Wat speelt hierbij een grote rol voor die keuze?

Voordat je al enthousiast aan het typen bent zijn er wel een paar voorwaarden:

  • Het gebied dat word opgenoemd moet onder 1 pas vallen (bijv. Dolomiti Superski of alleen Val Gardena / Trois Vallees of alleen Val Thorens)
  • Je hebt die pas ook gekocht
  • Zet de/het land(en) erachter

De lijst breng ik volgende week uit!

🍿

Frankrijk vs Oostenrijk clash in 1 2 3…

🍿

Frankrijk vs Oostenrijk clash in 1 2 3…

Geraertshoven op 19 jan 2024 14:17

Italie mag niet meedoen?

Eerste vote van mij voor Aosta vallei en ja, dit kan op 1 pas ;)

Edwin van Riel

Tsja, er valt heel veel onder de Superskicard, Tirol Snowcard, Skihit Osttirol, Kärntner card, Magic pass, Ortler verbund, Aosta pas, Skirama Dolomiti Brente enzo…

Zillertal met de bijbehorende Superpas. Veel verschillende gebieden, soorten pistes, goede apres ski. (Oostenrijk btw)

*bericht bewerkt door PieterJansen op 19 jan 2024 14:42

Aaneengesloten geen voorwaarde? Lijkt me wat concreter dan allerlei skipasverbanden met tientallen skigebieden

Gang is alles

Dit gaat nergens naartoe.

Dit gaat nergens naartoe.

Dinictus op 19 jan 2024 14:47

Ik dacht dat de Trojaanse oorlog op gelijkaardige wijze begonnen was… Met een twistappel voor de mooiste…

Wat is jullie favoriete skigebied? Wat speelt hierbij een grote rol voor die keuze?

Pistepaaltje1 op 19 jan 2024 14:08

Ligt er een beetje aan waar ik zin in heb, hoe ik reis en wie er mee gaan. Van de andere kant moet er echt iets mis zijn met een skigebied wil ik er geen schik hebben. Als er sneeuw ligt, geprepareerde pistes zijn en werkende liften, dan is het al snel goed.

Ski Arlberg.

Val Cenis voor mij. Valt onder de Haute Maurienne pas.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik stem dan maar op Dolomiti Superski, maar eerlijk gezegd geloof ik helemaal niet in ‘het beste skigebied’, want ze hebben allemaal hun eigen plussen en minnen en het is verdomd subjectief wat die zijn en hoe je die waardeert.

Ik volg DSvier. Elk gebied waar ik al geskied heb had wel iets. En nu in de dolomieten kan ik er ook geen uitkiezen. De ski club organiseert elk jaar ook cursussen voor beginners (elke zondag van jan en feb), en elke zondag gaan ze naar een ander dolomiti superski gebied. Niet alleen omdat de leraars en andere leden dat fijn vinden maar ook om die beginners (we zeggen beginners tot 5 weken les) te laten proeven van alle verschillende gebieden.

Elk gebied heeft wel iets. Natuurlijk kies ik nu voor de dolomieten omdat ik daar ski, maar ik zou niet echt kunnen kiezen.

Dolomiti super Ski. Omdat ik de ronde, en dan de oranje richting, een fantastische tocht vind.

Zoetermeer, lekker dichtbij

Doen alleen gebieden mee waar je in 2024 geweest bent? Dat wordt voor mij dan Flachau :) Na de verbinding naar Wagrain via de G-link is er nu ook een verbinding met Kleinarl via de Panorama-link :D

🍿

Frankrijk vs Oostenrijk clash in 1 2 3…

Geraertshoven op 19 jan 2024 14:17

Italie mag niet meedoen?

Eerste vote van mij voor Aosta vallei en ja, dit kan op 1 pas ;)

evr66 op 19 jan 2024 14:18

Yep :-)

voor mij zijn deze gebieden degene die mij het meest bijblijven, ziehier mijn top 3:

  • Galibier thabor (fr)
  • Espace Diamant (fr)
  • Montafon (aut)

*bericht bewerkt door Joris1973 op 20 jan 2024 20:27

  1. Espace Diamant ( ik zit er nu)
  2. Alta Badia
  3. Nauders

In willekeurige volgorde

  1. Loser (losgaan in Altausee)
  2. Wank (toerskien bij Garmisch Partenkirchen)
  3. La Morte (genieten van de kneuterige horeca van Alpe du Grand Serre)
  1. Dolomiti superski
  2. Silvretta Arena Ischgl/Samnaun

Plaats een reactie