Apres ski in Dienten??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dienten

Hallo,

Wij gaan met 3 stellen naar Dienten voor 6 dagen.
Is er na het skiën ook nog een stube met wat vertier ??

Lg Peter.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 20 jan 2024 09:22: Bestemming toegevoegd

peet3972

@peet3972 Onderaan de Burgalmafdaling heb je de Brundlstadl. Daar is vaak wel apres-ski. Zeker als het zonnig is, dan zie je daar vaak genoeg mensen buiten staan/zitten. Het is daarna nog een klein stukje naar beneden skiën om weer terug te keren bij het skicentrum, waar de skibus stopt.
In het dorp zelf kun je wat drinken in de Dorfstub’n, al is dat wel klein en eigenlijk veel gezelliger als restaurant.
In de Almbar schijnt het ook tot diep in de nacht heel gezellig te zijn (ben er zelf nog nooit geweest), alleen begint het daar pas heel laat op de avond (heb ik me laten vertellen).

Misschien heeft @Elly3 nog meer tips :-)

Peter Pos

BrundlStadl is wel het gezelligste om na het skiën wat te drinken, je kunt er dan ook nog eten, keuken is tot 20 u open. Bij mooi weer heerlijk in de zon op het terras. Verwacht in Dienten geen uitgebreide apres ski.
Wil je 's avonds uit eten gaan is de Dorfstub’n aan te raden, wel even reserveren als je met zijn zessen bent. Zit altijd vol. Wanneer zijn jullie daar?

Dienten Die Alte schule

BrundlStadl is wel het gezelligste om na het skiën wat te drinken, je kunt er dan ook nog eten, keuken is tot 20 u open. Bij mooi weer heerlijk in de zon op het terras. Verwacht in Dienten geen uitgebreide apres ski.
Wil je 's avonds uit eten gaan is de Dorfstub’n aan te raden, wel even reserveren als je met zijn zessen bent. Zit altijd vol. Wanneer zijn jullie daar?

Elly3 op 19 jan 2024 23:52

Goedemorgen,
We zijn daar van 10-3 t/m 15-3.
Zijn er ook mooie wandelroutes ( er is een niet skiër bij) .

peet3972

Je hebt er prachtige wandelroutes, geprepareerde en ongeprepareerd beide door het bos. Je kunt het ook zo regelen dat de wandelaar naar een Alm hut loopt en dan daar samen lunchen. @peet3972 heb je pb gestuurd

null

*bericht bewerkt door Elly3 op 20 jan 2024 13:51

Dienten Die Alte schule

Er zijn genoeg wandelrouters, al maak ik daar zelf zelden of nooit gebruik van ;-)

Met de Gabuhel lift omhoog (kost dan wel 19 euro) en dan naar de Gruneggalm wandelen is een prettige wandeling. Staat ook goed aangegeven dacht ik.

Of als je het rustig aan wil doen, met de skibus (ook als je niet skiet is die gratis) vanuit het dorp naar de Dachegg lift. Daar zitten twee restaurants waar je met elkaar kan afspreken voor de lunch en dan via de route achter Ubergrossenealm langs door de sneeuw terugwandelen. Je loopt dan de hele route in de zon (tenminste als die schijnt ;-) ) over een geprepareerd pad.
Maar als het echt om serieus wandelen gaat, dan zal @Elly3 het wel weer aan kunnen vullen!

null

*bericht bewerkt door peterpos op 20 jan 2024 13:48

Peter Pos

Plaats een reactie