Kenner Arlberg (Stuben)

Ik ben op zoek in gebied Arlberg en heb nu een locatie in Stuben gevonden. Ik ken het gebied totaal niet. Wie kan mij iets vertellen over Stuben en of je goed via Stuben het hele gebied kan verkennen. Laatste jaren in Saalbach, Kirchberg, Skiwelt, Alpendorf geskied. Dan lijkt dit wel een gebied wat in dit rijtje past.

Wij worden van de eerste indrukken wel enthousiast.

Stuben is misschien wel de beste plek om de Arlberg te verkennen! Met de nieuwe Albonabahn1 en de afdaling naar Alpe Rauz, kies je elke dag als 1 van de eerste of naar Zurs/Lech of naar St Anton. En zo ben je wanneer je op tijd start elke dag de meute voor die vanuit die dorpen naar de andere kant wil. Daarnaast heb je misschien wel de mooiste pistes v de Arlberg bij Stuben, naar mijn mening.

*bericht bewerkt door Derhansel op 19 jan 2024 19:09

^^^ Eens
Centraler dan Stuben wordt het inderdaad niet en de pistes zelf zijn er ook 10/10. Enkel het vinden van een (betaalbare) accommodatie in Stuben is mij tot dusver nog nooit gelukt in het hoogseizoen. Wellicht gaat het jou beter af :)

Gang is alles

Leuk plaatsje wij starten vorig jaar hier vaak onze skidag na een bus ritje (wij zaten in st Klösterle) prima centrale ligging. Alleen als je noch een dagje naar Warth/Schröcken wil kan het met langzamere skiërs handig zijn om naar Lech te rijden en van daaruit te starten

Stuben vond ik echt een leuk dorpje, ideale ligging, goede eetmogekijkheden en de piste naar Stuben is de beste piste van het hele gebied 😜

Stuben ligt inderdaad zeer centraal, en dat maakt het ideaal om het gebied te verkennen. Het heeft veel karakter, zo pal aan de voet van de Arlbergpas en met z’n metershoge sneeuw, ook in het dorp. Het dorp is wel heel klein. Ze hebben dit jaar een nieuwe gondelbaan die de oude koude tweezitter vervangt.
Gezien je lijstje van eerder bezochte skigebieden is wel een waarschuwing op z’n plaats: Ski Arlberg is heel anders dan die gebieden. In het kort: veel pittiger skiën. Als je in die gebieden vooral van ontspannen blauw en rood houdt, dan kan het beroemde Arlberg wel 'ns tegen gaan vallen. Bijvoorbeeld de blauwe piste nr. 100 vanuit St.Anton terug naar Alpe Rauz/Stuben wordt in het seizoen al snel in de ochtend een stevige buckelpiste. In het algemeen: veel stevig rood, en natuurlijk de beroemde ongeprepareerde skiroutes.
Mocht het inderdaad zo uitpakken dat je het skiën te lastig vindt dan is het advies om met de auto naar Lech te rijden en daar op de lift te stappen. Rond Lech-Oberlech-Warth is voornamelijk ontspannen skiën.

*bericht bewerkt door Liezen op 19 jan 2024 23:42

Leuk om alle reacties te lezen. Qua niveau hoop ik dat het lukt, mijn man skiet heel goed en ik volg meestal op alle pistes. Een enkele zwarte sla ik soms wel eens over 😀. We zijn redelijk fanatieke skiërs.
Bij Brixen heb je ook een beroemde hopenpiste, niet mijn favoriete afdaling maar ik kom beneden. Ik word wel enthousiast van juliie verhalen over de charme van het dorpje en de ligging.

Plaats een reactie