Kleinwalsertal

Wij willen graag naar Kleinwalsertal ik hou alleen niet van grote gondels. Weet iemand ook of je goed kan skiën zonder in de grote gondels te gaan? als tweede zou ik graag weten welk dorp het leukste is om te verblijven. Alvast bedankt voor jullie reacties

Er is maar 1 grote gondel die je echt moet nemen, en die gaat naar de Walmendingerhorn in Mittelberg. Verder kun je er overal prima ontspannen pistes vinden, dus dat zal wel loslopen. Hirschegg of Riezerln zijn dan je beste verblijfs/startpunten.
P.S. Is een 8 persoons bak ook al een grote gondel?

*bericht bewerkt door Bennie op 19 jan 2024 19:25

Er is maar 1 grote gondel die je echt moet nemen, en die gaat naar de Walmendingerhorn in Mittelberg. Verder kun je er overal prima ontspannen pistes vinden, dus dat zal wel loslopen. Hirschegg of Riezerln zijn dan je beste verblijfs/startpunten.
P.S. Is een 8 persoons bak ook al een grote gondel?

Bennie op 19 jan 2024 19:24

Bennie, dankjewel. Ik bedoel met een gondel echt een sardientjes blik welke heel erg hoog gaat. 8 persoons is prima te doen.

Behalve de Walmendingerhornbahn is er ook nog zo’n grote (oude en trage) bak met veel staanplaatsen bovenop de Felhorn.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

De Felhorn gipfelbahn hoef je niet persé te nemen. Is wel te ontwijken. Wel leuk voor een keer naar de blauwe piste 10.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

idd, Riezlern.

Net terug uit Riezlern, ligt lekker centraal. Bennie heeft idd gelijk wat betreft de Walmendingerhornbahn, maar als je niet van skiroutes houdt blijft er weinig over in dat deelgebied. Was wel lekker rustig daar. Al met al heeft het KWT mij positief verrast.

Behalve de Walmendingerhornbahn is er ook nog zo’n grote (oude en trage) bak met veel staanplaatsen bovenop de Felhorn.

Nick_Lobe op 19 jan 2024 21:18

Grote kabinebanen, ook de oude, zijn doorgaans veel sneller dan gondelbanen!

Doorgaans heb je gelijk, maar die oude pendel gaat niet echt veel vlotter dan de nieuwe zetels en doet er vooral lang over om te vertrekken en bovenal het station binnen te lopen.

Doorgaans heb je gelijk, maar die oude pendel gaat niet echt veel vlotter dan de nieuwe zetels en doet er vooral lang over om te vertrekken en bovenal het station binnen te lopen.

Bennie op 20 jan 2024 16:18

Precies, duurt best lang voor relatief kort stukje.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wij willen graag naar Kleinwalsertal ik hou alleen niet van grote gondels. Weet iemand ook of je goed kan skiën zonder in de grote gondels te gaan? als tweede zou ik graag weten welk dorp het leukste is om te verblijven. Alvast bedankt voor jullie reacties

Lindavandergroef op 19 jan 2024 19:19

Riezlern zou mijn tip als leukste dorp zijn. Centraal gelegen ook. Mittelberg goede 2e.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Plaats een reactie