Tips last minute short ski (5 dagen)

Mijn vrouw en ik hebben besloten om last minute aankomende week (woensdag t/m zondag) naar de sneeuw te gaan. Ik ben zelf fan van Val Gardena en ook al wel veel gebieden in Oostenrijk gedaan. Ben benieuwd of er hier mensen zijn die nog wat tips qua gebied / dorpen kunnen delen. Hieronder een aantal voorwaarden:

  • Genoeg mogelijkheden om km’s / tochten te maken
  • Goed bereikbaar vanuit NL i.v.m. relatief korte periode (3 dagen skiën effectief)
  • Ik vind het niet belangrijk om midden in het dorp te zitten. Dus 10/15 auto om bij de gondel te komen is prima.
  • Apre ski niet heel belangrijk maar er moet wel iets te doen zijn.

Thanks!

Net met een groepje deze week geskied en 2x naar Badhofgastein geweest ze waren er erg enthousiast over het gebied je hebt via het Angertal verbinding met Bad Gastein.

Dienten Die Alte schule

Ik ben een aantal jaren geleden voor een shortski naar Hochzillertal/Uderns geweest. Het gebied is goed bereikbaar en er is voldoende accomodatie/te beleven in de buurt. Andere goede, ruimte gebieden voor een shortski zijn: Mayrhofen/Hippach, Zell am Ziller/Zillertal Arena, Skiwelt, Montafon, Kirchberg/ Kitzbühel, Saalbach vanuit Fieberbrunn/Hochfilzen, Warth/Lech/Arlberg van uit Klösterle/Dalaas/Wald of van Au/Schoppernau, Mellau/Damüls.

Voor Zwitserland zijn er ook tal van opties die goed aan te rijden zijn. Zelf heb ik in '22 3 dagen Arosa/Lenzerheide gedaan als shortski, erg leuk, uitdagend gebied en genoeg te doen.
Verder niet geweest, maar lijken mij ook leuk voor een shortski in Zwitserland:
Flimx/Laax/Falera
4 Vallées
Crans/Montana
Obersaxen/Mundaun (wel wat rustig schijnt)
Aletsch Arena
Grindelwald
Portes du Soleil
Les Diablerets

En nog vele anderen… de keuze is reuze!

Gang is alles

Obertauern. Mooi en uitdagend gebied. Hoog (dus goede sneeuw) en mooie tochten.

Ik heb zelf een shortski naar Zillertal 3000 geboekt met de slaapbus, juist omdat ik het mij ontzie om zo’n afstand te doen voor 5 dagen. Je verliest een dag anders heen en een dag terug. Nu, last minute zal dat moeilijk worden. Die voor volgend weekend was geen plaats meer op de bus.

Voor Zwitserland zijn er ook tal van opties die goed aan te rijden zijn. Zelf heb ik in '22 3 dagen Arosa/Lenzerheide gedaan als shortski, erg leuk, uitdagend gebied en genoeg te doen.
Verder niet geweest, maar lijken mij ook leuk voor een shortski in Zwitserland:
Flimx/Laax/Falera
4 Vallées
Crans/Montana
Obersaxen/Mundaun (wel wat rustig schijnt)
Aletsch Arena
Grindelwald
Portes du Soleil
Les Diablerets

En nog vele anderen… de keuze is reuze!

Jesper op 20 jan 2024 21:53

Adelboden-Lenk, evt. met overnachten in Frutigen, is ook leuk voor 3 dagen. Nog geen 8u rijden vanaf omgeving Den Bosch (‘s nachts 29-12-23).

Plaats een reactie