Ex huur materiaal. Do or don’t?

Ik zoek een goede set jong gebruikte skies. Dus Max 3-4 jaar oud. En er wordt op marktplaats veel gebruikt spul aangeboden via winkels. Maar ik vermoed dat het ex huur skies zijn.

Maar is dat erg of is dat spul prima? Graf advies.

Btw. Ik zoek iets in all-maintain. 80-86 breed rond de 170cm.

Ligt aan je eigen esthetische wensen en hoe veel je het denkt te gebruiken. Op veel ex verhuur zit behoorlijke cosmetische schade en nog een week of tien skileven. Er is beter/nieuwer materiaal te krijgen, maar die zitten qua prijs amper onder overjarig.

Bedankt voor je input. Ik ga dus opzoek naar particuliere skies.

Edwin van Riel

Sowieso altijd echt even goed prijs/kwaliteit checken. Ik stond in de kerstvakantie in Wagrain te kijken bij een intersport vestiging onderaan een lift waar een rek met ‘used rental ski’s’ stond met allerlei superlatieven wat een geweldige koopjes het waren. Kaartjes erop, “Van €800 voor €400”. Ik besloot tijdens het wachten op de rest op een aantal sets eens wat te Googlen en toen bleek dat deze sets van 1 of 2 seizoenen geleden via verschillende webshops nieuw (beduidend) goedkoper waren dan de gebruikte sets en je hoeft er niets van op te kijken als die huurski’s 10 - 15 keer geslepen zijn.

*bericht bewerkt door rcpk op 22 jan 2024 10:00

Toen ik net leerde skieen kocht ik zo’n ex verhuurset voor ca 150 euro via marktplaats. Optisch hadden deze skis diverse beschadigingen aan de bovenkant, maar het belag en bindingen waren goed. Na een week wintersporten was deze set al terugverdiend, maar de set was nog niet versleten. Uiteindelijk heb ik ze nog 6 wintersport weken en diverse indoor dagen gebruikt. Inmiddels heb ik nieuwe skis gekocht, maar als je voor weinig geld een set eigen ski’s wilt hebben en niet veel waarde hecht aan een krasje kan ik je dit zeker aanraden.

Ik de Indd ook dat die heel vaak geslepen zijn en dus niet meer de precisie en performance hebben van een jong gebruikte set van een particulier. Daarnaast is de gebruiker van een huursetje toch net even wat minder zuinig op het materiaal. Vermoed ik

Ook een extra setje ex-rental gekocht, in Middenmeer; kortere, vergevingsgezinde beginner-ski’s, vanwege herstel van knieblessure/-operatie. Eventjes slikken vergeleken met de nieuwe HEAD I-Magnums die ik ooit nieuw kocht. Cosmetische schade bovenop is er inderdaad. Maar bindingen laten testen en afstellen en belag is goed. En, bevalt het niet, dan verkoop ik ze na een week skiën weer voor €50,- minder dan de aanschafprijs, toch?

"HEAD'jes moet je hebben..."

Ligt eraan wat je belangrijk vindt en hoeveel je ze verwacht te gebruiken. Als je een net-niet-nieuwste model ski voor een bescheiden prijs maar met de nodige slijtage zoekt, dan lijkt het me wel interessant. Van de andere kant kun je ook een ongebruikte ski van een paar jaar oud vaak ook met flinke korting krijgen.

Toen ik net leerde skieen kocht ik zo’n ex verhuurset voor ca 150 euro via marktplaats. Optisch hadden deze skis diverse beschadigingen aan de bovenkant, maar het belag en bindingen waren goed. Na een week wintersporten was deze set al terugverdiend, maar de set was nog niet versleten. Uiteindelijk heb ik ze nog 6 wintersport weken en diverse indoor dagen gebruikt. Inmiddels heb ik nieuwe skis gekocht, maar als je voor weinig geld een set eigen ski’s wilt hebben en niet veel waarde hecht aan een krasje kan ik je dit zeker aanraden.

boarder op 22 jan 2024 10:25

hehehe goed bevallen dus en vandaar je forumnaam?

Edwin van Riel

Ligt eraan wat je belangrijk vindt en hoeveel je ze verwacht te gebruiken. Als je een net-niet-nieuwste model ski voor een bescheiden prijs maar met de nodige slijtage zoekt, dan lijkt het me wel interessant. Van de andere kant kun je ook een ongebruikte ski van een paar jaar oud vaak ook met flinke korting krijgen.

Bacchus op 23 jan 2024 14:33

precies, zou eerder daarvoor gaan. alleen zijn het vaak de wat exotischer modellen die overgebleven zijn en echt voor leuke prijzen weg gaan. de rest lijkt wel roofgoed tegenwoordig.

Edwin van Riel

Ook een extra setje ex-rental gekocht, in Middenmeer; kortere, vergevingsgezinde beginner-ski’s, vanwege herstel van knieblessure/-operatie. Eventjes slikken vergeleken met de nieuwe HEAD I-Magnums die ik ooit nieuw kocht. Cosmetische schade bovenop is er inderdaad. Maar bindingen laten testen en afstellen en belag is goed. En, bevalt het niet, dan verkoop ik ze na een week skiën weer voor €50,- minder dan de aanschafprijs, toch?

Rentinck op 22 jan 2024 23:32

aha, Sjonnie leeft nog? https://www.wintersport.nl/forum/topic/529187

Edwin van Riel

Mijn man heeft ook een setje voormalige huurski’s, Ripsticks van Elan. Toplaag is duidelijk gebruikt, maar hebben we opgeleukt met stickers maar belag en kanten kunnen echt nog een goede tijd mee. Het loont altijd om goed te kijken en te googlen of het een goede deal is. Wij waren 160 kwijt ongeveer, dat heb je er met een goede week huur van eenzelfde type ook uit en deze kunnen langer mee. :)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik heb een vorig seizoen set gekocht bij mountainlab (BE shop, maar kom zelf uit NL) en daar was niks mis mee los van wat gebruikssporen, boven verwachting goede staat voor ‘ex huur’.
Beste advies is dat je gewoon moet zorgen dat je goede foto’s hebt en een goed beeld kunt vormen van de staat van de ski’s.

*bericht bewerkt door CD2015 op 23 jan 2024 16:18

Plaats een reactie