Drukte in Alpe d'Huez

Ik ben net terug van Skivakantie in Vaujany (18/01 - 21/01).
Het was er behoorlijk druk. heeft er iemand een idee vanwaar deze drukte komt?
Ik dacht zo tussen kerst en krokus vakantie zal het wel rustig zijn…
Aan de Marmottes I en de gondel van de Pic Blanc stonden vaak lange wachtrijen.
ik had de indruk dat de liften trager draaiden dan normaal, zou dat kunnen?

Sneeuw lag er alleszins wel genoeg, al lag de dalafvaart naar Vaujany (Fare) er ijzig bij.

Alpe d’Huez is een druk gebied

Die teleferique naar pic blanc is altijd wel redelijk druk en al zeker bij verse sneeuw … sarenne ligt er dan zalig bij …

Vergelijkbare ervaringen in de eerste week van februari. Er heerste ook enorme drukte aan de gondel naar de Pic Blanc, enkel het laatste anderhalf uur was het praktisch haalbaar.
Pistenpreparatie vonden we trouwens ook abominabel.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 22 jan 2024 17:06

Ik ga in de lesvrije week naar Alpe d’huez… Hoe was de pistepreparatie?

FULL SEND

Donderdag; niet zo druk op de piste… Het regende 😂
Vrijdag; na een paar dagen wat minder, weer veel zon en lagen de pistes er goed bij. Vond de drukte meevallen, maar zal ook afhankelijk zijn geweest waar je in het gebied was. Bij signal en heel Auris was rustig.
Zaterdag en zondag; helaas was ik al weer weg, maar terugkijkend naar het weekend er voor… denk dat het veel publiek voor het weekend trekt.

Vandaag was het alvast niet druk, nergens echt moeten aanschuiven… zonnige ochtend , sneeuwbui in late namiddag 🤩✌️

Alpe d’huez ligt vlakbij grenoble en is daarom volgens mij vrij druk in de weekenden. Doordeweeks zou het dan rustiger moeten zijn buiten de vakantie’s.

Vandaag was het alvast niet druk, nergens echt moeten aanschuiven… zonnige ochtend , sneeuwbui in late namiddag 🤩✌️

AGoffin op 22 jan 2024 23:48

Keep me posted ;) Hoe is de sneeuw op de dalafdalingen?

FULL SEND

We zijn er deze week en vinden het ook vrij druk. Best flinke rijen bij de Marmottes en Signal. De drukte verspreidt zich wel en skiën in de dorpen er omheen is een stuk rustiger. Sneeuw is best goed en ondanks regen gisteren weinig ijs. Wel een heel spektakel op de piste richting Villard Reculas die ijzig was, en waar precies ski hut La Bergergie de Villard zit. Het terras werd geëntertaind met overmoedige skiërs die dachten dat het wel meeviel en schuivend naar beneden gingen. Gelukkig geen grote ongevallen.

Ze organiseren er regelmatig events. Was er geen film festival in AdH vorige week?

Plaats een reactie